|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
odzielne sekcje w bateri li-ion |
Autor |
Wiadomość |
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 20 Lut, 2017 odzielne sekcje w bateri li-ion
|
|
|
Czeskie baterie lifepo4 sa budowane w taki sposb np. 1s10P zamykane w plastkiowym ogniwie
tak jak tu
https://www.ev-power.eu/W...-3-2V-40Ah.html
czy li-ion budowany w podobny spoosb i rzladowywany byloby dla niego "zdrowe" bo z punktu widzenia serisu jesli jedna sekcja pada wystarczy wymienic ja na nowa , co w pakiecie w holderach lub kleju nie jest takie proste.
wiadomo objetosc takiego zestawu by sie zwiekszyla , ale czy to mialoby sens takie rowiazanie waszym zdaniem ? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017
|
|
|
Mylisz się . W tych ogniwach nie ma mniejszych zrównoleglonych . Kiedyś (kilka lat temu) też tak myślałem z powodu jednego fałszywego zdjęcia z internetu aż trafiła się okazja to sprawdzić prosząc sprzedawcę takich uszkodzonych ogniw (mniejsza pojemność od deklarowanych) by to sprawdził. Jest to pojedyncze ogniwo. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017
|
|
|
Intencją pytania sunmana jest ułatwienie serwisowe, przez wymianę całego segmentu P. Czyli w naszych konstrukcjach z udziałem pojedynczych, zrównolegloch ogniw, też można zrobić zbiorczą sekcję, łączoną np konektorami samochodowymi, lutowane grubym, krótkim kablem itd.
Sam jestem zwolennikiem takich rozwiązań, bo na etapie wykonania można zrobić zapasowe moduły.
To się przydaje gdy robimy więcej niż 1 pakiet.
Problemem jest to że to zajmuje więcej miejsca . Ale serwisowanie jest uproszczone, bo w miejsce osłabionego segmentu, wkładamy inny mocniejszy modul. A ten słaby naprawiamy, wymieniamy w nim ogniwa, testujemy itp. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 22 Lut, 2017
|
|
|
zastanawia mnie to glownie dlatego ze mialem juz probremy z liion , life i serwisowanie tego konvzylo sie stwierdzeniu "za duzo pracy by to naprawic". wlasnie dltego rozwazam to rozwiazanie.
mam baterie za 4k , zl ktory jest zlomem bo w 24 sekcjach padly 2 trzebabbylo odlaczyc 4 , a po zlozeniu okazalo sie ze 3 sekcja dziala jedynie na 40% nominalnej pojemnosci bateri przy obciazeniu 0.5C.
inny przypadek zniszczenie mechaniczne wylanie po " tylko" 2 -5ogniwach w 6 sekcjach koszt naprawy chory.
sam mam baterie li-ion za 12k zl i w moim przypadku chcialbym by sie uszkodzily ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|