ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 01 Gru, 2014
FUJI THRILL 3000W
Autor Wiadomość
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

możliwe że masz gniazdo ładowania zalane. poczekaj aż wyschnie
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

Może spróbuj odłączyć bms'a od wszystkiego, być może coś innego ma zwarcie i to wykrywa bms.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

A sterownik normalnie działa przy podłączonej ładowarce?
Jeżeli tak to pewnie uszkodzenie bms'a
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

Miałem kiedyś identyczny przypadek na warsztacie, ale to winę ponosiło uszkodzenie przewodów balansujących, a nie woda. Skończyło się na wymianie BMSa.
Nie powinno się naprawiać BMSów.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

Powiem, tak jak to jest Bms kupuję nowy i tyle. Tylko pytanie przez to się stało. Oglądałem kable balansujące były ok muszę się przyjrzeć jeszcze raz. Kropelka na płytce co jest przykręcony bms była dość blisko złącza balansera.
Podejrzewam, że to woda, gdyż z pracy przejechałem było wszystko w porządku. Zostawiłem mokrutki rower i następnego dnia już nie ruszył.

Sterownik działa. Silnik reaguję na manetkę koło się kręci, ale widać, że silnik nie ma takiej mocy. Czasem kilka razy muszę podłączyć ładowarkę zanim za działa i zacznie ładować.
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Wto 26 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

BMS wyłącza po odłączeniu ładowania bo ma na stałe zablokowane wyjście -P z powodu nieprawidłowego sygnału z jednego z 5 nóżkowych elementów próbkujących napięcie (każdy kanał balancera ma taki jeden). Jeśli kapnęło gdzieś na płytkę to taka awaria jest jak najbardziej prawdopodobna.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

Żeby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości należało by zalakierować płytkę balansera. Woda nie będzie miała kontaktu z elementami i ścieżkami.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

Tak jak zostało tutaj powiedziane bms był uszkodzony z powodu wody. Widać na ścieżkach przy złączach balansera czarna plamę i akurat w tym miejscu po drugiej stronie blachy co był przykręcony bms było kilka kropel wody.
Podłączyłem nowy bms i na razie działa. Chociaż nie od razu, gdyż cały dzień szukałem dlaczego na wyciągniętym sterowniku wszystko działa, a gdy wszystko włożyłem do skrzynki już nie. Oczywiście skrzynka tak mała i aby coś zobaczyć trzeba wszystko wyciągnąć. Problemem był kabel od stacyjki, który po prostu był przerwany.
Tutaj mój błąd gdyż zastosowałem przy czujniku w silniku strasznie lipne(stare) żyły kabla telefonicznego. Wystarczy nie wielka siła i już przerywają się na złączeniu.
Zrobiłem już parę e-bajków a tylko w mojej(było to pierwsza konstrukcja jaką robiłem) występują właśnie błędy konstrukcyjne, które nie przewidziałem.

Niżej zdjęcia jak wygląda mój stary bms po kontakcie z wodą.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 27 Mar, 2016   

Dzisiaj do wymiany poszedł wolnobieg, który zardzewiał. Przejechałem na nim ponad 6k km. Duży wpływ mają czynniki w pracy, które powodują, że rower rdzewieje nie miłosiernie. Trzeba także mieć wgląd, że smarowałem wolnobieg tylko w czasie montażu za pierwszym razem.
O to jak wygląda.



2016-03-27.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 886 raz(y) 112,75 KB

 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 27 Mar, 2016   

pomocz go w occie , duzo lepszy odrdzewiacz od coli , w ten sposob wyczyscilo mi szprychy z rdzy po zimowej i inne metalowe drobiazgi
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

Jako, że mrozy trochę puściły. Nagle poczułem, że mój rower ma z 20% więcej zasięgu. Jednak ujemna temp i duże spadki napiec robią swoje. Bajk posiada lipo turnigy hardcase 16s2p. Po 20k km z 592wh na początku mam teraz gdzieś 500wh nie liczyłem dokładnie, ale coś koło tego ev computer pokazuję. Dla mnie rewelacja. Rower używam cały rok i codziennie.
Najwięcej problemów sprawia wolnobieg już 3 zajechałem. Poszedł też bms (zalany), światło przednie(zalane) Muszę łożyska wymienić, coś mi się wydaję, że będzie sama rdza w środku silnika.
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Sob 25 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

To z 400 cykli jest zrobione;) niezły wynik.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 14 Lis, 2017   

Pierwsza moja konstrukcja właśnie się rozkraczyła:D. Uchwyty w ramie trzymające ośkę silnika zrobili się "szersze" i silnik wypadł z nich, lekko się przekręcił, ale nie urwało ani nie zwarło faz, trzymało go tylko opaski zaciskowe :D . Odłączyłem od razy fazy i ładny spacerek przez 7km.
Bajk ma już ponad 25k km zrobione, także nie ma co narzekać. W sumie i tak muszę zrobić modernizację, gdyż już stan roweru jest dramat.
Co ciekawe pakiet turnigy 16s2p ma dostępnych ponad 400wh i cele wszystkie ładnie rozładowują się do końca. Zachowują się cały czas tak samo.
Jak na pierwszy rower naprawdę udana konstrukcja, która otworzyła moją drogę do e-bajków.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group