|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Modyfikacja sterownika kzwq22a z seryjnego roweru - prośba |
Autor |
Wiadomość |
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017 Modyfikacja sterownika kzwq22a z seryjnego roweru - prośba
|
|
|
Cześć,
"Dorobiłem" sobie do roweru wspomaganie, posłużyłem się zestawem zdemontowanym z roweru fabrycznego. Jest tam silnik przekładniowy 250W na 24v i sterownik kzwq22a 6 mosfet.
Chciałbym zdjąć albo przesunąć do góry prędkość maksymalną przy wspomaganiu. Obecnie jest to 25 km/h oraz dołożyć do niego manetkę niezależna od czujnika PAS. Dodam, ze mam panel na kierownicy gdzie pokazuje się ile jescze energii jest w akumulatorze oraz wybiera 1 z 3 trybu wspomagania.
Sterownik we wnatrz jest zalany taką "galaretą".
Czy ktoś ma jakiś pomysł??
Fotka |
Ostatnio zmieniony przez Tsport Wto 07 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Jeśli to jest identyczny sterownik jak ten z Google, to aby działała manetka, wystarczy ją podpiąć
Co do ograniczenia prędkości to możliwe, ze jest spowodowana mocą silnika, w innym wypadku do sterownika doprowadzony jest sygnał z czujnika w silniku, informujący go o prędkości (spotykane w silnikach tranzx) można by spróbować go odpiąć i zobaczyć, czy wspomaganie będzie działać przy większej prędkości. |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
buckowina napisał/a: | Jeśli to jest identyczny sterownik jak ten z Google, to aby działała manetka, wystarczy ją podpiąć
Co do ograniczenia prędkości to możliwe, ze jest spowodowana mocą silnika, w innym wypadku do sterownika doprowadzony jest sygnał z czujnika w silniku, informujący go o prędkości (spotykane w silnikach tranzx) można by spróbować go odpiąć i zobaczyć, czy wspomaganie będzie działać przy większej prędkości. |
Jeżeli chodzi o manetkę i jej podpięcie to niestety nie ma wolnych konektorów w sterowniku. Chyba, że masz na myśli jakieś równoległe podpięcie z PAS.
Jeżeli chodzi o dodatkowe przewody z silnika to niestety ale nie ma nic takiego. Wychodzą tylko 3 przewody fazowe.
Dodatkowe moje pytanie to jak sterownik rozpoznaje, że jedzie 25 km/h? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Myślę, że to napięcie ogranicza max prędkość, tu niestety nic nie da się poradzić poza zmianą baterii i bardzo możliwe, ze również sterownika.
Jeśli nie posiadasz wtyczki od manetki to można próbować zasymulować sygnał czujnika pas. Zeeltom kiedyś na forum podawał schemat. Było to sterowane potencjometrem, takie trochę rozwiązanie partyzanckie
Chyba najlepszym wyjściem będzie wymiana sterownika na taki z obsługą manetki. |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Po rozpoznaniu tematu wydaje mi się, że dołożenie manetki do tej konstrukcji jest wątpliwe jeżeli chodzi o widoczne korzyści bez zmiany baterii na wyższe napięcie oraz sterownika.
Pozostaje kwestia podniesienia maksymalnej prędkości przy wspomaganiu wystarczy mi jakieś 30-35 km/h. Jak rozpoznać czy w sterowniku jest zworka?
Spotkałem się jeszcze z patentem wożenia gdzieś w torbie dodatkowego pakietu, który łączy się szeregowo w celu podniesienia napięcia i wtedy rowerek szybciej jedzie.
link do filmu: KLIK
Jakby mógł mi ktoś jeszcze łopatologicznie wyjaśnić skąd ten sterownik wie, że jedzie z prędkością 25 km/h i wtedy odcina wspomaganie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
On raczej nie wie. To jest po prostu maksymalna szybkość silnika, dla danego napięcia i średnicy kół.
Może też być układ zliczający impulsy z cewek samego silnika. Coś jak licznik rowerowy. |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 08 Mar, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | On raczej nie wie. To jest po prostu maksymalna szybkość silnika, dla danego napięcia i średnicy kół.
Może też być układ zliczający impulsy z cewek samego silnika. Coś jak licznik rowerowy. |
Czy te impulsy może zaczytywać za pomocą przewodów fazowych, bo innych nie ma w tym silniku, sterowniku. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|