ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GT1500 dodatkowa przetwornica 5V
Autor Wiadomość
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   GT1500 dodatkowa przetwornica 5V

Część,
Nie udało mi się nigdzie znaleźć informacji jak podłączyć dodatkową przetwornice 5V w sterowniku np. Gt1500.
Mam przerobiona ładowarkę z komórki 5V 1A żeby pracowała stabilnie od 30V.
Aktualny pakiet to 16s.

Teraz sie zastanawiam jak to podłączyć, myślałem żeby sam sterownik zasilić z oryginalnego, wbudowanego stabilizatora a wszystkie peryferia zasilić z przetwornicy.
W silniku mają być zasilane hale, lm35 z jednego przewodu z kondensatorem blokującym.
Do lm35 planuję dać osobną masę żeby nie przekłamywał pomiarów?
Docelowo też ma być watomierz podłączony do tej przetwornicy.

Mam tylko 4 dodatkowe przewody wyprowadzone z silnika a w środku wyłącznik 150C, ntc10k i ma być jeszcze lm35.
Nie wiem która wersja watomierza trafi do roweru więc w miarę możliwości chciałbym mieć wszystkie wyprowadzone.

Czy dobrze przypuszczam że pikacz ma ntc10k podłączony od masy?
Wtedy mógłbym masę wziąć z hali i jeden przewód by wystarczył.

Odcięcie 150C planuje też od masy hali i wysterować nim transoptor plus tranzystor.
Izolacja optyczna w razie przebicia tranzystora - mam apokaliptyczne wizje.
Przekaźnik raczej odpada że względu na wymagany prąd cewki.
Jakiej wartości prąd płynie w obwodzie stacyjki?

Wtedy plan z lm35 na dwóch przewodach byłby chyba realny.
Czy to dobry pomysł?
Ostatnio zmieniony przez slimax Śro 15 Mar, 2017, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   

Watomierz i LM z przetwornicy - bdb pomysł (musisz połączyć masy roweru i przetwornicy)
Ale reszta zasilana ze sterownika (sam sterownik, halle, manetki itp)
Masy muszą być wspólne aby watomierz działał prawidłowo (pomiar prądu na boczniku i napiecia).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   

Kurcze tak ekspresowej odpowiedzi się nie spodziewałem a przedytowałem posta :mrgreen:

Wielkie dzięki Tas za film z przeciągania kabli przy użyciu koszulki, proste i genialne!

Przyjąłem optymistycznie że przy wspólnej masie - jak 5V będzie minimalnie pływać to hale i lm35 są do tego stworzone i będzie ok.
Lm35 daje wynik względem masy więc osobna masa (tylko dla lm'a do watomierza) to raczej dobry pomysł, ale +5V chyba może być wspólne (kondensatory blokujące lm i hale obowiązkowe)

Masa to rzecz święta, nie napisałem tego w pierwszym poście ale tak ma być.
Jak rozumiem sterowniki lecą m.in. od tego jak ktoś przytnie, zewrze kable manetki do masy i procesor w sterowniku zasilany tym napięciem przez krótką chwilę zaczyna dziwnie sterować fetami?
Nie ma ograniczenia prądu do manetki rezystorem ?

Po przemyśleniach faktycznie manetka powinna być ze stabilnego napięcia, wbudowanego bo to zwykły dzielnik analogowy.
Mogę dołożyć i dwie przetwornice, ale brakuje mi miejsca przy podwójnych fazach na dodatkowe przewody a bez koszulki nie zdecyduję się przeciągać przewodów przez oś :cry:

BTW: W takich warunkach pracy i takich cienkich izolacjach nie wiem jak to może przetrwać rok, dziwią mnie filmy na sieci w których ktoś pokazuje taką metodę (kable w cienkiej izolacji bezpośrednio w osi). 67V, 50A i więcej, drgania, zmienne temperatury... Blyat, nichevo strashnava :evil:
Nie chciał bym mieć na sumieniu czyjegoś silnika, sterownika a już na pewno nie zdrowia, życia. 60V prądu stałego i więcej (np. 84V) to już napięcie niebezpieczne dla człowieka a w deszczu przebicie od chinskiej manetki / przełączników przy np. 60km/h ... prokurator?

Trochę to wszystko namieszane a to nie jest dobre przy naprawach na drodze, wieczorem spróbuję rozrysowac schemat.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group