ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nc 10x6 w jaką obręcz 20" czy 24"?
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   Nc 10x6 w jaką obręcz 20" czy 24"?

Jeździłem Nc 10x6 w kole 26" przy zasilaniu 12S, 16S LiPo, Nc 7x9 w kole 26" przy zasilaniu 16S i 20S LiPo i chcę spróbować teraz czegoś nowego: 10x6 w mniejszej obręczy.
Oczywiście takie rzeczy jak prędkość, zużycie prądu powie mi kalkulator, a samo zasilanie jest też do ustalenia...więc nie o to pytam :wink:
Jakie są praktyczne różnice w eksploatacji tych dwóch rozmiarów kół? Dostępność opon, łatwość zaplatania, wymiany ogumienia..? Nie wiem w ogóle, o co pytać, a pewnie jakieś różnice będą? Obręcz planuję dać Dartmoore Fortress. Oponę jakąś szeroką 2 - 2,5 cala, to już zależy bardziej od dostępności, bo w 20" za wiele nie znalazłem - jakieś same BMX...

Proszę o Wasze uwagi, w który rozmiar raczej celować przy silniku Nc 10x6, zasilaniu 16-20S LiPo, sterownik 45A.Myślę nawet nad zejściem do 48V aby być "bardziej legalnym" :mrgreen: Rama HT mtb, 19". Prędkości przelotowe 33-38 km/h, V max 45 mi wystarczy.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Mam 10x6 w obręczy 26" i 14x4 w obręczy 20" - ten na 20" mimo szybszego nawinięcia ma większy moment. Zaplatane w serwisie. Dostęp ogumienia na 20" jest spory, w praktyce i tak bierze się raczej najbardziej konkretny wymiarowo laczek jaki się da ;) Z 10x6 w 20" moment będzie bardzo fajny :) Aha - jeżdżę aktualnie na 16s.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

No, dzięki Yin za pierwszy głos! A czy z takim kołem 20" rower nie będzie jakoś groteskowo wyglądał? Jaką masz oponę na tyle?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Szwagier napisał/a:
A czy z takim kołem 20" rower nie będzie jakoś groteskowo wyglądał?


No będzie :lol: Nie da się połączyć "ognia i wody" Albo rybki albo pi... (akwarium) :mrgreen:
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Mam silnik 9C 10x6 w kole 24" przy zasilaniu 16s i wszystko współgra świetnie, na brykanie po płaskich bezdrożach Wielkopolski w zupełności mi wystarcza :mrgreen:
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

24 do 20. Wizualnie przepaść. Szczególnie patrząc na obecną mode gdzie 29 coraz więcej i więcej na ulicach.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Przy silniku tej średnicy i obręczy tej wielkości (rowerowe 20 cali) będzie duuuuuży problem ze szprychami przy wyjściu z obręczy. Dlatego ja kilka lat temu ojcu zaplotłem 9C 10x6 w obręcz motorowerową 16 cali .Na to kapeć rowerowy 20cali od jakiegoś BMXa a na przód koło rowerowe 20 cali z tym samyn kapciem co z tyłu i wszystko śmiga bez problemu a centrowane koło tylko przy zaplataniu, po tym czasie nawet nie dotykane szprychy. Całość wygląda "specyficzne" na tych kółkach zwłaszcza że rama alu full 21cali. Tatko zadowolony niezmiennie od kilku lat :) ale ostatnio chyba mniej bo kazał sobie sterownik "dźwignąć" z 50 na 80A :)
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

To prawda zaplot na 20" jest masakryczny - dlatego dobrze mieć zaprzyjaźniony serwis i cierpliwego serwisanta ;) .

Szwagier napisał/a:
No, dzięki Yin za pierwszy głos! A czy z takim kołem 20" rower nie będzie jakoś groteskowo wyglądał? Jaką masz oponę na tyle?


Ja to koło mam w poziomce - przedtem w clwb a teraz w trajce więc wygląda normalnie ;) W pionowym szedłbym w pospawanie ramy custom ale to nie tyle ze względu na wygląd co na możliwości zapakowania aku i prześwit między suportem a ziemią.

Oponkę mam +- taką: http://allegro.pl/opona-r...6489753415.html
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Jeśli zaplot w 20" to problem, będę musiał spasować: będę to robił pierwszy raz, nie licząc wymiany szprych w już zaplecionym kole :???:
A poleci ktoś jakąś tanią i dobrą oponę 24" na tył? Na asfalt, ale żeby też się nie ślizgała na leśnej ściółce...
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

z NC9 10x6 na asfalt jeździłem na 26x1.25 - fajnie, zrywnie ale za słabe koło i zaczęła pękać mi obręcz od dziur w asfalcie przy nyplach (wgieła się do środka i zaczęła załamywać), zmieniłem na 26x2.10 - odczuwalnie mniej zrywny i mam wrażenie minimalnie wolniejszy, komfort mało odczuwalnie wzrósł. W końcu wywaliłem tą obręcz i wjechał 24" Dartmoor na hookwormie 24x2.50, drastycznie komfort wzrósł, wytrzymałość koła i nie ma problemów ze szprychami, których urwałem z 10 w kole 26. Teraz hookworm 24x2.50 pójdzie na przód a na tył na tą obręcz już jest Electra Fatti-O 24x3.00 - taki zestaw :D

Nie wiem jak jest pod względem użytkowym z kołem 20" w porównaniu do 24" z tym silnikiem ale jestem przekonany, że wyglądać to będzie bardzo słabo w ramie 26" - ze względu na brak proporcji... wybór gum na 24" też znacznie większy ;)
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

Jak odczułeś różnicę w v- max i momencie po zmianie z 26" na 24"?
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   

Szczerz niezbyt odczułem, prędkość jest praktycznie taka sama może z 2km/h niższa, na kole 24 mam grubą oponę co kompensuje częściowo różnicę w średnicy, za to komfort użytkowania jest znacznie większy - wytrzymałość koła, w 26" non stop luzowały mi się szprychy, w 24" jak zaplotłem ze dwa razy sprawdziłem i po 3tyś nic nie trzeba robić. Również sam komfort jazdy na grubej oponie jest bardzo odczuwalny, na kole 26 przy 50-60kmph koło zaczynało odbijać się jak pingpong na nierównym asfalcie, przy oponie 2.50 na 24" pochłania drgania już w takim stopniu że to nie przeszkadza przy tych prędkościach
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group