|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
E-cross ZIPP i sterownik 36V |
Autor |
Wiadomość |
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
OK
Właśnie pomierzyłem na pakiecie 10s10p naładowanym do 36V.
Przy maks. obciążeniu było 35V/28A na pakiecie i 20V/50A na silniku. Na zablokowanym kole idzie 12V/~70A.
Wielkie dzięki Panowie od tej strony wygląda na to że, wszystko jest jak należy.
Teraz zabiorę się za moment, bo ten motor ma po prostu za szybkie przełożenie. Silnik z magmy przyszedł z mniejszą zębatką (25H) niż fabryczna w motorku (na 420).
Będę musiał wymienić łańcuch i tylną zębatkę na 25H. To chyba ostatnia rzecz jaką mogę zrobić, żeby ten motorek "rwał" zamiast pędził... |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Nadal nie chce jeździć?
Dałeś potestować synowi i wciąż rozczarowany?
To musisz wybrać coś tutaj: pitbike
I to minimum 125cm pojemności |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Nie ma to mocy na starcie...
Na suchym betonie jestem w stanie gołymi rękami utrzymać motor w miejscu na pełnym gazie bez siadania na niego. Koło się nawet nie obróci. Taki żółwik dla 3 latków to jest chyba... Porażka. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
No to faktycznie zredukuj przełożenie ale dwukrotnie. Tylko wtedy prędkość maksymalna też spadnie dwukrotnie. Nie ma co oczekiwać cudów z 1kW mocy elektrycznej pobieranej z aku w szczycie. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Mogę tylko o ok 1/3 bo obecnie zębatki są 9/45 a będą 11/80. Mniejszej na przód i większej na tył nie znalazłem. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego sterownik pod obciążeniem zwiększa prąd kosztem napięcia? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 26 Mar, 2017
|
|
|
Widzę że zająłeś się rowerkiem dla siebie a projekt dla syna leży
Sterowniki DC jakie są stosowane do naszych pojazdów to sterownik PWM.
Oznacza to nic innego jak to że pełne napięcie akumulatora jest podawane na odbiornik (silnik) w formie prostokątnych (pomijając zniekształcenia komutacji) wycinków tegoż pełnego napięcia. Wypełnieniem przebiegu na wyjściu zawiaduje wychylenie manetki (w pewnym sensie)
Jeżeli wychylisz manetkę troszeczkę to czas podawania napięcia jest wielokrotnie mniejszy niż czas przerwy.
W połowie wychylenia niech będzie pół na pół a przy maksymalnie wychylonej manetce prawie cały czas jest podawane napięcie na odbiornik. Piszę prawie bo sterownik jest tak cwany że mierzy prąd jaki płynie z aku i nie pozwala pobrać więcej niż mu kazali w fabryce (wie to ze spadku napięcia na zworze pomiarowej którą tu na forum często modyfikujemy żeby sterownik brał tyle prądu z aku ile my chcemy a nie fabryka). Prąd maksymalny również jest regulowany wypełnieniem na wyjściu. Czyli pełne napięcie na silniku (100% wypełnienia) pojawić się może dopiero jak zasuwasz z pełną prędkością z górki czy z wiatrem. Przy ostrym starcie pełnego sygnału na wyjściu nie ujrzysz. Czyli jadąc szybko z górki prądy aku i silnika będą praktycznie identyczne i w tak naprawdę takie jakby sterownika wcale nie było. Przy niskich prędkościach czy ruszaniu silnik dostaje piki napięcia które jako odbiornik indukcyjny filtruje niejako przy czym napięcie jest niskie a prąd wysoki aby nic w przyrodzie nie zginęło i bilans energetyczny był zgodny. Czyli moc na wejściu jest równa mocy na wyjściu pomniejszonej o straty na sterowniku. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
Udało się! Dziś krosik ruszył i moich 3 synów ma ogromnego banana na twarzy.
Ogromne dzięki dla sirgregs. Bez Ciebie nie udałoby się tego osiągnąć. Dzięki!
Urobiłem się z tym gratem niemiłosiernie. Ogólnie odradzam zakup tego modelu (Zipp e-cross). Ciężki, źle zaprojektowany, źle wyprodukowany, fabryczny napęd to pomyłka, itd, itp. Zdecydowanie lepiej młodemu choćby 20" rower zelektryzować.
No ale! Nasz już jeździ i to całkiem nieźle nawet w terenie.
Wyjeżdża z krzaków. Poprzedni nawet nie drgnął.
Fotki i filmiki z dzisiejszego testowania.
Po godzinie jazdy zostało 38,9V na pakiecie. Sterownik letni, jedynie silnik baaaardzo gorący. Jeśli coś "strzeli" to ten element.
Podsumowanie w stosunku do "fabryki":
- pakiet lion 10s10p na ncr18650BL zamiast aku 3*chiński żel12V (sprzedany na olx za 150zł),
- silnik 800W (z magmy) zamiast 500W,
- sterownik 500W z magmy (24V 30A),
- zębatki (plus gęściejszy łąńcuch) 11przód 80tył zamiast 9przód 45tył. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017
|
|
|
No to teraz pozostaje tylko jeździć
Ciekawe czy się będziesz wyrabiał z ładowaniem akumulatora jak chłopaków wciągnie jazda
Gratuluje ukończenia projektu.
Wypadałoby teraz wysłać do producenta listę komponentów jakie powinni tam wkładać od początku 😎 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|