ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka górala 50 % na asfalt i 50 drogi gruntowe
Autor Wiadomość
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   Przeróbka górala 50 % na asfalt i 50 drogi gruntowe

Przymierzam się do przerobienia mojego górala na ebike.
Rama aluminowa 21", koła 26", wolnobieg 7 koronek, amortyzacja przód, V-brake.

Jeżdżę zwykle trasy 60-120 km po asfaltach i 30-50 km w terenie, również przy sporych stromiznach. Chciałbym żeby rower miał prędkość do 45 km/h i zarazem zbierał się żwawo od małych prędkości.
Chciałbym mieć maksymalny możliwy zasięg 80-120 km, ale też chciałbym go wozić na dachu auta, więc z wagą nie ma co przesadzać, zestaw maks 12 kg, co da łącznie z rowerem 27 kg.

Jestem trochę zielony w temacie, zgłębiam go od 2 dni.

Jakie baterie wybrać? LiIon, czy LiPo? Jeśli LiPo dadzą zdecydowanie lepszego kopa, to różnica w cenie 800-1000 zł nie gra roli. Czy LiPo mają lepszy stosunek Watt do masy?

Jaki silnik na tylną piastę? Przychylam się raczej do silników bez przekładni planetarnej.

Z tego co widzę na stronie Nexuna nie ma w tej chwili Nine Continentów, a nie chciałbym robić roweru pół roku, bo zima przyjdzie :(

Jaki sterownik, by dawał kopa i nie zżerał prądu jak smok przy spokojnej jeździe 20-30 km/h, aby się dało przejechać te 100-120 km na wspomaganiu?
 
 
wnoto 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 69
Skąd: sieci
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   Re: Przeróbka górala 50 % na asfalt i 50 drogi gruntowe

sambor napisał/a:

Jaki sterownik, by dawał kopa i nie zżerał prądu jak smok przy spokojnej jeździe 20-30 km/h, aby się dało przejechać te 100-120 km na wspomaganiu?


Czy to oznacza że przewymiarowane sterowniki są prądożerne (spada im efektywność - zauważalnie) przy mniejszych mocach/prędkościach ?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Zbudowałem sobie ebike na podstawie tego poradnika, z baterii lijon 13s 6 p 48V, sterownik Gt500 oraz silnika NC 7x9. Waży 30 kg wraz z metalową skrzynką. Na dach samochodu nawet nie myślę go instalować ;-)

http://ebike.nexun.pl/bud...0-carver-1500w/
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Zbudowałem sobie ebike na podstawie tego poradnika, z baterii lijon 13s 6 p 48V, sterownik Gt500 oraz silnika NC 7x9. Waży 30 kg wraz z metalową skrzynką. Na dach samochodu nawet nie myślę go instalować ;-)

http://ebike.nexun.pl/bud...0-carver-1500w/

Dokładnie. To najlepsza opcja dla Ciebie. Prędkość raczej do 40km/h, ale przy tych parametrach, które potrzebujesz nic lepszego nie zrobisz.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Cytat:
Czy LiPo mają lepszy stosunek Watt do masy?

Zależy czy chodzi o możliwości szybkiego oddania zgromadzonej energii czy pojemność na kilogram.
Lipo szybciej możesz rozładować czyli mieć małą baterie i bardzo szybko jechać.
A li-ion możesz rozładować trochę wolniej(nadal dość szybko) ale ma zdecydowanie większą gęstość zgormadzonej energii.

Jeżeli budujesz rower do zasięgu a nie wyścigów na 1/4mili to zdecydowanie bierz Li-ion. Na forum w zależności od roweru baterie li-ion znajdują zastosowanie w słabych mocą jak i potężnych konstrukcjach. Dla porównania samochody Tesli mają właśnie ogniwa Li-ion.

A teraz konkrety:
Do przejechania żwawo 120km bez wspomagania potrzebujesz
120km * 18wh/km = 2160wh. Robi się to spora bateria bo ważąca 10Kg..Fizyki nie oszukasz, szybka jazda i przyspieszenia kosztują.

Ale jak trochę powspomagasz to jesteś w stanie zejść do 13-14wh/km. Wtedy już 'tylko' 1670wh cię urządza. 7.5 kilo bateria.
Silnik to dodatkowe 6.5kg.
Łącznie 14Kg z planowanych 12. Nie jest źle :wink: Różnica podczas jazdy nie będzie zauważalna. Ciężki rower pewniej się prowadzi.
Oczywiście wyliczenia wag baterii są na ogniwach li-ion. Na lipo musisz dodać jeszcze trochę do wagi.. Możliwości prądowych lipo i tak nie wykorzystasz w takim bajku a przynajmniej mniej ryzykujesz bo statystycznie lipo są mniej odporne na mechaniczne uszkodzenia, są mniej bezpieczne.

Fabryczne baterie w ebajkach do 25kmh maja 300-500wh pojemności ale nie wierz w zapewnienia o zasiegu, są z kosmosu.

Ninecontinenty czasem są na forumowej giełdzie, daj temat ze chcesz kupić może ktoś ma.
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Ok. Czyli bateria Li-Ion.
Myślę, że 6 kg byłoby ok, czyli 1300 Wh
Chciałbym za pomocą tego roweru wydłużyć wycieczki jakie odbywam z synem. Są to często całodzienne wypady. Mając wspomaganie na jednym rowerze moglibyśmy się zamieniać w trasie i oszczędzać siły.
W tym zastosowaniu potrzebuję raczej bezoporowego silniczka z przekładnią planetarną.
Przy takim silniczku prędkości max byłyby 30-35 km/h i na solowe dojazdy trochę mało.

Da się to pogodzić? Chodzi mi o taką konfigurację z dość mocnym silnikiem bezprzekładniowym np 500W, żeby się dało jechać o własnych siłach 15-20 km/h, aby silnik nie hamował, a co najwyżej leciutko wspomagał i prawie nie zużywał baterii?

Pomóżcie drodzy forumowicze, bo skłaniam się dziś do silniczka 250-350 W z przekładnią, ale wtedy FUN-u większego nie będzie :cry:
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Moja bateria 13s6p posiadająca ok 900 Wh waży 4.3 kg. Zmieściła się w skrzynce wraz ze sterownikiem. Skrzynka metalowa wiec waży więcej niż z żywicy. Jest pancerna. Cały rower z rama 18.5 waży ok 30 kg. Zatem byś miała baterię 6 kg i nie przekroczył zbyt dużo 30 kg warto/trzeba skrzynkę z laminatu. Może uda Ci się wpaść na zlot w maju, pojeździsz obejrzysz konstrukcje i zdecydujesz co chcesz ;-) Też miałem zamiar budować coś z silnikiem 250W ale po spotkaniu z Warszawska grupą ebajkową i poczuciu mocy wiedziałem, że rower MTB musi być ok 1500 W min by było fajnie ;-) Jeszcze na forum ludzie chwalą silniki bionx, bezprzekładniowe, lżejsze niż nine continent , troszkę słabsze. Zapewniają tez osiągi ok 40 kmh plus niższą masę.

skrzynka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 278 raz(y) 49,46 KB

16s6p.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 264 raz(y) 44,98 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group