ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka Gazelle
Autor Wiadomość
lucash 
początkujący


Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Ożarów Mazowiecki
  Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017   Przeróbka Gazelle

Chciałbym sprawic sobie e-bike, tak jak większość tutaj :) Mma teraz Gazelle i chciałbym go przerobić choć widze że można kupić e-Gazelle a wtedy bym sprzedał swój rower.

Chyba zdecydowałem się na rozwiązanie mid-drive i mam trochę z tym związanych pytań bo mam2 opcje: kupno poszczególnych części i sklecenie samodzielne lub kupno używanego roweru

Ad.1.
- jak dobrać baterię do zestawu 36V 250W? Masa rowerzysty 100 kg + rower i czasami przyczepka 1 osobowa z dzieckiem :)
- czy używany silnik jest dobrym rozwiązaniem? Cena ok 300€
- czy muszę do tego zestawu dokupić sterownik i BMS (Bafang) czy jest to już w komplecie?
- czy łańcuch wymienia się na lepszy? Sporo osób pisze o rozciąganiu się łańcucha

Ad.2. Czy warto pakować się w używany e-bike? Nie wiem jak trwałe są silniki centralne :/ Licze się z wymianą akumulatora i nie wiem czy w sumie ten biznes wyjdzie mi na dobre.


Dzięki z góry za wskazówki :)
Ostatnio zmieniony przez lucash Czw 06 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lucash 
początkujący


Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

No dobra. Padło na zmianę koncepcji i silnik będzie z przodu. Zobaczę co to daje. Mam rower miejski i nie zrobie z niego górala :)

Mam problem tylko taki że mam aktualnie hamulce rolkowe z których jestem zadowolony.

Czy jak kupię silnik i dam do zaplecenia w szprychu lub kotowe koło 28" to dam rade zamontować tam hamulce rolkowe?

Mogę ewentualnie kupić gotowe koło z silnikiem od Gazelle Innergy ale nie wiem jak z osprzętem. Chciałbym pokombinować coś samemu a nie pchać się w drogie zestawy holenderskiej firmy.
 
 
Michal88Wawa 
młodzik



Wiek: 35
Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 54
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017   

czesc,
jaki silnk planujesz dac z przodu, jakiej firmy?
Jeśli chodzi o hamulce to wiekszość amortyzatorów ma takie dziurki na piny pod hamulce v'breake,
Więc w ostateczności kupno hamulców vbreake, dobrych klocków, no i odpowiednio dobrac linke w rowerowym.Będą nie mniej skuteczne niz rolkowe :)
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017   

Nie powiedziałbym że większość, raczej mniejszość. :wink:

Bardzo dobre klocki V-brake to Kellys DualStop. Miałem ich sporo i byłem zadowolony. :smile:
 
 
lucash 
początkujący


Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Nie wiem jaki dostanę. Celuję raczej w 350W. Mogę też kupić gotowe koło z silnikiem Gazelle ale nie wiem czy to podłączę pod zwykły sterownik.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Spotkałem się dotychczas z silnikami gazelle, w których były standardowo wyprowadzone przewody, ale były oznaczone innymi kolorami niż typowe. Wymagało to rozebrania silnika, aby ustalić, które przewody to zasilanie halli oraz zarobienia odpowiedniej wtyczki.

Generalnie dla świętego spokoju zalecał bym wymianę tych przewodów, gdyż są dosyć cienkie i w przypadku tych silników co miałem, bardzo krótkie.

W przypadku zakupu używanego silnika, dla swiętego spokoju dobrze by było sprawdzić stan przekładni, łożysk i dołożyć świeżego smaru. Wtedy można z dużo większym spokojem dawać w silnik więcej niż nominalne 250W :twisted:
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
Michal88Wawa 
młodzik



Wiek: 35
Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 54
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   

a jak rozebrac taki silnik gazelle ? mam taki silnik rozkreciłem 8 srubek na około. ale nic sie nie rusza. to jest skręcane, klejone?. Czy wystarczy sciagacz 3-ramienny ? wie ktos ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group