Przeróbka 3-letniego Unibika |
Autor |
Wiadomość |
yanek23
początkujący
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 13 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017 Przeróbka 3-letniego Unibika
|
|
|
Witam
Chciałbym podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że zdecydowałem się przerobić mój rower trekkingowy Unibike a także za fachowe doradztwo.
Podziękowania należą się użytkownikom tego forum za cenne informacje. To skarbnica wiedzy. Szczególne podziękowania dla obsługi sklepu Nexun oraz Tasowi za udostępnione wskazówki dotyczące budowy e-bików na jego blogu.
Szczególne podziękowania użytkownikowi Atomek1000 za budowę baterii, działa bez zarzutu.
Rower przed przeróbką i po przeróbce jest na fotkach na dole wpisu:
Po konsultacjach zakupiłem:
- silnik NC RH2806 (10x6) 500 W na tył, do tego blokada osi.
- sterownik GT500 36-48V, 500 W, 30A
- obręcz koła 28"
- szprychy
- zaplatanie
To ze sklepu Nexun
- bateria 10s11p =36V 31.9Ah
- Pojemność ponad 1000Wh.
- Bms 30A
- Ładowarka 4A
Do tego przetwornica z gniazdem Usb, fajna sprawa do podłączenia komórki lub kamery
To wykonane przez Atomek1000
Sporo rzeczy trzeba było zmienić w rowerze, a to błotniki bo nowe opony szerokie Schwalbe.
Wszystko pięknie działa. Jest dynamika jazdy, jest odpowiednia prędkość jak dla mnie, no i rewelacyjny zasięg.
Największa osiągnięta prędkość to 46 km/h z lekkim wspomaganiem. Spokojnie można przejechać (bez szaleństw) 100 km
Mam nadzieję, że przyniesie mi on jeszcze wiele radości. Na razie przejechałem 800 km, ale jakoś teraz nie zawsze pogoda zachęca do jazdy.
Pozdrawiam
DSC03151.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 1245 raz(y) 7,32 MB |
20170303_145526[1].jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 781 raz(y) 1,56 MB |
20170105_175958[1].jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 755 raz(y) 1,43 MB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
|
|
|
Jak sprawdza się manetka kciukowa i rollshift?
DUżo ludków wymienia na zwykłe manetki (chociaż po prawej stronie) aby umożliwiały wygodniejsze operowanie manetką od silnika. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
yanek23
początkujący
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 13 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
|
|
|
Co do manetek to nie mam porównania. Po wysłuchaniu za i przeciw wybrałem kciukową.
A co to jest rollschift ? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
|
|
|
Rollshift to typ manetki zmiany biegów tylnej przerzutki.
Co do błotników to jakby ci obecny z przodu nie wystarczał to od siebie polecam topeak defender xc1. W standardzie jest ok a jak wydłuży się lekko dolną część to kompletnie nic nie leci.
Dobry zasięg |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
|
|
|
RollShift czy GripShift? |
|
|
|
|
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
|
|
|
Ja w zeszłym roku kupiłem rollshifta z Shimano.
Na pewno chodzi ciężej niż normalna manetka i wydaje mi się, że jest mniej precyzyjna. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017
|
|
|
Poprawnie nazywając to GripShift |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Jak ci się sprawują Smart Samy eBike 50km/h? Z tego co widzę po bieżniku to zeszłoroczny model. |
|
|
|
|
yanek23
początkujący
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 13 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Rafał napisał/a: | Jak ci się sprawują Smart Samy eBike 50km/h? Z tego co widzę po bieżniku to zeszłoroczny model. |
Sprawują się dobrze, nie za bardzo mam porównanie z innymi modelami. Nie mam tylnego dampera, ta opona jest dosyć szeroka (2.1) zawsze jakoś amortyzuje na nierównościach. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
To dynamo w przedniej piaście jest Ci już zbędne
Witamy w Klubie! Fajna konstrukcja! |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
yanek23
początkujący
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 13 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Dlugas napisał/a: | To dynamo w przedniej piaście jest Ci już zbędne
Witamy w Klubie! Fajna konstrukcja! |
A zasila mi przednie światełko, no i światełko stopu. A tak to dokupiłem dodatkowe oświetlenie ledowe na USB. |
|
|
|
|
yanek23
początkujący
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 13 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017
|
|
|
Od paru dni mam problem z rowerem. Otóż po naładowaniu baterii zmniejszył się zasięg. Robię tylko coś około 24 km, po czym odłącza zasilanie, lampki w manetce wszystkie gasną. Kiedy odłączę baterie od sterownika i po chwili załączę, ponownie zapalają się światełka z chwilą uruchomienia manetki ale mogę przejechać niewielką odległość.
Czy ktoś wie w czym może być problem ?
Nie dorobiłem się jeszcze żadnego miernika żeby pomierzyć prądy. |
|
|
|
|
misiek998
młodzik
Dołączył: 11 Cze 2016 Posty: 81 Skąd: opole
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Moim zdaniem na samej baterii puścił któryś zgrzew, bateria do przejrzenia, chyba że już sobie z tym poradziłeś
Dobrze by było też sprawdzić napięcie na baterii normalnie jak jest, oraz podczas jazdy, wygląda jak by sterownik rozłączał |
|
|
|
|
yanek23
początkujący
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 13 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Po pomiarach napięć, właśnie taka padła diagnoza. Bateria do sprawdzenia. |
|
|
|
|
|