ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwieranie silnika Bionx wyprowadzenie przewodów.
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 23 Kwi, 2017   

Zabezpieczenie przed obrotem mocowane jest na ośce TYLKO NA STOŻEK, naprawdę trzeba do tego mieć dobry ściągacz i absolutnie nie próbować ściągać przez jakiekolwiek UDARY np.młotkiem bo pęknie obudowa i po silniku.
 
 
cardy 
początkujący


Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   Otwieranie silnika Bionx wyprowadzenie przewodów.

Dziękuję za pomoc udało się przy pomocy ściagacza. Kupiony silnik z allegro (z lublina) ma pęknięcia - postanowiłem nie spawać/kleić tylko przetoczyć element. Czy posiada ktoś wymiary do przetoczenia aluminowego elementu (bionx v1) ?

silnik.jpg
silnik
Pobierz Plik ściągnięto 759 raz(y) 96,92 KB

sciagacz.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 713 raz(y) 50,74 KB

 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Sądząc ze zdjęcia najlepszym wyjściem było by spawanie przez dobrego fachowca od spawania aluminium i to z dwóch stron,powinno wytrzymać.Przez "przetoczenie" rozumiem wytoczenie całego stojana? i ponowny montaż? jakoś tego nie "widzę" a poza tym do wytoczenia byłby konieczny blok aluminium co już mogło by być problemem dla takiej średnicy.Sam silnik to cieńkościenny odlew ciśnieniowy dlatego zamiast toczenia lepszy byłby by jak sądzę, odlew ale to i tak praktycznie jak zrobienie nowego silnika.Lepszej opcji jak spawanie raczej nie widzę ale to Twoja decyzja tym bardziej, że koszt czy to spawania czy toczenia może być większy niż kupno "nowego".
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Tylko spawanie, ale czy nie ma bicia?
Nic nie trze o obudowę?
Ale raczej ten silnik nadaje się na złom.
 
 
cardy 
początkujący


Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Koszty na chwile na bok. Obserwuje na forum, że było kilka podobnych przypadków uszkodzeń i nie chciałbym spawać bo nie będzie to wytrzymalsze niż element fabryczny (coś na rzeczy musi być że pękają)
Na szybko pomierzyłem otwór wew. 17mm, zew 122,5mm średnice planuje ok20mm (myśle że w 1 kawałku wystarczy) - czy ma ktoś silnik w częściach żeby te wymiary zweryfikować?
Chciałbym zdemontować cześć aluminiową i widze 1 zabezpieczenie walcowe na scisk. Czy po demontażu zabezpieczenia wyjdzie całość? (nie chiałbym rozwalać poprzez wycinanie)
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

Ja bym to spawał bez kombinowania.
 
 
cardy 
początkujący


Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Materialem dysponuje, na popularnym serwisie aukcyjnym pręt fi 130mm 1cm kosztuje 15zł.
(wiec całość 30zl 20mm, 37,5 zł zakładając 25mm) dojdzie koszt toczenia. Spawać nie chce bo może wyjść krzywo i będzie bić jak zauważył pabblo_pl. Wstepnych wytycznych na pw udzielił mi midi. Pozostaje kwestia jak przeprowadzić delikatny demontaż.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Załóżmy, że uda Ci się wytoczyć dokładnie to co potrzebujesz ale zostaje jeszcze kwestia mocowania aluminium z wieńcem cewek.Myślę, że tam mocowanie może być typu "skurczowego" co znaczy,że wieniec cewkowy jest nagrzewany i wtłaczany na aluminiową piastę bo innej metody mocowania raczej nie widzę.Gdyby tak było to tego nie da się już odtworzyć w podobny sposób a każdy inny to spore ryzyko.Ale to moje zdanie oparte na zdjęciu bo gdy sam rozbierałem Bionxa nie zwracałem na to uwagi.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

cardy napisał/a:
Materialem dysponuje, na popularnym serwisie aukcyjnym pręt fi 130mm 1cm kosztuje 15zł.
(wiec całość 30zl 20mm, 37,5 zł zakładając 25mm) dojdzie koszt toczenia. Spawać nie chce bo może wyjść krzywo i będzie bić jak zauważył pabblo_pl. Wstepnych wytycznych na pw udzielił mi midi. Pozostaje kwestia jak przeprowadzić delikatny demontaż.


Co Ci ma bic, jak pękł stojan a stojan stoji :) ?
 
 
midi 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 90
Skąd: Radom
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Hej, stojan oryginalnie u mnie w Bionx-e 2-giej generacji siedział na lokcite i kołek stopujący.
Mój stojan miał 124mm wyciąganie resztek alu ze środka banalnie proste, stuknij ostrożnie w miejscach gdzie popękało i po sprawie, to alu strasznie delikatne jest, ten okrąg który zostanie przy cewkach natnij brzeszczotem w dwóch miejscach, podważ wkładając śrubokręt w szczelinę i się to rozlezie. Ja w swoim mocowałem środek z ośką do cewek Lokcitem bez tego kołka stopującego, tak to dotoczyłem że wchodziło jak delikatnie stukałem więc Lokcit swoje zrobi oczywiście jak da się ten kołek to tylko lepiej ale nie chciałem ryzykować kombinując jak to nawiercić po skosie itd. Mój silnik działa, co prawda dałem ciała bo w środku jedna z trytek trzymająca kable lekko trze gdzieś o obudowę ale delikatnie i w zasadzie nie będzie to słyszalne, pewnie z czasem się wytrze i po sprawie, drugi raz nie będę tego rozpoławiał :roll: . Stojan zrobiłem solidny teraz jedynie może dojść do ukręcenia osi bo ta za solidna też nie jest w dodatku ma przelotowy otwór w środku co dodatkowo ją osłabia.
Pozdrawiam serdecznie

ps. aluminium kup PA6 bo są różne stopy przeważnie bardziej miękkie, gorzej się obrabiają i są mniej wytrzymałe np. PA 32 PA 11.
 
 
takow 
początkujący


Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 14
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   Bionx

Potrzebuję porady.
Nabyłem taki silnik w kole 28'', przerobiłem pod zewnętrzny sterownik i złożyłem, działa jak trzeba.
Teraz chcę go zapleść w obręcz 26'' i zanieść do centrowania, ale nie wiem jakiej długości szprych użyć. Wiem że są kalkulatory, ale wolę podpytać kogoś kto to już robił.
 
 
cardy 
początkujący


Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Mam obręcz bionx crx35 i szprychy 17cm (calościowo z koncówka wychodzą 17,5mm)- tylko to jest inna obrecz niz std. Do zwyklej rowerowej chyba byś musiał dać 1cm dłuższe.
 
 
cardy 
początkujący


Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

Czy do bionx v1 idą łożyska 6003 2RS C3 17x35x10 ?
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017   

tak 6003 2RS
 
 
cardy 
początkujący


Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017   Otwieranie silnika Bionx wyprowadzenie przewodów.

Potrzebuje zdjęcie jak jest zamocowany stojan po stronie obudowy z magnesami. Tak żeby było widać ile wychodzą cewki poza obudowę przy osadzonej ośce na łożysku po stronie przerzutek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group