ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kastom Byk od podstaw
Autor Wiadomość
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Czytałem o tym. Jakie to ma plusy w stosunku do oleju transformatorowego?
Z tego co widziałem to dodają tylko ~10 ml tego ferrofluidu, jest on dość drogi. Natomiast oleju można zapodać spokojnie 100-200 ml, więc jest go trochę więcej do przenoszenia ciepła.

Ogólnie można o tym poczytać na endless sphere
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Mógłbyś dać link? Jakoś tego wygoglować nie potrafię. :neutral:


Dobra znalazłem, jakby kogoś interesowało.
http://www.ebikes.ca/statorade.html
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=71355
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?p=1106508#p1106508
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?p=1095860#p1095860
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Zastanawia mnie dlaczego konstrukcje na kwadratowych przekrojach nieco udających samośną ramkę? Ani to lżejsze ani sam nie wiem co... Nie to że krytykuję... Ale jakie są zalety?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Zaletą jest to, że jest magnetyczny więc w teorii powinien się trzymać magnesów i nie będzie wypluwany przez ośke jak olej - odpada problem z uszczelnieniem silnika
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Atomek 1000 Ty to pisałeś z myślą o moim pytaniu:)? Dobra już nic doczytałem posta Atomka z poprzedniej strony;). Pozdr.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

toft napisał/a:
Zastanawia mnie dlaczego konstrukcje na kwadratowych przekrojach nieco udających samośną ramkę? Ani to lżejsze ani sam nie wiem co... Nie to że krytykuję... Ale jakie są zalety?


A jak myślisz dlaczego nie ma terenówek samonośnych tylko na kwadratowych przekrojach :?:

Są dwie podstawowe bardzo ważne zalety w porównaniu do samonośnych:
- większa wytrzymałość
- bardzo dobry dostęp do aku
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Mnie się też wydaje, że jest zupełnie odwrotnie, tj "profilowe ramy" - nie jest to najwytrzymalsze rozwiązanie. Co nie znaczy słabe, pewnie na nasze wymagania wystarczające.
A dowód, że nie robią inaczej łatwo obalić - taka rama jest tania i łatwa w produkcji więc ma dobry stosunek cena/jakość.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Jakby nie było to chyba wszystkie motocykle mają taką ramę z profili, chociaż tam chyba rama z blachy by się nie sprawdziła :P
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Mechano, ducati monster na przykład ma "kratownicę" rurową ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Kształt haków uniemoźliwia regulację napięcia łańcucha. Jaki masz na to sposób. Zastosujesz jakiś napinacz ?
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Czyli jednak kratownica a nie sama blacha :P
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

tas napisał/a:
Mnie się też wydaje, że jest zupełnie odwrotnie, tj "profilowe ramy" - nie jest to najwytrzymalsze rozwiązanie.


A mi się wydaje że się mylisz.
Terenówki, auta dostawcze, samochody ciężarowe, wszystko jest oparte na ramach, nie ma konstrukcji samonośnych. W przypadku konstrukcji samonośnych połamały by się.
Nawet stare długie auta osobowe w Ameryce które miały po 6m długości były oparte na ramie a nie konstrukcje samonośne.
Nie wiem czy jeździłeś kiedyś autem na ramie bo z konstrukcją samonośną na pewno, różnica między nimi jest taka że wjeżdżając w dołki auto oparte na konstrukcji samonośnej skrzypi i rypi natomiast w aucie na ramie cisza, nic się nie gnie i nie rozciąga.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

MixhaL napisał/a:


A jak myślisz dlaczego nie ma terenówek samonośnych tylko na kwadratowych przekrojach :?:
Są dwie podstawowe bardzo ważne zalety w porównaniu do samonośnych:
- większa wytrzymałość
- bardzo dobry dostęp do aku


W customowych terenówkach występuje jedynie nadwozie z kratownic, ale nie ze względu na wytrzymałość tylko ze względu na stosunek wagi do wytrzymałości i prostotę budowy. Waga ma olbrzymi wpływ na tzw. dzielność terenową pojazdu. Stąd np. Defendery miały nitowane, aluminiowe nadwozie.
Natomiast w motoryzacji tez są pewne "tryndy" począwszy od Zundapa KS600, który miał ramę z tłoczonej i zespawanej blachy po całkowicie samonośną Vespę z tłoczonej blachy, dziś jest moda na kratownice...

A co do projektu to super czysta robota jedyne co mi się nie widzi to zdaje się odwzorowanie Vektora, który jest brzydki wg mnie. No ale to kwestia gustu.

MixhaL napisał/a:

A mi się wydaje że się mylisz.
Terenówki, auta dostawcze, samochody ciężarowe, wszystko jest oparte na ramach, nie ma konstrukcji samonośnych.


Te ramy, o których piszesz nie mają nic wspólnego z tzw. kratownicami. Powód jest troszkę inny. Chodzi o to, że często te samochody ciągną duże przyczepki. Terenówki również. Choć oczywiście samochód na ramie w terenie będzie wytrzymalszy. Ale to się ma nijak do trójkątnej puszki w ebajku.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

Ciekawe do jakiej wagi da się zejść z taką konstrukcją ramy. Koniecznie napisz bo to ciekawe :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

tas napisał/a:
Ciekawe do jakiej wagi da się zejść z taką konstrukcją ramy. Koniecznie napisz bo to ciekawe :)


Do takiej, do jakiej się nie połamią :mrgreen: To wszystko zależy od materiałów np, tytan. Ale przyszłość należy do kompozytów. Trochę konsultowałem się ile może ważyć puszkowa, wytrzymała rama do ebika z sandwichowego kompozytu węglowo-aramidowego i w zależności od technologii będzie to koło 5-6kg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group