Kastom Byk od podstaw |
Autor |
Wiadomość |
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Czytałem o tym. Jakie to ma plusy w stosunku do oleju transformatorowego?
Z tego co widziałem to dodają tylko ~10 ml tego ferrofluidu, jest on dość drogi. Natomiast oleju można zapodać spokojnie 100-200 ml, więc jest go trochę więcej do przenoszenia ciepła.
Ogólnie można o tym poczytać na endless sphere |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Zaletą jest to, że jest magnetyczny więc w teorii powinien się trzymać magnesów i nie będzie wypluwany przez ośke jak olej - odpada problem z uszczelnieniem silnika |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
toft napisał/a: | Zastanawia mnie dlaczego konstrukcje na kwadratowych przekrojach nieco udających samośną ramkę? Ani to lżejsze ani sam nie wiem co... Nie to że krytykuję... Ale jakie są zalety? |
A jak myślisz dlaczego nie ma terenówek samonośnych tylko na kwadratowych przekrojach
Są dwie podstawowe bardzo ważne zalety w porównaniu do samonośnych:
- większa wytrzymałość
- bardzo dobry dostęp do aku |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Mnie się też wydaje, że jest zupełnie odwrotnie, tj "profilowe ramy" - nie jest to najwytrzymalsze rozwiązanie. Co nie znaczy słabe, pewnie na nasze wymagania wystarczające.
A dowód, że nie robią inaczej łatwo obalić - taka rama jest tania i łatwa w produkcji więc ma dobry stosunek cena/jakość. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Jakby nie było to chyba wszystkie motocykle mają taką ramę z profili, chociaż tam chyba rama z blachy by się nie sprawdziła |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Mechano, ducati monster na przykład ma "kratownicę" rurową
|
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Czyli jednak kratownica a nie sama blacha |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Mnie się też wydaje, że jest zupełnie odwrotnie, tj "profilowe ramy" - nie jest to najwytrzymalsze rozwiązanie. |
A mi się wydaje że się mylisz.
Terenówki, auta dostawcze, samochody ciężarowe, wszystko jest oparte na ramach, nie ma konstrukcji samonośnych. W przypadku konstrukcji samonośnych połamały by się.
Nawet stare długie auta osobowe w Ameryce które miały po 6m długości były oparte na ramie a nie konstrukcje samonośne.
Nie wiem czy jeździłeś kiedyś autem na ramie bo z konstrukcją samonośną na pewno, różnica między nimi jest taka że wjeżdżając w dołki auto oparte na konstrukcji samonośnej skrzypi i rypi natomiast w aucie na ramie cisza, nic się nie gnie i nie rozciąga. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
MixhaL napisał/a: |
A jak myślisz dlaczego nie ma terenówek samonośnych tylko na kwadratowych przekrojach
Są dwie podstawowe bardzo ważne zalety w porównaniu do samonośnych:
- większa wytrzymałość
- bardzo dobry dostęp do aku |
W customowych terenówkach występuje jedynie nadwozie z kratownic, ale nie ze względu na wytrzymałość tylko ze względu na stosunek wagi do wytrzymałości i prostotę budowy. Waga ma olbrzymi wpływ na tzw. dzielność terenową pojazdu. Stąd np. Defendery miały nitowane, aluminiowe nadwozie.
Natomiast w motoryzacji tez są pewne "tryndy" począwszy od Zundapa KS600, który miał ramę z tłoczonej i zespawanej blachy po całkowicie samonośną Vespę z tłoczonej blachy, dziś jest moda na kratownice...
A co do projektu to super czysta robota jedyne co mi się nie widzi to zdaje się odwzorowanie Vektora, który jest brzydki wg mnie. No ale to kwestia gustu.
MixhaL napisał/a: |
A mi się wydaje że się mylisz.
Terenówki, auta dostawcze, samochody ciężarowe, wszystko jest oparte na ramach, nie ma konstrukcji samonośnych. |
Te ramy, o których piszesz nie mają nic wspólnego z tzw. kratownicami. Powód jest troszkę inny. Chodzi o to, że często te samochody ciągną duże przyczepki. Terenówki również. Choć oczywiście samochód na ramie w terenie będzie wytrzymalszy. Ale to się ma nijak do trójkątnej puszki w ebajku. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Ciekawe do jakiej wagi da się zejść z taką konstrukcją ramy. Koniecznie napisz bo to ciekawe |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Ciekawe do jakiej wagi da się zejść z taką konstrukcją ramy. Koniecznie napisz bo to ciekawe |
Do takiej, do jakiej się nie połamią To wszystko zależy od materiałów np, tytan. Ale przyszłość należy do kompozytów. Trochę konsultowałem się ile może ważyć puszkowa, wytrzymała rama do ebika z sandwichowego kompozytu węglowo-aramidowego i w zależności od technologii będzie to koło 5-6kg. |
|
|
|
|
|