ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kona Nunu-pierwsza elektryfikacja ever ;)
Autor Wiadomość
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   

Mnie też to relaksuje i rozbawia, więc podtrzymuję dyskusję. :smile:
Bajkowa rezydencja, pałace. Wśród tego, ja, mały żuczek. Ze strachu założyłem piastę wielobiegową i gruby łańcuch :lol: Normalnie przyznając Nobla w tym roku komitet się pomylił.
Niezwykła jest odporność kolegi na wszelkie argumenty. Może lubię komfort? Może lubię zmieniać biegi na stojącym rowerze? Od iluś tam wpisów opisuję tylko swoje doświadczenia, niestety nie odpowiadają one idei i koncepcji pana I. Bardzo mi przykro, że nie zmieliłem kasety przed wymianą :lol:
O jej, tak cię zmartwiła masa nieresorowana w tylnym kole? Po wyrzuceniu kasety, przerzutki i piasty to mniej niż 1 kg więcej. Pochwal się ile twoja konserwa w kole waży? piąteczkę? może dyszkę? :lol:
Zwróć uwagę szanowny Borsuku, że kompletnie nie poruszam tu tematu hubów. Nie mam, nie jeżdżę więc nie wypisuję zasłyszanych, obiegowych opinii. Piszę tylko o SWOICH doświadczeniach i traktuję to jako jedną z wielu opinii. Pomocną lub nie. Forum śledzę od pewnego czasu, nie ukrywam, że pomogło mi dokonać wyboru i dowiedziałem się wielu cennych rzeczy. Miałem pecha, nie trafiłem na pana I. i kupiłem mida. :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   

nie piąteczkę i nie dyszkę idź doczytać :P teraz siadaj "pała" in ie zmartwiła mnie masa nieresorowana w twoim rowerze bo na asfalcie to ma marginalne znaczenie poprostu byłem ciekawy jak odpowiesz i sie nie rozczarowałem .... idąc twoim tokiem (odważę się użyć słowa zdecydowanie bardzo na wyrost) "rozumowania" :P jesli nie masz i nie jeździsz midem na kasecie to czy nie powinieneś się wypowiadać w kwestii trwałości kaset/łańcucha w takim układzie napedu :P pewnie zaraz mi zarzucisz że sam nie mam to tez powinienem zamilknać wiec uprzedze twój ruch masz tu podyskutuj z tym : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=120120#120120
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   

Miałem i jeździłem na kasecie. Nie stwierdziłem żadnego zużycia. Założyłem Rohloffa bo: stać mnie, lubię komfort, lubię rzeczy wyrafinowane technicznie, dla szpanu :grin: Jestem absolwentem Politechniki Wrocławskiej, moje "rozumowanie" poparte bywa dosyć solidną wiedzą techniczną.
Strzelił łańcuch i co z tego? Czytałeś dalej: Moja bajka :smile:
Skuwałem w niedzielę łańcuch koledze na trasie. Nie miał żadnego wspomagania elektrycznego. Nie był to tez Pudzian. Nie napisałeś konkretnie ile waży twój hub tylko odwracasz kota ogonem. Helem go wypełniłeś może? Dobierasz argumenty wybiórczo, jak ci pasuje w danej chwili. Wypominasz mi 1kg a potem to nieistotne. Nie odpowiadasz wprost na proste pytanie. Wiadomo że to więcej niż 1 kg, więc się asekurujesz nieistotnością. Dla mnie ta dyskusja przestała być poważna.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 16 Paź, 2019   

Wreszcie napisałeś coś o sobie profesorku. to że czegoś nie stwierdziłeś nie oznacza że to nie miało miejsca , jako "naukowiec" powinieneś to wiedzieć :P
Tyle lat studiów na polibudzie i nie kumasz dlaczego łańcuch w rowerze pęka . Panie szanowny doktorku teoretycznie jest nie realne żeby człowiek nawet Mariusz Pudzian wygenerował taka moc aby zerwać ogniwo łańcuch rowerowy prawidłowo eksploatowany , ale dokona tego delikwent pierwszy z brzegu który umie się obchodzić z biegami w rowerze i nagminnie nieprawidłowo paruje blat z zębatkami kasety skrajnie wypaczając linie łańcucha co skutkuje zsunięciem się "fasolki" z sworznia )gdzie sworzeń to 3mm stali hartowanej (mniej lub bardziej) podobnie żaden bafang czy tsz nawet podkręcony do 1000W mocy ciągłej tego nie uczyni , wiec dlaczego łańcuchy pękają w rowerach a szczególnie ochoczo tych midem skonwertowanych po części dlatego że midy w suport montowane są uniwersalne a gdy coś jest do wszystkiego to jest do niczego i lądują w przeróżnych ramach co skutkuje lepsza lub gorsza linia łańcucha dokładamy do tego moc 250W+ mamy efekt taki że do mida obowiązkowym wyposażeniem staje się skuwacz.
i ja traktuje wybiórczo fakty :lol: tak przyznaje nie podałem masy "kloca"możesz to sobie znaleźć w sieci jesli cie to ciekawi jednak jeśli nie nauczyłeś na uczelni jak obsługiwać wyszukiwarkę daj znać a będzie ci dane. Wybrałem właśnie to zdjęcie z zerwanym łańcuchem bo z fotografią trudno ignorantom lvl1 polemizować najwyraźniej trafiłem przedstawiciela z wyższym poziomem ignorancji co zdradza to zdanie" strzelił łańcuch i co z tego" no właśnie strzelił i zadał kłam twierdzeniu że midy nie zużywają napędów rowerowych i są to w 99,99% przypadków kasety i wolnobiegi reszta to piasta planetarna zbiegiem okoliczności twoja :lol:
Znamienne jest tez to że mając łańcuch pancerny 1rz wozisz przypadkiem skuwacz zapewne nie po to żeby siebie ratować z opresji :lol: bo przecież jak sam twierdzisz midy nigdy przenigdy łańcucha nie zrywają wiec zapewne wozisz pół warsztatu ze soba by nieść wyłącznie pomoc potrzebującym na wielkomiejskim szlaku :lol:
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 16 Paź, 2019   

Zażeram się kawiorem w pałacu i tak zerknąłem co tam popełniłeś? :roll:
Normalka: wycieczki ad personam, bla bla bla, odgrzane mity. nic nowego.
Skuwacz wożę Panie detektywie, bo byłem z większą grupą na wycieczce i mam w sakwie zestaw first aid.
Wożę też pompkę i łatki. Może jakaś ciekawa teoria, jak to mid oponki mieli albo zaworki?
PS. doskonale wiem ile waży twoja flansza w kole, twój wybór, mnie nic do tego. Tolerancja to.m.in szanowanie czyichś poglądów, upodobań, innych od własnych. Nie jest droga, tak na marginesie. :smile:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 16 Paź, 2019   

uuu..czekałeś z wypiekami na twarzy? czy w piekarniku? mam nadzieje ze nie obgryzałeś pazurków bo to nie ładnie :lol: chyba zdaje sie fotka jest nie do przełknięcia dla waszmości jak globus dla płaskoziemców :lol: , tak rozpaczliwie rozmydlasz temat "niezbyt poprawnych stosunków mida z łańcuchem" gadką szmatką bagatelka że aż sie wzruszyłem :razz: . No cóż niektórych posiadaczy mida nie stać by przyznać oczywista oczywistość nawet w obliczu miażdżących dowodów ,na szczęście jest to mniejszość ogółu.
P.S.liczę na teorie o ścinaniu wentylków i urywaniu szprych przez mida autorstwa jakiegoś uznanego profesorka z polibudy :mrgreen:
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 16 Paź, 2019   

Nie będę się kładł na podłodze, by zrównać się do twojego poziomu tej "dyskusji".
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 16 Paź, 2019   

a masz drabinę żeby wyjść z piwnicy :lol:
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 19 Paź, 2019   

Czytam tą "dyskusję" i jak widać potwierdziło się wszystko o czym pisałem wcześniej a dot.kol."Ixxx". Ja tylko dodam, bo o tym w dyskusji nie było mowy, że silnik bezprzekładniowy typu HUB w momencie startu NIE POSIADA MOMENTU OBROTOWEGO a to wada właściwie dyskwalifikująca ten rodzaj napędu, moment obrotowy uzyskuje dopiero po osiągnięciu jakichś wystarczających obrotów. Już ten fakt wskazuje, że ruszenie pod górę na wzniesieniu to prawdziwe wyzwanie,czasami prawie nie możliwe. Przykładem niech będzie to, że już praktycznie żadna licząca się firma na Świecie takich "dziwolągów" nie produkuje, a jeśli już HUB to wyłącznie przekładniowy. Sam zresztą na takim jeżdżę, gdyż kolejny MID w trakcie elektryfikacji. Czytając forum (ostatnio niezbyt regularnie) znalazłem tylko jeden temat związany z zerwanym łańcuchem w midzie,natomiast o spalonych hubach co najmniej kilka. Mam również nadzieję, że kol."Ixxx" w miarę przybywania mu "latek" zmieni swoje zdanie na bardziej rozsądne i realne.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 19 Paź, 2019   

wibi napisał/a:
Czytam tą "dyskusję" i jak widać potwierdziło się wszystko o czym pisałem wcześniej a dot.kol."Ixxx". Ja tylko dodam, bo o tym w dyskusji nie było mowy, że silnik bezprzekładniowy typu HUB w momencie startu NIE POSIADA MOMENTU OBROTOWEGO
jak każdy silnik ten w midzie tez nie jest wyjatkiem :P

wibi napisał/a:
a to wada właściwie dyskwalifikująca ten rodzaj napędu, moment obrotowy uzyskuje dopiero po osiągnięciu jakichś wystarczających obrotów.
powtórze sie ten w midzie silnik tez nie jest wyjatkiem :P popularność huba przeczy twoim twierdzeniom które maja tyle wspólnego z prawda co rasowy polityk
wibi napisał/a:
Już ten fakt wskazuje, że ruszenie pod górę na wzniesieniu to prawdziwe wyzwanie,czasami prawie nie możliwe.
wielebny wxxx mysli kategoriami mida który ma małą moc rekompensowana dzieki przekładni wewnętrznej i przełożeniom roweru hub nie ma takich "udogodnień"ani nie korzysta z przełożeń roweru ale dysponuje wielokrotnie większą mocą niz mid która niweluje z nawiązką przewagę mida niemal całkowicie i ruszanie pod góre nie jest tak problematyczne jest sobie to wielebny wxxx wymyślił , jest codziennością wszystkich hubów przecierających szlaki górskie jak i miejskie asfalty jak kromka chleba . Takie rewelacje i inne każdy może wyczytać w "Baśniach podaniach i legendach midsterów" autorstwa uznanego bajkopisarza wxxx

wibi napisał/a:
Przykładem niech będzie to, że już praktycznie żadna licząca się firma na Świecie takich "dziwolągów" nie produkuje, a jeśli już HUB to wyłącznie przekładniowy.
tak jakoś się złożyło że rachunek sie producentom nie zgadzał po stronie huba ..nie zapewnia dochodów ze sprzedaży łańcuchów , kaset przerzutek itp natomiast mid zapewnia odpowiednie przychody ze sprzedaży ww części . Tak działają korporacje promują produkt który daje im większy zysk i mid sie tu wpisuje idealnie .

wibi napisał/a:
Sam zresztą na takim jeżdżę, gdyż kolejny MID w trakcie elektryfikacji. Czytając forum (ostatnio niezbyt regularnie) znalazłem tylko jeden temat związany z zerwanym łańcuchem w midzie,natomiast o spalonych hubach co najmniej kilka.
.
większości to przypadki cieżkiej watowicy, przekoksowana instalacja + brak termika + solidny kawał góry + niewiedza. spalenie to w zasadzie jedyna awaria jaka moze sie przydarzyć hubowi i to wyłacznie przy ciezkim dawaniu w palnik przy normalnej eksploatacji nic takiego jak przegrzewanie niewystapi wystarczy miec termika i po kłopocie. mid ma zdecydowanie większe możliwości w zakresie awaryjność że wzgledu na skomplikowanie konstrukcji Jakos mnie to nie dziwi że nie znalazłeś bo żaden fanatyczny midster sie nie przyzna że jego najukochańszy mid rąbie łańcuch aż miło za to nie brakuje innych tematów problematycznych z midem w roli głównej
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 21 Paź, 2019   

Inc0, Ty na prawdę powinieneś się leczyć z tej fobii MIDowej. Nie dość, że nie masz pojęcia o MIDach to jeszcze ciągle o tym "łańcuchu i kasecie". Zapewniam Cię, że coś Ci się pomyliło i prędzej zajeździsz baterię w HUBie (nie wspominając o spaleniu samego HUBa) jak zerwiesz łańcuch lub kasetę przy MIDzie.Dodam tylko, że w każdym rowerze,zwykłym, bez silnika, też łańcuchy się zrywają,zużywają się kasety bo to normalny objaw naturalnego zużycie i nikt z tego powodu nie doradza by kupić sobie (używać) rowerków biegowych jak dla dzieci. Pozdrawiam i żyj nadal w wyimaginowanym świecie "niezawodnych" ale za to ciężkich,nieekonomicznych i przestarzałych technicznie HUBów tylko proszę, nie wprowadzaj nowych miłośników elektryfikacji w błąd bo to jest tak jak gdybyś twierdził, że ziemia jest płaska.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 21 Paź, 2019   

Najjasniejszy wielebny panie wibi nie imputuj mi fobii na midy bo ewidentnie mijasz sie z prawda ( wielokrotnie podkreślałem w swoich wypowiedziach że każdy napęd ma swoje zastosowanie )znam zalety i wady zarówno mida jak i huba i w przeciwieństwie do ciebie i tobie podobnych fanatyków nie ukrywam wad ani mida ani huba . Ciebie najwyraźniej boli jakakolwiek krytyka mida wystarczy wspomniec że mid ma negatywny wpływ na trwałość napędu roweru a ty z piana na ustach chwytasz za widły i "dalej na stos z nim" wygląda na to ze dostajesz wysypki alergicznej na sam widok słowa hub o czym świadczą pełne pogardy twoje wypowiedzi w stosunku do niego :lol: zaklinaj jak chcesz rzeczywistość praw fizyki nie przeskoczysz, zdaje sobie sprawę że prędzej piekło zamarznie niz przyznasz że mid ma jakiekolwiek najmniejsze wady. innym poddaje pod rozwagę: czy szybciej zużyje się łańcuch i kaseta w rowerze który jest poddany oddziaływaniu wyłącznie sił generowanych przez człowieka czy w identycznym rowerze z identycznym łańcuchem i kaseta ale zelektryfikowanym midem którego moc to co najmniej 250W i jest ona przenoszona wraz siła człowieka za pośrednictwem łańcucha na koło? dodam że przeciętny człowiek generuje moc 150-250W sportowcy zawodowi są w stanie wygenerować przez krótki czas nawet 700-800W)
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 22 Paź, 2019   

A Ty dalej swoje.Zechciej więc zrozumieć, że w silnikach bolidów F1 (nie wspominając o milionach innych samochodów) łańcuch i zębatka to podstawowe elementy przenoszące ogromne moce i momenty i wszystko jest OK, nic się nie zrywa i nie "mieli". W rowerach, gdzie użytkownicy od dziesiątek lat robią wszystko by był to "pojazd" jak najlżejszy, Ty twierdzisz, że nie maja racji gdyż tylko "monstrum" o wadze 30-40 i więcej kg (silnik i bateria to prawie, lub ponad, 10kg) godne jest polecenia.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 22 Paź, 2019   

wibi , zostaw F1 i łańcuchy stosowane w motoryzacji bo to całkiem inna bajka tylko przekonaj mnie ,podaj dowody że łańcuch poddany 2x 3 wiekszemu obciazeniu pozyje tyle samo co ten z obciarzeniem nominalnym 1x ja podaje dowód że padnie znacznie szybciej o prosze specyjalnie dla ciebie : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=120120#120120

Mi nie przeszkadza dążenie do jak najniższej masy na tym polu niewątpliwie mid wygrywa z hubem DD ale przegrywa z hubem przekładniowym :P .
Dla mnie e-bike to alternatywa dla samochodu/motocykla czy skutera na dojazd do pracy 20km w jedna strone , rower analogowy odpada bo zbyt wolny i nie chce spocony jak mysz na mecie zsiadać z roweru i najwazniejsze ma byc przede wszystkim niezawodny a tego nie da mi twój uwielbiony mid pełen zalet które opiewaja peany twego autorstwa i posiadajacy wady o których milczysz jak mumia :P zwyczajnie ma za dużo ruchomych części które mogą się zepsuć i wymagaja obsługi /smarowania dołóżmy do tego bardzo negatywny wpływ na żywotność łańcucha ,który to cie najbardziej w oczy kole :lol: i mamy obraz sytuacji wyklarowany dlaczego nie poleciłbym mida jako rower na codzienne dojazdy do pracy , ani jako rower dla eksplorera przemierzajacego tysiace kilometrów miesiecznie po bezdrozach za to sprawdzi sie jako lekka maszyna do zabawy po lesie na hopkach oraz urzadzonko do nabijania kabzy shimano i im podobnym :P
Autor tematu wspominał że ma mu rower służyć mi na dojazdy do pracy jeśli wybierze mida to dostaje w standardzie fajny moment, intuicyjny system dozowania mocy ( tensometr tsdz2) niska masę wniesie go na 4-te piętro ale tez w standadzie ma opcje że może stać na poboczu że skuwaczem w ręce o 6.00 rano i po ciemku tracić cza na poszukiwania urwanego łańcucha oraz na jego skucie, tylko po to żeby potem zapierniczać by sie nie spóźnić do pracy stresując czy znowu nie pryśnie no i do tego jeszcze pasuje mieć wyrozumiałego szefa a to juz nie jest standardem.
Proszę mi nie imputować coś czego nigdy nie napisałem to ty nazywasz huby dziwolongami i monstrami ...ewidentnie przerażają cie wibi takie maszyny i dajesz upust swoim fobiom i brakowi tolerancji wobec innych niz taki jak twój pogląd na elektromobilność rowerowa ... . Ustawe o czerwonej fladze nie wymyślił jakiś twój "jasnieoswiecony" praprzodek :lol:
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 23 Paź, 2019   

Ten przykład który podałes to niestety przysłowiowa "kula w płot". Przeczytaj cały watek, nawet od strony "8" gdzie autor REZYGNUJE z HUBa na rzecz MIDa,oczywiście nic nie pisze jaki przebieg miał łańcuch gdy MIDa zamontował ani nawet o typie łańcucha.Poza tym jest to jedyny przykład opisany i udokumentowany zerwania łańcucha. Kol. "leszcz" jak mi się wydaje do tej pory jeździ na MIDzie i ani myśli o wymianie na tak przez ciebie "demonizowanego"HUBa, o innych zerwaniach łańcucha też już nie pisze więc pewnie był to jednostkowy przypadek który zdarza się również w rowerach nieelektryfikowanych.Co do jakoby "WAD" mida to wybacz,ma takie same wady jak wszystko co zwiazane jest z techniką a nawet tak prozaiczna ręczna maszynka do mielenia miesa (jeśli gdzieś jeszcze coś takiego można kupić i używać). Jak już wcześniej wspomniałem sam jeżdżę na HUBie przekładniowym więc już z racji tego nie mam żadnego interesu by reklamować MIDa,stwierdzam po prostu, że to najlepszy rodzaj napędu elektrycznego do roweru o zaletach nieporównywalnych z żadnym innym rodzajem elektrycznego silnika do roweru.A co do konserwacji to jest to po prostu rodzaj kultury technicznej która dotyczy generalnie całej, otaczającej nas techniki,bez wyjatku. Na pewno nie jest to wada a raczej zaleta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group