|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Gazelle Innergy ORANGE - awaria sterowania , bateria Gold |
Autor |
Wiadomość |
alquere
początkujący
Dołączył: 04 Maj 2020 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 05 Maj, 2020 Gazelle Innergy ORANGE - awaria sterowania , bateria Gold
|
|
|
Witajcie,
Dopiero raczkuję na forum "elektryków" i muszę prosić Was o wsparcie i dobrą radę.
Dwa lata temu kupiłem dla ojca używany rower Gazelle Innergy ORANGE z baterią Gold 36V 11.25Ah
Przejeździł zadowolony cały 2019, pokonywał dystans na jednym ładowaniu około 50-70km.
Pod koniec sezonu przestał samoczynnie się wyłączać wyświetlacz od sterowania, normalnie samoczynnie się wyłączał po kilku minutach bez aktywności. Wypięcie wyświetlacza wyłączało zasilanie, gasły lampki itp. po za brakiem automatycznego wyłączenia rower normalnie jeździł, wszystkie funkcje działały.
W tym roku po kilku przejażdżkach zapomniał wypiąć wyświetlacz. Rower stał w garażu kilka dni z włączonym sterowaniem. Kiedy zorientował się , że rower jest włączony ostatni poziom naładowania baterii jaki pokazał to bo 4% a następnie 0% i już nie uruchomił się.
Skutek tego jest taki , że obecnie elektryka w rowerze nie działa.
Objawy są następujące:
1. Oświetlenie tylne roweru które znajduje się w baterii cały czas świeci, 5 czerwonych diud LED, nie reaguje na przycisk w lampce.
2. Wyświetlacz na kierownicy nie włącza się , nie reaguje na przycisk.
3. Podłączenie baterii pod ładowarkę nie zmienia stanu diud LED, nie wyłączają się , nie mrugają, stałe świecą.
4. Zmierzone napięcie na ładowarce 48V.
5. Brak napięcia baterii na złączu na wyjściu baterii, dwukrotne wciskanie przycisku lampki nie aktywuje załączenia zasilania, na wyjściu baterii 0V.
6. Po podłączeniu ładowarki na wyjściu baterii pojawia się 40V, po odłączeniu powoli siada do 0V.
7. Na złączu wyjściu baterii na cienkim niebieskim przewodzie i grubym czarnym jest napięcie 8,4V, cienki niebieski i gruby czerwony 7,3V.
8. Sprawdzałem działanie włącznika lampki na pinach - poprawnie załącza zwiera styki.
Podejrzewam, że napięcie na baterii spadło poniżej dopuszczalnej wartości i bateria się zabezpieczyła.
Ciągle świecenie diud wskazywało by na uszkodzony BMS. Próbowałem dostać się do ogniw i BMS'a ,ale wszystko uszczelnione jest czarnym silikonem i jakaś żywicą, otwarcie wiąże się z destrukcją.
Proszę o pomoc co mogę w tym przypadku spróbować zdziałać.
Rozważam ewentualnie wywalenie elektroniki Gazelle i wsadzenie jakiegoś uniwersalnego sterownika, ale to już ostateczność.
IMG_20200505_200442.jpg Wyjście baterii złącze |
Pobierz Plik ściągnięto 1041 raz(y) 4,04 MB |
IMG_20200505_195319.jpg Silnik |
Pobierz Plik ściągnięto 549 raz(y) 4,5 MB |
IMG_20200505_194958.jpg Wyświetlacz |
Pobierz Plik ściągnięto 790 raz(y) 2,12 MB |
IMG_20200505_194919.jpg Klej |
Pobierz Plik ściągnięto 701 raz(y) 3,19 MB |
IMG_20200505_194420.jpg Bateria |
Pobierz Plik ściągnięto 472 raz(y) 401,36 KB |
IMG_20200505_194359.jpg Rower |
Pobierz Plik ściągnięto 443 raz(y) 710,34 KB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2020
|
|
|
BMS jest na 100% dobry natomiast padły (padło) ogniwa.W tych bateriach BMS jest "aktywny" tzn. jest sterowany procesorem który wykrywa wszelkie niesprawności elementów baterii i jak tylko coś jest nie tak to po prostu blokuje baterię.Raczej zapomnij więc o BMSie a zajmij się "wnętrzem",pomierz napięcia na poszczególnych celach i w przypadku tego BMSa różnice napięć dla poszczególnych cel wynosząca 0.2V BMS traktuje jak usterka, blokując dalsze użytkowanie.To jeden z najdokładniejszych BMSów, znacznie przewyższający wszelkie Chińskie "bierne" BMSy. Wymaga od użytkownika dużego starania się o jakość baterii i nie dopuszcza "rozjazdu" ogniw-cel. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2020
|
|
|
Niestety ten BMS ma raczej tę przykrą cechę że jesli będzie wolne rozladowanie aku, to on przyczynia sie do dalszego rozladowania ogniw, az do napiecia bliskiego zera. I to paradoksalnie pada na poczatku segment przy ktorym jest termistor. W tym roku mialem 2 takie egz znajomych ktorym tak padlo...
A jednocześnie mam dostep do pakietow z Gazelle ktore maja 6-7 lat, jeden ma chinski BMS a drugi jest BEZ BMS. I paradoksalnie te pakiety sa nadal rowne chociaz pojemnosci rzedu 50-60 % nominalu.
Zatem ten BMS jak jest sprawny utrzymuje równe napięcia ale z drugiej strony gdy go nie ma to gorzej nie jest.... Natomiast bylo i jest zbyt duzo egz które maja podobne usterki, które wg mnie w efekcie uszkadzaja ogniwa. No i to mimo wyrafinowanej elektroniki, przekresla wg mnie zaufanie to tej konstrukcji.
Ale na koniec wypada dodać ze w firmowym rowerze, wymiana na inny BMS na 99% nic nie da, no bo tam jest element komunikacji z modulami Gazelle - sterownikiem i wyswietlaczem. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
maestro338
początkujący
Dołączył: 16 Cze 2020 Posty: 1 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Wto 16 Cze, 2020
|
|
|
Cześć mam problem z Gazelle Innergy, a dokładnie mówiąc ze wspomaganiem. Niby działa ale nie jest to moc jak powinna być. Porównuje również do drugiego roweru jaki mam to siła wspomagania jest co najmniej o 1/3 mniejsza. Wina baterii to to nie jest ponieważ zamieniałem między rowerami i bez zmian. silnik podczas pedałowania się załącza również wspomaga podczas popchania roweru ale jeżeli mam podjechać pod niewielką górkę to wspomaganie nie jest w ogóle wyczuwalne.
11,25ah
bateria gold
Może ktoś coś wie w temacie. Może od czego zacząć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|