ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Mocny rower z silnikiem 3000W
Autor Wiadomość
nemo 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Jarol napisał/a:

O co chodzi z ta geometrią na czym polega różnica między tymi rowerami??

Tak w skrócie każdy rower ma inna odległość między siodełkiem a kierownicą, inny kąt "rurki" podsiodłowej, inny kont widelca przedniego względem pionu lub podłoża jak kto woli (inny kąt główki ramy). Geometria ramy to jej konkretne wymiary, ale nie wielkość ale kąty pomiędzy wszystkimi głównymi rurkami. Jak to wpływa na dany rower? diametralnie.
rowery są albo zwrotniejsze albo stabilniejsze przy dużych prędkościach itp. Rowery szosowe mają dość pionowe przednie widelce a rowery DH dość pochylone, bo jak przywalą w leżące drzewo to mają się nie przewrócić przez przednie koło itp. Temat rzeka. Teraz jest tysiąc modeli na rynku i prawie tyle samo możliwych geometrii ram ;)

Jarol napisał/a:

Ten rocznik 2011 faktycznie wygląda lepiej tylko że 2010 moge mieć za 1899zł Do tego dołoże hamulec tarczowy z przodu powiedzmy 500zł i powinno wystarczyć bo z tyłu myślę że te co są na początek wystarczą a jak nie to też można dołożyć bo jest uchwyt w ramie.
A co z mocowaniem silnika czy uchwyty w tej ramie są odpowiednie i wytrzymją moc silnik??

A to cena rzeczywiście zachęcająca, sugerowałem się cenami na stronie którą podesłałes.
Uważaj z cenami późniejszych wymian czegoś, wychodzi to znacznie drożej niż się wydaje ;) Zazwyczaj taniej jest po prostu kupić rower posiadający już wszystkie potrzebne rzeczy.

Rozumiem, że chcesz tanio, ale zastanów się w tym momencie czy na pewno chcesz zrobić rower który jedzie 60km/h. Jednym z powodów dla których zmieniam baze pod rower elektryczny na nową jest właśnie posiadanie z tyłu hamulca tarczowego, bo przedni mi nie wystarcza.
Np po uruchomieniu manetki vbreak zrywa mi od razu. Nie jest w stanie zatrzymać tego silnika, nie mówiąc że im bliżej osi hamujesz tym mniejsze siły decentrujące (boczne) działają na koło.
Uchwyt tylnego koła masz standardowy (nie na ośkę) więc silnik HS wejdzie bez problemu, jedynie musisz dokupić wolnobieg 9 biegowy bo na silnik jest inny niż w tym rowerze co kupisz + ewentualne specjalne podkładki 1-2szt, po stronie wolnobiegu, bo ośka tego silnika jest kilka mm za krótka (za głęboko nagwintowana ;) ) dla kasety 9 biegowej. (7 i 8 biegowa nie wymagają podkładek). Czy nie pęknie tylny widelec - tego nigdy nie wiadomo, nie powinien, ale ja dodatkowo przykręcam tzw. "torque arm" które jest przymocowane do ramy i zabezpiecza ośkę silnika przed wypadnięciem z ramy w razie obluzowania nakrętek. Nakrętki obowiązkowo z podkładkami + najlepiej sklejone na loctite. Jak się u mnie zmieszczą to dam po 2 na każdą ze stron :)
Zastanów się jeszcze 3 razy nad tarczami z tyłu i przodu, to będzie najlepsza inwestycja w tym rowerze.

Pozdrawiam,
Marek
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Ok przekonałeś mnie do obu hamulców tarczowych. Hamulec na tył moge bez problemu założyć w tym wypadku nie trzeba nawet piasty wymieniac tak jak z przodu bo silnik mam mocowanie wiec koszt tylniego hamulca będzie mniejszy. Myślę że i tak wydam z 800zł mniej kupując ten model rowera z 2010 roku i dokładając oba hamulce tarczowe. Za różnice w cenie między rowerami będe miał już prawie silnik.

Co myślisz o takich hamulcach hydraulicznych:

http://allegro.pl/shimano...1784280461.html
 
 
nemo 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Jarol napisał/a:

Co myślisz o takich hamulcach hydraulicznych:

http://allegro.pl/shimano...1784280461.html


Tutaj nie pomogę kompetentnie bo się na tym nie znam. Ale wolałbym najpierw sprawdzić jaki jest rozstaw otworów na ramie itp, czy wręcz z rowerem podjechał do jakiegoś sklepu na miejscu przymierzyć czy będzie pasować, pewnie jest X różnych rodzai mocowań.
Z tym mocowaniem na tarcze w ramie to bądź ostrożny... sprawdz najpierw czy na pewno zmieści się tarcza... U mnie w starym rowerze mocowanie okazało się ściemą i raczej mocowaniem na bagażnik rowerowy :D
Tak czy siak tutaj już nie pomoge wybór na własną rękę, nie mogę nic polecić z czystym sumieniem, bo nie sprawdziłem na sobie innych niż u mnie (avid).

pozdrawiam,
Marek
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

No to rowerek kupiony, wybór pad na ten Kellys Beast z 2010 roku.
Amortyzatory w tym rowerku działają super więc będzie się dobrze jeździć i w razie czego jest pełna regulacja przodu i tyłu.
Koła mają rozmiar 26" więc nie wiem czy nie będzie problemu z zaplecieniem tak dużego silnika. HS 3540 ma z tego co pamiętam 24cm średnicy co o tym myślicie??
 
 
nemo 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Jakoś się da zapleść skoro u mnie się dało, tyle że kąty zbrodnicze. Jak urwę dam znać :)

Pozdrawiam,
Marek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Jarol napisał/a:
Koła mają rozmiar 26" więc nie wiem czy nie będzie problemu z zaplecieniem tak dużego silnika. HS 3540 ma z tego co pamiętam 24cm średnicy co o tym myślicie??
Te z czarne z Goldenmotor mają średnicę zewnętrzną 243mm i bez problemu można zapleść w 26" (rekord to 20" :) ).
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

Ok skoro nie będzie problemu to kupuje HS3540 na tył. Mam teraz pytanko gdzie można go najtaniej kupić??

Na początek chce go odpalić na sterowniku 48V i 20A bo taki obecnie posadam, dokładnie jest to coś takiego:
http://www.elifebike.com/...1-1H-CH0M.3F9GR
Mam nadzieje ze na nim ten silnik ruszy. Docelowo Będzie mocniejszy sterownik czyli 48V i 45A. Niestety na chwile obecną moja bateria nie wydoli więcej jak 25A więc musze poczekać aż poskładam wydajniejszą baterię.

Tak się zastanawiam jaką baterię zbudować 16 x 38140S czyli 48V i 12ah czy lepiej od razu 16 x 40160S i wtedy będzie 48v i 16ah.
Zależy mi na zasięgu 20-30Km i nie chce żeby bateria była za ciężka. Różnica w wadze między tymi ogniwami to około 100g czyli przy 16 sztukach będzie mniej o 1,6kg.

Obecnie mam baterię li-ion która ma 46V i 18,5ah i robie na niej około 50km.

[ Dodano: Sro 14 Wrz, 2011 ]
Co myslicie na wykorzystaniem takich baterii do zasilania??
http://www.hobbyking.com/..._6S1P_30C_.html
Połączyć 4 sztuki w 2s2p i mamy baterię która ma 10ah i waży niecałe 3kg.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

Jarol napisał/a:
Tak się zastanawiam jaką baterię zbudować 16 x 38140S czyli 48V i 12ah czy lepiej od razu 16 x 40160S i wtedy będzie 48v i 16ah.
Zależy mi na zasięgu 20-30Km i nie chce żeby bateria była za ciężka.

Mam taki pakiet (16x38140S) i waży ok. 7kg (z "obudową").
Dodatkowe 1,6kg to już blisko 9kg (w zależności czym obudujesz) więc sporo.
Jeśli nie musisz tego dźwigać po schodach to spoko ale w przeciwnym wypadku może być nieco kłopotliwe.
20-30km spokojnie przejedzie ale to już zależy tak naprawdę od stylu jazdy i ukształtowania terenu.
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

Dzwoniłem przed chwilą do ekonapędy i nie mają na stanie silnika HS3540. Najbliższą dostawe będą mieli za około 3 miesiące. Wie ktoś może gdzie ten silnik można kupić w jakimś bliższym terminie??
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

możesz kupić na stronie crystalyte w Europie z przesyłką wychodzi podobnie co do cen w Ekonapedy. Płatność przelew bankowy między narodowy lub paypal.
Sterownik na 45A mogę tobie taniej złożyć niż w ekonapędy.
Ja mam HT2425 i od wersji 35 różni się tylko szerokością stojana bo średnica do szprych to
236mm
_________________
pozdr
Tomek
 
 
nemo 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

A nie jest ten hs2425 silnkiem na przod a nie tyl? Rozni sie w tym momencie rowniez wartoscia momentu z tego co pamietam.
Crystalyte-europe ma dostawe niby na 19 wrzesnia, sam czekam na kilka gratow, oczywiscie nie pisza na stronie ze czegos nie maja.
Radze podkreslic zeby sprawdzili przed wysylka czy silnik jest wraz z nakretkami:)

Btw Tomson, jestes w stanie dorobic do tego kontrolera 45a crystalyte obsługę 2-3 zakresów prędkości? Przełącznik mam ale kontroler nie ma wyprowadzonej złączki.
Potrzebuje też kogos do naprawy dwóch sztuk CA które mi zgłupiały...

Pozdrawiam,
marek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011   

Jest wersja tego silnika na przód i tył ja chciałem na przód bo jest trochę lżejsza i się przyzwyczaiłem do silnika w przednim kole.Widelec mam stalowy z amortyzacją i mam wycięte na laserze blachy i dospawane do widelca aby wzmocnić mocowanie silnika.
Wcześniej jeździłem na Crystalyte 4012.Co do sterownia i CA pisz na priw to się zgadamy.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Może ktoś by się pokusił o produkcję specjalnych nasadek na widelce? Myślę np. o takim rozwiązaniu, że odcinamy piłką stare mocowanie i na powstałą rurkę nasuwamy i przykręcamy jakiś uniwersalny zacisk z solidnym wycięciem pod ośki silnika.
 
 
nemo 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

zeeltom napisał/a:
Może ktoś by się pokusił o produkcję specjalnych nasadek na widelce? Myślę np. o takim rozwiązaniu, że odcinamy piłką stare mocowanie i na powstałą rurkę nasuwamy i przykręcamy jakiś uniwersalny zacisk z solidnym wycięciem pod ośki silnika.


To dość inwazyjne podejście, które moim zdaniem zaowocuje:
1. utratą gwarancji na rower
2. problemem z zamocowaniem na rurce... bo spawać będzie trudno, bo raz jest rower z Cr-Mo a raz zróżnych stopów aluminium, nie mówiąc o tych z carbonu :) , Uniwersalny zacisk i do tego przykręcany do widelca nie spawany to brzmi znacznie gorzej niż użycie istniejącego widelca :)
3. Każdy poważniejszy przedni amortyzowany widelec ma ośkę, nie da się tam zamontować silnika.

Nie prościej użyć gotowych elementów za kilka euro? nazywa się to "torque arm" i właśnie do tego służy ;) Ja stosuje również do tylnego widelca tak na wszelki wypadek.

BTW: czemu wybieracie silnik na przód? dla równo rozłożonego ciężarku na rowerze ? (akumulator z tyłu?)
Muszę się zastanowić jak z przodu umieścić akumulator :)

pozdrawiam,
Marek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Ja, na przód, bo mam do przeróbki rower trójkołowy i dlatego przód ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group