|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
samochód elektryczny 2x4kW Rudzika:) |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2007
|
|
|
Arbiter !
Oczywiście, że miałem takie zdarzenia, przez 11 lat nazbierało się różnych doświadczeń.
Kable by wystarczyły mniejsze, ale kwestia uszkodzeń mechanicznych izolacji, grubsze przewody są bardziej wytrzymałe.
Napisałem 25mm2, ale dla instalacji jezdnej 84V (znamionowe akumulatorów i dla silnika do 15kW mocy znamionowej.
Co innego prąd zwarcia akumulatora, a co innego zwarcie w instalacji; dwa różne tematy.
Prąd i napięcie to poważne sprawy i trzeba trochę znać się na elektryce i robić wszystko zgodnie z przepisami SEP-u. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2007
|
|
|
No a co jest w róznicy pomiędzy kablami spawalniczymi a innymi???
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2007
|
|
|
Już pisałem wcześniej: jaka jest różnica.
Przy spawaniu są prądy zwarciowe i kable spawalnicze zabezpieczają spawarkę przed spaleniem (działają jak grzałka), generują straty i grożą spaleniem auta, a bieguny akumulatorów napewno się upalą. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16 Maj, 2007
|
|
|
Muszę dodać.
Płaskownik jako mostek łączący akumulatory całkowicie nie nadaje się do użycia. Połączenia przewodzące prąd muszą być giętkie i elastyczne. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
O$K@R [Usunięty]
|
|
|
|
|
O$K@R [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2007
|
|
|
ceny nie znam prawdopodobnie jest wysoka i jeszcze zbiornik na metanol lub wodór. Niewątpliwie droga sprawa ale to milowy krok jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2007
|
|
|
Z tego co wiem, to ogniwa paliwowe dużo ważą, zagrożenie wybuchu wodoru, dużo zużywa wodoru na 100km i olbrzymia cena ogniwa i wodoru. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
O$K@R [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2007
|
|
|
Spalanie to 15 SLPM/Kw mi ta jednostka nic nie mówi w wikipedii nic takiego nie ma. czy spalanie jest wysokie czy niskie - nie mi to oceniać |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
O$K@R [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Lip, 2007
|
|
|
30l to jest spalanie wodoru ale ta honda to 127KM a to w aucie elektrycznym dużo a ogniwa na metanol a nie na wodór mogą mieć co prawda wyższe spalanie ale cena metanolu to 1,2 zł za litr w hurcie więc przyjmijmy: moc 40KM więc dużo w sam. elektrycznym moc 3razy mniejsza a spalanie w ogniwie jest wprost proporcjonalne do mocy więc 10l ale to ogniwo jest jakieś tuningowane i metanolu idzie więcej niż wodoru więc przyjmijmy 17l/100km
więc 20,4zł za 100km więc 20,4 gr za 1km w najgorszym wypadku a w najlepszym 10l/100km 12zł/100 km więc 12 gr za 1km może to i nie mało ale akumulatory trzeba ładować 6-10 godzin a tu po prostu wlewasz metanol i jedziesz |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Lip, 2007
|
|
|
heh no i doczekalem sie skuter mi padl zdechłw srodku miasta, mam nadzieje ze to cos poważnego to wywale spaliniaka i wsadze silnik elektryczny ! |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Lip, 2007
|
|
|
Kochanie, załózcie inny temat..nie żebym się czepiał..ale tak robi sie chyba bałagan..i tak nie mamy tutaj podziału na grupy tematyczne.
Pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2007
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Już pisałem wcześniej: jaka jest różnica.
Przy spawaniu są prądy zwarciowe i kable spawalnicze zabezpieczają spawarkę przed spaleniem (działają jak grzałka), generują straty i grożą spaleniem auta, a bieguny akumulatorów napewno się upalą. |
Oj, coś mi się wydaje, że to nie prawda, kable spawalnicze to taka sama czysta miedź jak inne kable elektryczne. Może jakaś norma, link itp...Bo ja nic nie znalazłem. Wydaje mi się, że się Zbyszku mylisz. A zwarcie w spawarce elektrod nie spowoduje spalenia spawarki ( no zależy od modelu, ale kable tutaj nie pełnią tej roli).
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2007
|
|
|
1. Sprawdź u fachowców w sklepach.
2. Możesz sam spróbować, jeśli masz kasę na nowe następne akumulatory, lub na auto, bo te może się spalić.
3. Ja już raz pomyliłem takiekable na mostki i sprawdziłem to przypadkiem, potem się upewniłem w danych katalogowych, ale 2 aku. (tylko) straciłem. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|