ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
samochód elektryczny 2x4kW Rudzika:)
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 15 Maj, 2007   

Arbiter !
Oczywiście, że miałem takie zdarzenia, przez 11 lat nazbierało się różnych doświadczeń.

Kable by wystarczyły mniejsze, ale kwestia uszkodzeń mechanicznych izolacji, grubsze przewody są bardziej wytrzymałe.
Napisałem 25mm2, ale dla instalacji jezdnej 84V (znamionowe akumulatorów i dla silnika do 15kW mocy znamionowej.

Co innego prąd zwarcia akumulatora, a co innego zwarcie w instalacji; dwa różne tematy.
Prąd i napięcie to poważne sprawy i trzeba trochę znać się na elektryce i robić wszystko zgodnie z przepisami SEP-u.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Maj, 2007   

No a co jest w róznicy pomiędzy kablami spawalniczymi a innymi???

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 15 Maj, 2007   

Już pisałem wcześniej: jaka jest różnica.
Przy spawaniu są prądy zwarciowe i kable spawalnicze zabezpieczają spawarkę przed spaleniem (działają jak grzałka), generują straty i grożą spaleniem auta, a bieguny akumulatorów napewno się upalą.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 16 Maj, 2007   

Muszę dodać.
Płaskownik jako mostek łączący akumulatory całkowicie nie nadaje się do użycia. Połączenia przewodzące prąd muszą być giętkie i elastyczne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
O$K@R
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2007   

czy rozważałeś ogniwa paliwowe jest w Polsce firma trudniąca się produkcją i sprzedażą ogniw paliwowych szukałem od kilku miesięcy ogniw paliwowych do kupienia i oto są mój link
strona główna
http://www.aps.waw.pl/ind...=struktura&id=1
specyfikacja celi
http://www.aps.waw.pl/pli.../PULSTAR_PL.pdf
 
 
O$K@R
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2007   

ceny nie znam prawdopodobnie jest wysoka i jeszcze zbiornik na metanol lub wodór. Niewątpliwie droga sprawa ale to milowy krok jest
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 06 Lip, 2007   

Z tego co wiem, to ogniwa paliwowe dużo ważą, zagrożenie wybuchu wodoru, dużo zużywa wodoru na 100km i olbrzymia cena ogniwa i wodoru.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
O$K@R
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Lip, 2007   

Spalanie to 15 SLPM/Kw mi ta jednostka nic nie mówi w wikipedii nic takiego nie ma. czy spalanie jest wysokie czy niskie - nie mi to oceniać
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 07 Lip, 2007   

Tu piszą o ilości zużycia wodoru w samochodzie.
http://moto.wp.pl/kat,159...52&ticaid=140e9
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
O$K@R
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Lip, 2007   

30l to jest spalanie wodoru ale ta honda to 127KM a to w aucie elektrycznym dużo a ogniwa na metanol a nie na wodór mogą mieć co prawda wyższe spalanie ale cena metanolu to 1,2 zł za litr w hurcie więc przyjmijmy: moc 40KM więc dużo w sam. elektrycznym moc 3razy mniejsza a spalanie w ogniwie jest wprost proporcjonalne do mocy więc 10l ale to ogniwo jest jakieś tuningowane i metanolu idzie więcej niż wodoru więc przyjmijmy 17l/100km
więc 20,4zł za 100km więc 20,4 gr za 1km w najgorszym wypadku a w najlepszym 10l/100km 12zł/100 km więc 12 gr za 1km może to i nie mało ale akumulatory trzeba ładować 6-10 godzin a tu po prostu wlewasz metanol i jedziesz
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Lip, 2007   

heh no i doczekalem sie :) skuter mi padl :) zdechłw srodku miasta, mam nadzieje ze to cos poważnego :) to wywale spaliniaka i wsadze silnik elektryczny ! :)
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Lip, 2007   

Kochanie, załózcie inny temat..nie żebym się czepiał..ale tak robi sie chyba bałagan..i tak nie mamy tutaj podziału na grupy tematyczne.

Pozdrawiam

Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2007   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Już pisałem wcześniej: jaka jest różnica.
Przy spawaniu są prądy zwarciowe i kable spawalnicze zabezpieczają spawarkę przed spaleniem (działają jak grzałka), generują straty i grożą spaleniem auta, a bieguny akumulatorów napewno się upalą.


Oj, coś mi się wydaje, że to nie prawda, kable spawalnicze to taka sama czysta miedź jak inne kable elektryczne. Może jakaś norma, link itp...Bo ja nic nie znalazłem. Wydaje mi się, że się Zbyszku mylisz. A zwarcie w spawarce elektrod nie spowoduje spalenia spawarki ( no zależy od modelu, ale kable tutaj nie pełnią tej roli).

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 03 Sie, 2007   

1. Sprawdź u fachowców w sklepach.
2. Możesz sam spróbować, jeśli masz kasę na nowe następne akumulatory, lub na auto, bo te może się spalić.
3. Ja już raz pomyliłem takiekable na mostki i sprawdziłem to przypadkiem, potem się upewniłem w danych katalogowych, ale 2 aku. (tylko) straciłem.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2007   kable spawalnicze jako przewody zasilające

http://www.lapppolska.pl/...=633&group=1233

http://www.generik.pl/katalogi/titanex.pdf

Tak więc Zbyszku, kable spawalnicze są świetne do pojazdów, mają bardzo odporną izolację na temperaturę, są elastyczne itp...sama miedź porównywalna dla zwykłego kabla wielożyłowego energetycznego o takim samym przekroju.

Pozdrawiam

Wiesiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group