Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik 1000W + sterownik co to warte? |
Autor |
Wiadomość |
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 Silnik 1000W + sterownik co to warte?
|
|
|
witam
czy taki silnik+sterownik są coś warte?
chce tym napędzać pojazd 2 kołowy o masie 60-70kg (z kierowcą 150kg), prędkość max jak sie uda 40-50km/h będe zadowolony zasięg to jeszcze zależy jakie akumulatory wstawię więcej informacji o pojeździe już wkrótce ale będzie to coś czego świat jeszcze nie widział
Tylko właśnie nie wiem czy taki silnik jest coś wart czy to tylko zabawka i lepiej dołożyć więcej pieniążków i kupić coś lepszego. |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 Re: Silnik 1000W + sterownik co to warte?
|
|
|
rychuxxl napisał/a: | Udzielamy gwarancji na okres 12-miesięcy lub na 1000 godzin pracy silnik na podstawie dowodu zakupu.
!!!! UZNANA JAKOŚĆ !!! |
To chyba mówi samo za siebie opis aukcji |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
gps jak kupilem tez mial rok gwarancji a po tygodniu musialem go oddac do naprawy
ale mam rozumiec ze na początek zabawy z ev warto? |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
Nie jest tragicznie, można się pobawić |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
Wlasnie dzis czytalem o Pana quadziku z silnikiem chyba podobnej klasy przynajmniej tak z wygladu moge przypuszczac ile ten quad wazy? Jaki jest tego zasieg i predkosc bo chyba ostatecznych danych w opisie Pan nie umiescil no chyba ze przegapilem |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
Mam podobnej klasy silnik tylko 250W 24V w swoim rowerku i powiem szczerze że od wrzesnia przeganiałem już na tym blisko 700 kilometrów i nadal nie widać żeby coś się w nim psuło.... Po drugie - ciekawe jak sprzedawca udowodni Ci że silnik ma więcej niż 1000 motogodzin pracy... A 1000 motogodzin pracy to jest około 6 tygodni pracy non-stop. Chyba to całkiem sporo licząc że jedna jazda trwa ok 2 h max to masz 500 jazd - jeżeli przy jednej jeździe zrobisz np. 50 km - co da średnią prędkość ok 25km/h to policz sobie ile to kilometrów... 50 x 500 = 25000 km.... To chyba dużo żeby się zwróciło i pozwoliło z oszczędności związanych z kupowaniem paliwa do samochodu kupić drugi silnik i akumulatory.
Licząc dalej na tym dystansie przyjmując że Twoje autko spali 8l/100 km to zużyjesz 2000 litrów paliwa x 5,5 zł/litr da ci kwote 11 000 zł... Ile razy zwróci ci się ten silnik na tym dystansie? Chyba przekonałem Cię teraz? Idąc dalej w ekonomię - niech 1 kWh kosztuje 0,55zł - na jedną jazdę zużyjesz ok. 2 kWh( to duża bateria) to daje Ci 1,1 zł/50 km co w obliczeniu daje 2,2 zł/100 km daje ci to 550 zł za prąd na tym dystansie więc 11 000 zł za benzynę minus 550 zł za prąd da ci oszczędność 10 450 zł i licząc że w tym czasie wydasz na zbudowanie trwałego roweru ok 3 - 3,5 tyś zł( to bardzo dużo jak na rower) daje Ci oszczędności 7450 - 6950 zł na dystansie 25000 km.... Teraz licząc że ten silnik kosztuje 320 zł to z oszczędności kupisz sobie 21 takich zestawów liczac przy najmniejszej oszczędności... Opłaca się? Zauważ że nie policzyłem opłat związanych z utrzymaniem auta typu OC, oleje, płyny klocki, przeglądy i naprawy.... Więc oszczędności rosną znów!
Policzę Ci dalej - samochodem koszt kilometra da Ci ok. 0,44 zł, rowerem elektrycznym 0,02 zł/km... Jeżeli chcesz wydać na rower 3 tyś zł to policz sobie ile zyskasz i jak szybko ci się zwróci... Rower zwróci ci się już po 1240 kilometrach co da Ci mniej więcej 45h i 36 minut jazdy rowerkiem Czyli daleko ci jeszcze do wspomnianych 1000 motogodzin... To takie proste
Chyba teraz jesteś definitywnie przekonany? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 16 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
rychuxxl napisał/a: | Wlasnie dzis czytalem o Pana quadziku z silnikiem chyba podobnej klasy przynajmniej tak z wygladu moge przypuszczac ile ten quad wazy? Jaki jest tego zasieg i predkosc bo chyba ostatecznych danych w opisie Pan nie umiescil no chyba ze przegapilem |
Podawałem, gdzieś tam jest
Nie ważyłem quada, ale lekki nie jest
Zasięg na nowych akumulatorach, przy pełnej prędkości do 40 km/h wynosił około 12 km. Akumulatory żelowe HAZE 12V 12Ah. Silnik przewoltowany z 36 do 48V, musiałem założyć dodatkowy wiatraczek, bo się grzał.
PS. na forum jesteśmy wszyscy na TY |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
Koszty to ja juz dawno sobie policzylem i wliczajac nawet wymiane akumulatorow uwzgledniajac to ze na 2kolach jezdzi sie max 6miesiecy to ze dzieinnie robie 40km a km kosztuje mnie 0,35gr samochodem wychodzi ze po jednym sezonie mi sie ta maszyna zwroci
12km zasiegu przy 12Ah to brzmi dobrze na poczateg zwlaszcza do testow bede uzywal identycznych akumulatorow (mam kilka uzywek za darmo). W takim razie jutro zamawiam zestaw a jak przyjdzie zaczne prezentacje mojego projektu a i nie bedzie to rower |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
rychuxxl napisał/a: | Koszty to ja juz dawno sobie policzylem |
Widać ja policzyłem ci to raz jeszcze Ja bym się nie zastanawiał.. Mój rowerek własnie się zaczyna zwracać przeliczając to na paliwo do autka które musiałbym zużyć na jazde... Wolę EV... Wkażdym razie bardziej eko. Gdyby mieć prąd do ładowania rowerka z solarów to bym jeszcze zarabiał na tym
Dlatego ja inwestuję w rowerek teraz to co zaoszczędziłem... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012
|
|
|
Ja od tego sprzedawcy mam podobny silnik 450W i spisuje się na razie bez awaryjnie.
Jest przewoltowany x 2 i ciągle żyje - nie było z nim kłopotów, to bateria któregoś razu padła chyba od przegrzania.....
Silniczki relatywnie tanie i swoją moc mają więc na początek zabawy EV na dzisiejszy dzień tańszej opcji i tak przyzwoitej nie ma.
Odradzam natomiast sterowniki '' UNIWERSALNE'' u tego sprzedawcy tej firmy, jeden podziałał troszeczkę aż się ''skończył''.
LUXTECH
www.luxtech.com.pl |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012
|
|
|
Jarek-LT dzieki za informacje wlasnie takiej potrzebowalem
a ten sterownik który jest w zestawie to jest wlasnie ten uniwersalny czy ten moze byc? |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012
|
|
|
Mi on padł, miałem problemy, odcięcia prądu po każdej jeżdzie coraz szybsze, aż w ogóle mój poziom nie chciał ruszyć. Zakupiłem drugi wyłącznie pod moc przewoltowanego silnika i wszystko wróciło do normalności. Stare powiedzenie mówi, że jak uniwersal to praktycznie nie wiadomo do czego. Ja się na nim ''przejechałem'' - ty nie musisz.
Poza tym jak taki jest w zestawie to nie masz wyboru, w razie czego wymiana w ramach reklamacji.
Ja poprostu kupiłem drugi, nie miałem czasu i ochoty na zrealizowanie reklamacji.
Ale przypomniałeś mi i odeślę im ten uszkodzony. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012
|
|
|
Ja wyznaję zasadę - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... Jak kupować to dedykowane. U mnie jeździ 250W 24V na sterowniku 350W 24V ze zmnienionymi przezemnie tranzystorami i działa fantastycznie. Proszę nie pytać co tam wsadziłem - nie pamiętam już... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Pytanko mam: Jak te silniki znoszą krótkotrwałe przeciążenia? Mam na myśli przykładowo moc możliwą do wyduszenia w ciągu pięciu sekund. Realne jest osiągnięcie np. 5kW? Oczywiście mając odpowiedni "kontroler", czy tam podłączając na krótko do zasilania
Jak tego typu silniki sprawdzają się w roli generatora? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Na to pytanie chyba nikt jeszcze Ci nie odpowie, ale czekamy na twoje wywody 5-cio sekundowe, ile te silniki potrafią wytrzymać ??? |
|
|
|
|
|