|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BIONXY do samodzielnej przeróbki bldc hall bezprzekładniowy |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017 BIONXY do samodzielnej przeróbki bldc hall bezprzekładniowy
|
|
|
Witam. Posiadam na sprzedaż kilka bionxów - bardzo dobrych kanadyjskich silników, które wyróżnia bardzo niska waga i możliwość pracy na sterowniku 48V 22A 9 mosfet, zapewniając przyjemną jazdę, oraz odczuwalne przyspieszenie i bezawaryjność przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Bionxy mam generacji wg mojego bloga:
http://epojazdy.blogspot.com/p/silniki-bionx.html
- generacja 2 bez mocowania tarczy, najmocniejszy wirnik, cena 225zł/szt sztuk aktualnie 8.
Fotka:
- silnik bionx z mocowaniem tarczy, generacja 1, czyli okrąglak zapelciona w obręcz 26" cena 320zł. Zdjęcie zamieszczam samego silnika, zaktualizuję w dniu jutrzejszym, jak rozpakuję całą dostawę:
- gdyby ktoś na siłę szukał oszczędności, to mam też generację 3 w cenie 150zł/szt, zapewniam, że generacja 3 jest o wiele mocniejsza niż silniki sparta/toprun.
Sprzedaję z powodu braku czasu na przeróbkę. Jeżeli nie zejdą do września, to przygotuję je na kolejny sezon przez zimę i wystawię przerobione w cenie 500zł/szt. Silniki są przeznaczone do przeróbki, nie są testowane pod oryginalnym zestawem bionxa, gdyż nie mam testera, natomiast do przeróbki są idealne.
Uwaga! Silniki są w obręczy 28" lub gołe bez obręczy. BIONX 28" jest w tej samej cenie, co silnik bez obręczy, jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o PW / lub kontakt telefoniczny.
Jest możliwośc kupienia całego zestawu do regeneracji tj.
- łożyska NSK C3E 6003 2RS (25zł)
- przewód 45cm 3+5 silnikowy (10zł)
- komplet kostek i konektorów (10zł)
- czujnik temperatury wraz z wyświetlaczem cyfrowym temperatury (14zł)
Cena za cały zestaw regeneracyjny: 59zł
20161209_193702.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 625 raz(y) 124,22 KB |
20161120_160100.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 3694 raz(y) 101,27 KB |
|
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
Ostatnio zmieniony przez glebor Czw 29 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017
|
|
|
wrzuć proszę zdjęcie pakietu regeneracyjnego, do przeróbki silnika etechnology może bym wziął, muszę zobaczyć tylko czy łożyska są te same. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017
|
|
|
Podbijam. Zostały 4 silniki bionxa:
Jeżeli ktoś by chciał przy zakupie silnika mogę dosłać specjalny adapter bionxa pod tarczę hamulcową. Adapter będzie kosztował 50zł - po kosztach robocizny u tokarza.
Samych adapterów nie sprzedaję. Będą dostępne 4 sztuki do moich silników, od września pojawią się również gotowe przerobione bionxy. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
marco35
początkujący Mario
Dołączył: 06 Gru 2020 Posty: 3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2020
|
|
|
Czy bionx wytrzyma napiecie 72v ? chodzi mi o jak najwieksza predkosc na kołach 28 nie zalezy mi na mocy zrywac i gwałtownym przyspieszaniu czyli pikach chodzi o jak najszybsza jazdę na 90% mozliwosci mocy aku wiec jaki maksymalnie prad bedzie bezpieczny interesuje mnie predkosc 50 na samej manetce i około 60km/h z pedałowaniem czy jest to realne jaki aku ile prądu do tego ? |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2020
|
|
|
Bionx to słaby silnik, 250W nominalnie. 72V nie ma prawa wytrzymać. Nie te uzwojenia. Bez wspomagania zajeździsz go po kilku kilometrach.
Ale możesz się uśmiechnąć do Glebora ma priv o jakiś fajny mocniejszy silnik. Czasy bionksów to historia. Cóż,początkiem motoryzacji była lokomobila, a dzis mało to wie, co to takiego. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
9452130
początkujący
Wiek: 28 Dołączył: 25 Mar 2021 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 25 Mar, 2021
|
|
|
Została jeszcze jakaś sztuka? Najbardziej interesuje mnie 1 gen lub 2 z adapterem. Najlepiej jakby był już przerobione. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 27 Mar, 2021
|
|
|
Niestety od 3 lat nic nie ma z bionxów. Może lepiej wziąć nowego MXUSa 30h? Masz kasetę, moc dużo większa, ośka 2 stronnie frezowana z możliwością zainstalowania solidnych blokad...
BIONX był dobry kiedyś, jak jego cena zakupu nie przekraczała 30zł...
Obecnie w cenie zakupu 250zł jak trafisz na szrota - zardzewiałe magnesy, odklejone, pęknięte, musisz szukać drugiej sztuki. To jest tak przebrane, że serio nie warto.
Jak ja szukałem coś na OLXie niedawno to wydałem 700zł i nie byłem w stanie z 3 zrobić jednegos prawnego silnika. W jednym wygięta ośka, ale sprawny wirnik, w drugim pęknięcie przy wolnobiegu, w trzecim ruda zaatakowała magnesy, dostały się między wirnik i się zmieliły. Pomijając to, że handluje MXUSem to niestety z bionxami zawsze tak było. Jak kupiłem 3szt po 30zł w miluczy, jeden z trzech był zazwyczaj do uratowania, jak sie poszczęściło, to dwa... Przy tych cenach zakupu i problemami np z pierścieniem na ścisk, który nie wytrzymuje momentu. Myśmy matowili oś papierem wodny i wklejali blokadę na klej do gwintów wtedy wytrzymywał 14S na 35A
Bionxy były fajne. Teraz u źródła lepsze sztuki serwisują na miejscu. Te gorsze ida na OLXa ale z takiego naprawdę ciężko jest coś poskładać.
Z takich silników warto szukać:
Giant syncrodrive
stromer
BIONX 1/2 gen. 3 i 4 już nie.
TOPRUN / sparta jedynie jak przepleciesz na koło 20" i puścisz mu 36V do 26" ma za mały moment/moc.
W razie czego służę pomocą i odpowiedzią
BIONXa spaliliśmy na 48V 30A bez wiekszego problemu. Ogólnie w nominale 1/2 generacja wytrzymuje 48V 22A tysiąc wat w maxie. Jak ojciec pisał, to silniki nominalnie 250W, tysiąc w piku przyjmą. One mają wirnik 24 lub 27,5H mxus ma 30H - H to szerokość magnesów, wpływa to na moc silnika jaką przyjmie i moment jakim się odepchnie w dużym skrócie pomijając stopień namagnesowania, grubość uzwojenia. Bionx też miał wersje 0,5km/h oryginalne 60V motory o dużym momencie wersje kasetowe generacja 1/C itp.
72V to tylko MXUS 30H, QS motor 35H dostępny w EVRACING.CZ lub mxus 3k turbo. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
9452130
początkujący
Wiek: 28 Dołączył: 25 Mar 2021 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 30 Mar, 2021
|
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Widzę że trochę przespałem temat bionxow ale poszukiwać dalej będę. Może ktoś przesiądzie się na coś mocniejszego i używkę w dobrej cenie odda.
Co do gianta to jak się sprawują te przekładniowe silniki Giant Hybrid Syncdrive? Widzę że ceny całkiem sensowne tego są.
Ogólnie budżet mam mocno ograniczony a za rok silnik bym wymienił na mocniejszy. Teraz chciałem zrobić fajny duży akumulator i go ładnie zabudować z dobrym sterownikiem ale wiedzę że do 500 raczej żadnego sensownego silnika nie wyrwę i chyba w końcu się skuszę na 30h który też wydaje się ciekawy z tego co czytam.
Niektóre przekładniówki z chin też całkiem tanio można dorwać z tego co widziałem tylko przy masie ok 150kg jak one sobie poradzą i cały napęd z takim obciążeniem. Muszę wszystko chyba przemyśleć i policzyć od nowa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|