|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Uszkodzony BMS |
Autor |
Wiadomość |
Zandor
początkujący Zandor
Dołączył: 12 Lip 2019 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14 Maj, 2021 Uszkodzony BMS
|
|
|
Cześć, przymierzam się do wymiany BMS'a, ale chciałbym być pewny że faktycznie jest to konieczne. Może ktoś z większą wiedzą niż moja podpowie mi czy trafnie zidentyfikowałem usterkę.
Jest to BMS 16s 50A z polami S+P. W środku znalazłem 7 tranzystorów i o ile dobrze je zidentyfikowałem 2 są z gałęzi rozładowania a 5 z gałęzi ładowania. Miernik w teście diody pokazał prawidłowe wskazania dla tych 5 tranzystorów, ale dla tych dwóch z gałęzi rozładowania pokazuje 0V zarówno między bazą a emiterem jak i bazą a kolektorem. Wiem że tranzystorów nie powinno się mierzyć wlutowanych w obwód, ale gdzieś na youtubie podejrzałem, że taka metoda sprawdzenia sprawności BMS'a jest prawidłowa.
Decyzja o jego wymianie wynikła ogólnie z tego, że podczas jazdy przy zejściu do około 64V (pakiet 16s) BMS odłączał baterie i uruchamiał się dopiero po podłączeniu ładowarki. Potem jak się okazało na jednej z sekcji rozjechało mi się napięcie aż o 1V, więc BMS odcinał baterie jak ta sekcja miała około 3V (pokłóciliśmy się z rowerem na parę miesięcy ). Napięcia na sekcjach wyrównałem, ale wydobycie pakietu u mnie to dość skomplikowana sprawa, dlatego chciałbym wszystko załatwić za jednym razem, żeby potem drugi raz wszystkiego nie rozkładać. Z kolei z drugiej strony 200 złotych za nowy BMS piechotą nie chodzi , stąd pytam żeby upewnić się w swojej teorii. |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Sob 15 Maj, 2021
|
|
|
Cytat: | BMS 16s 50A z polami S+P |
Chyba C+P
Cytat: | 2 są z gałęzi rozładowania a 5 z gałęzi ładowania. |
Chyba odwrotnie więcej tranzystorów powinno być od pracy a mniej do ładowania
Cytat: | między bazą a emiterem jak i bazą a kolektorem |
Z pewnością są tam mosfety a one nie mają ani bazy tylko bramkę oraz emitera tylko źródło.
Mosfety jak najbardziej można mierzyć wlutowane w płytkę, na płytce nie powinno być żadnych napięć (zakładam że odłączyłeś BMS od pakietu).
Jeśli miernik pokaże zwarcie to trzeba sie temu dokładnie przyjrzeć, ew wylutować tranzystor i sprawdzić luzem.
Ale z twojego opisu wynika że BMS działa prawidłowo. Jedna sekcja miała za niskie napięcie więc odłączył obciążenie. W czym widzisz problem? W tym że później ładowarkę trzeba podłączyć? Wiele BMS'ów tak ma. nawet te które nie wymagają podłaczenia ładowarki to i tak napięci na sekcji musi wzrosnąć do ok 3-3,1V żeby ponownie włączyły pakiet |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 17 Maj, 2021
|
|
|
BMS wyglada na sprawny. Pięć mosfetów jest to wyjście z baterii a to, że wskaźnik (miernik) w trybie "dioda" pokazuje "prawidłowe" wskazania jest OK gdyż mosfety zabezpieczone są diodą pomiędzy źródłem i drenem włączoną wstecznie (zabezpieczają przed wstecznym prądem). Te dwa są na pewno od ładowania i zapewne otwarte gdy bateria jest podłączona z BMSem i dlatego jest "przejście" bo do bramki przyłożone jest napiecie baterii. Sekcji na której napięcie było niższe należy się przyjrzeć w trakcie użytkowania (zmierzyć napięcie po jeździe) i ew.wymienić. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|