Ciekawe filmy |
Autor |
Wiadomość |
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Na szczęście to nie moje Ale daje do myślenia jaki mamy piekarnik między nogami, można tam sporo kurczaków zrobić Tak więc panowie przy wykonywaniu aku dopiąć z największą starannością każdy detal. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Można sprzedać taki rower cukierni. Jak postawi go gościu przy sklepie będzie wabił zapachem ciastek |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Bardzo pozytywny film ukazujący odporność ogniową tej ramy. Rower facet wyprowadził na jakieś pole pokryte wysuszonymi resztkami roślinnymi. Mogłoby się to wszystko skończyć dużym pożarem. Ogniwa były oczywiście pryzmatyczne, pewnie litowo polimerowe.
Na miejscu producenta ramy wymienił bym ją klientowi na nową, wyposażając ją w nowe, solidnie wykonane akumulatory a film pokazywałbym jako demo jakości sprzedawanego produktu. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
To jeszcze ku przestrodze - kilka metod przechowywania baterii podczas ładowania lub po prostu poza rowerem oraz potencjalnie co się może stać, jak nawali nasza ładowarka oraz BMS i pakiety LiPo dostaną za dużo napięcia.
https://www.youtube.com/watch?v=CnNId0mDnBo |
Ostatnio zmieniony przez kaneclan Pon 10 Paź, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Ku przestrodze ale czego? Ładowania LiPo do 5V czy 12V na celę z prostownika?
Nie rozsądku tylko zamiast straszyć ludzi bzdurami, które nie mają nic wspólnego z naszymi realiami ebajkowymi to może napisz poradnik prawidłowego użytkowania akumulatorów pod kątem ebajków?
Ok?
Będzie wtedy jakiś pożytek z Twojego wpisu, bezpieczeństwo czegokolwiek rodzi się ze zrozumienia zasad i korzenienia dobrych nawyków, a nie z głupawych filmików "ku przestrodze" nie wiadomo czego.
Te wszystkie filmy co linkujecie z pobudzającymi wyobraźnie pożarami ebajków - to ludzie je powodują przez głupotę, niedopatrzenia, zaniedbania, brak wiedzy, prowizorki i inne możliwe do wyeliminowania sytuacje, tylko trzeba wiedzieć co się robi źle.
Samo w przyrodzie nic się nie dzieje. Strach jest dobry póki ma podwaliny respektu zbudowanego na wiedzy i zrozumieniu. Dlatego zamiast straszyć młodych konstruktorów to ich uczcie, wtedy nie trzeba się bać. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Dokładnie w 99% brak wiedzy i umiejętności głównym czynnikiem nieszczęścia. To tak jak z braku latarki przyświecać sobie zapałka do karnista z benzyną i sprawdzić ile zostało |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
O bezpieczeństwie i sposobach przechowywania akumulatorów, w tym LiPo, jest już sporo wpisów na forum oraz w całym internecie, po co pisać kolejny?
Film ma działać na wyobraźnię i pobudzać do refleksji, czy dobrze wszystko zlutowałem, czy zabezpieczyłem połączenia oraz do poszukania informacji.
Zobaczenie, że bateria stanowi w pewnym sensie ekwiwalent baku pełnego paliwa otwiera oczy.
Eryk1000 - wkleił film gdzie rower stoi w terenie, oparty o słupek. Nie ma ładowania, porządna stalowa skrzynka i co? ZAPŁON.
Na ES jest też parę wpisów gdzie ni stąd ni zowąd ludziom okopcił się garaż.
Sam zastanawiałem się jak bezpiecznie przechować pakiety poza rowerem.
Myślałem, że safe bag będzie odpowiedni teraz wiem, że do naszych pojemności aku jest za słaby.
A jakie są nasze realia? Robimy pakiety na wysokie napięcia i wysokie prądy i zamykamy je w skrzynkach między nogami po czym jedziemy je wytrząść w teren (baterie, nie to co mamy między nogami). |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Może warto zlokalizować temat na ESie tego użytkownika, na pewno robił dochodzenie, wyciągnął wnioski, zrobił druga konstrukcję lepiej i bezpieczniej. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Na ES niestety nic znalazłem. Sam autor filmiku lakonicznie tylko stwierdził, że to zwarcie na bateriach. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
No tak, i wszystko jasne. Dał dziewczynie pojeździć tą maszyną.
Pakiety jakich używał 8x 10s Zippy 5800. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Cytat: |
No tak, i wszystko jasne. Dał dziewczynie pojeździć tą maszyną.
Pakiety jakich używał 8x 10s Zippy 5800. |
No tak ale co ta dziewczyna zrobiła? za bardzo "wytrzesła" rower?
Moim zdaniem (jak zresztą nie tylko moim) problemem mógł być źle poprowadzony jakiś strategiczny przewód który przecierając się doprowadził do zwarcia.
Sam budując moją pierwszą konstrukcję zastanawiałem się nad drżeniem przewodów i ewentualnym obcieraniu o inne ewentualnie o metalowe krawędzie. Zabezpieczyłem więc spinając wszystkie do kupy by nie walały się po puszce - szczególnie że puszka jest u mnie w całości z aluminium. Drugą sprawą jest unieruchomienie baterii która do łatwych nie należy.
Każda konstrukcja choć podobna technicznie różni się wieloma detalami. Dlatego każdy e rower jest na tyle niepowtarzalny że jest swoistą wizytówką tego co go budował. Dlatego wymaga przemyślenia wszystkiego jak co połączyć i skręcić by nie latało - dla każdej takiej konstrukcji z osobna.
Na pewno film daje do myślenia wszystkim - by składając wszystko do kupy przemyśleli nawet najdrobniejsze szczegóły.
Edit: osobiście pod akumulatory oraz wokół daję izolatory w postaci twardej pianki która jednocześnie amortyzuje ogniwa przed nagłymi drganiami. Dobry jest nawet cienki i twardy styropian pod spód aku. Wiem na pewno że znajdą się głosy "a co z chłodzeniem?" Chłodzenie jest również b.ważne , można rozwiązać to robiąc kanały chłodzące naklejając paski izolatora na obudowę w której ma być aku - tak że po wyklejeniu powstaje kratownica na której układam aku. Zresztą każdy z nas ma jakąś metodę. Myślę że warto podzielić się owymi doświadczeniami by ustrzec się od faila |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Tak swoją drogą - jak by już odpukać coś poszło skrajnie nie tak i doszło by do pożaru li-po to czym to gasić? Gaśnica proszkowa, czy raczej co2? Samochodowa wystarczy czy raczej za mała? |
|
|
|
|
|