ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
KMX Cobra low budget elektric :)
Autor Wiadomość
DeMaDeS
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   KMX Cobra low budget elektric :)

Witam wszystkich (chciałem gdzie indziej się przywitać ale nie znalazłem odpowiedniego miejsca)
Żeby nie było, że jestem kolejnym erotomanem gawędziarzem, który narzuca wszystkim swoje racje a nigdy nic nie zrobił chciałbym pokazać pierwszą wersję mojej zabawki czyli KMX Cobra z silniczkiem 24v 450W, sterownikiem i akumulatormai 2x 12V 20Ah - cały zestawik zakupiony w firmie na M.. za niecałe 500zł (oczywiście oprócz roweru...)

Rower na codzień jest używany bez akumulatorów, miał być możliwie lekki (jak na cobre..) do tego silnik musiał być łatwo demontowalny wieć z góry odpadły montowane w piasty, za ciężkie i za trudno się ich pozbyć. Zakupiony silniczek z przekładnią waży zaledwie 2kg, na nim siedzi wolnobieg coś koło 16T a pod tarczą tylnego koła przez dystans dorobiony u tokarza została przymocowana zebatka 22T z jakiejś chińskiej kasety. Całość niestety po uruchomieniu kilka miesięcy temu nie była rozwijana z braku chęci czasu i wielu innych wymówek.

Przybliżone parametry:
Vmax po płaskim z obciążeniem 100kg - 40km/h
Zasieg przy prędkości 25km/g - 40km.

Kilka fotek:















a na koniec jeden z moich niezrealizowanych pomysłów...

 
 
DIPOL 
początkujący



Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Złotoryja
Wysłany: Nie 13 Lis, 2011   

W zasadzie to zazdroszczę Tobie tej przestrzeni do majsterkowania ale interesuje mnie w jaki sposób zamocowałeś wolnobieg na tylnym kole z lewej strony [ chyba to wolnobieg przy chamulcu tarczowym ].
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 13 Lis, 2011   

Wyrażnie jest napisane, że wolnobieg w tylne koło nie wszedł lecz sama zębatka na sztywno , wolnobieg jest na silniku......

Trochę w innym przypadku i główkowaniu został osadzony na piaście wolnobieg po lewej stronie

Jarek-LT :wink:

LUXTECH-RAMA 248a.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 435 raz(y) 209,66 KB

 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011   

Takie silniczki już widziałem w firmie na "M.." :grin: na allegro
W jaki sposób zamontowałeś na przekładni wolnobieg? Bo o ile wiem te sliniki go nie mają na wyjściowej zębatce.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011   

Niestety ale w tym przypadku trzeba odwiedzić tokarza który dorobi odpowiednią tuleje z otworem pasującym na oś przekładni/silnika a na zewnętrznej powierzchni dotoczy gwint pasujący do wolno-biegu.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011   

Dlaczego niestety? tokarz też człowiek;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011   

Ja mam rozwiązanie że zamiast tarczy hamulcowej mam wykonaną z aluminium przejściówkę na której zamocowałem lekko roztoczoną zębatkę 80 zębów od pocket-bike'a. Z tym rozwiązaniem przeleciałem już blisko 300 kilometrów i absolutnie NIC się nie działo z nią. Trzyma się dobrze i nie krzywi. Aha - i nie mam wolnobiegu - pracuję nad odzyskiwaniem energii do baterii. I woogóle zastanawiam się nad tym jak kolega przejeźdza 40 kilometrów na pakiecie dwóch akumulatorów 12V 20Ah? Ja w rowerku mam 2 x 18Ah i zasięg ledwo co sięga mi do 15 kilometrów przy czym pod koniec zasięgu moment generowany przez silnik jest już znikomy i nie ma siły a napięcie pod obciążeniem spada do 18-20V... No i rozpędzenie się po płaskim do ok. 20 km/h tra wieki. PRzy naładowanych akusiach nawet i 34 km/h pojadę... Fakt że ja nie mam przekładni w silniku a jedynie przekładnię łańcuchową o przełożeniu 7,27...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Lis, 2011   

A jakie masz te akumulatory? Jakiej firmy?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011   

Zasięgi podawane przez Nostunka korelują z moimi doświadczeniami w podobnym setupie (22ah i jakies 17 - 18 km przy vmax)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Lis, 2011   

A ja się nadal pytam o te akusy. Testowałem różne 20Ah i tylko Chilwee miało dwa razy większe zasięgi, niż inne o tej samej pojemności.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011   

zeeltom napisał/a:
A jakie masz te akumulatory? Jakiej firmy?
masz w podpisie akumulator: 2 x Toyama NPC-18,konstrukcja stratna stąd niewielkie zasięgi,akumulatory mogą być wporzo.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 19 Lis, 2011   

Powiem tak - te akusie co mam są jakieś leniwe i słabo chcą oddawać energię... To jedyny ich minus - raczej są do aplikacji które potrzebują mniejszych prądów. Przy 25A stosunkowo szybko siada na nich napięcie i pod obciążeniem długotrwałym przysiada ale gdy po odpuszczeniu prądu rowerek postoi kilka minut to na aku mam jeszcze ok 12,8V i odżywają i znów mam przez chwilkę dość dynamiczny rower po czym znów siadają. Ale w przygotowaniu mam już specjalną konstrukcję baterii...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 19 Lis, 2011   

A jak w spalinowym aucie damy dyszę w gaźniku lub pompę wtryskową, która puści tylko 1 litr na 1 godzinę, to winny zrywów i braku stałej jazdy będzie kolor zbiornika paliwa, czy harmonijka przy kolektorze wydechowym, a może sonda lambda ?
ANALOGIA.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Lis, 2011   

Na temat akumulatorów Toyama się nie wypowiem, bo ich nie testowałem. Co do chilwee to wiem, że są OK.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

Moje zyją całkiem nieźle i całkiem nieźle się trzymają - choć tak jak mówiłem - są leniwe do pracy z dużymi prądami...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group