|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik Toprun + S-KU63 - problem z kierunkiem obrotów |
Autor |
Wiadomość |
dvjcodec
początkujący dvjcodec
Dołączył: 21 Maj 2022 Posty: 15 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2022 Silnik Toprun + S-KU63 - problem z kierunkiem obrotów
|
|
|
Silnik Toprun w jednej mojej Sparcie wybebeszyłem z elektroniki, wyprowadziłem przewody od halotronów i fazowe i podłączyłem pod manetkę i kontroler S-KU63 wraz z pakietem 7S6P.
Silnik ładnie startuje od zera, przy przytrzymaniu hamulcem widać że ma moc i rwie (w peaku pobiera lekko ponad 400W), jest cichy i ładnie pracuje. Kontroler nie posiada samonauki.
Problem w tym, że koło kręci się w odwrotną stronę.
Zmiana przewodów fazowych sprawia że koło kręci się w drugą stronę, ale z odłączonymi halotronami. Z podłączonymi drży przód-tył. Zmiana analogicznie przewodów na halotronach też nic nie zmienia.
Ponowne podłączenie pierwotne - praca jak na samym początku tego wpisu.
Co robię (i czy robię) źle? |
Ostatnio zmieniony przez dvjcodec Pon 23 Maj, 2022, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 804 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
dvjcodec
początkujący dvjcodec
Dołączył: 21 Maj 2022 Posty: 15 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2022
|
|
|
Cholera, próbowałem i bez pożądanego efektu, dlatego napisałem na forum.
W jednej konfiguracji z halotronami koło rusza w dobrą stronę, ale buczy, po czym jak odpuszczę manetkę i nacisnę jeszcze raz, to koło zaczyna kręcić się w przeciwną stronę.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy omyłkowe obrócenie koła z magnesami może mieć wpływ na takie zachowanie?
W tym silniku oba dekle są tak samo przykręcane, a wyciągałem wirnik ze środka i mogłem obrócić koło. |
_________________ Mój blog --> https://seasidecustoms.blogspot.com/
Fanpage --> https://www.facebook.com/garage.seasidecustoms |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 804 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2022
|
|
|
Nie ma takiej możliwości, by silnik BLDC nie mógł pracować w obu kierunkach. Musisz kombinować z fazami i hallami. Masz 12 możliwości. Zapisuj sobie na kartce każde ustawienie i je zmieniaj. MUSI kręcić się w obu kierunkach. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
dvjcodec
początkujący dvjcodec
Dołączył: 21 Maj 2022 Posty: 15 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2022
|
|
|
Przetrenowałem wszystkie ustawienia halotronów i faz silnika Tylko na reversie kręci ładnie z czujnikami hall-a.
Zmontuję jakąś baterię 36V z innym regulatorem aby to zweryfikować na drugim zestawie, bo już mnie trafia ...
Edycja
---------
Podłączyłem inny kontroler wraz z manetką testowo i wszystko śmiga poprawnie, więc już totalnie zgłupiałem. Zestaw tylko testowy, bo co innego już do roweru przygotowane.
1653336773042.jpg Na innym zestawie zero problemów |
Pobierz Plik ściągnięto 89 raz(y) 1,99 MB |
halotrony.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 90 raz(y) 10,51 KB |
|
_________________ Mój blog --> https://seasidecustoms.blogspot.com/
Fanpage --> https://www.facebook.com/garage.seasidecustoms |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 804 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2022
|
|
|
Kiedyś, gdy kontrolery nie miały samonauki, podłączało się silnik kombinując z różnymi połączeniami, aż do osiągnięcia prawidłowego kierunku i prawidłowej pracy silnika. Nie było możliwości, by to się nie udało. Coś pomijasz w tych połączeniach.
silniki rowerowe kabelki.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 81 raz(y) 79,6 KB |
|
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
dvjcodec
początkujący dvjcodec
Dołączył: 21 Maj 2022 Posty: 15 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2022
|
|
|
No niestety objawy takie same - tylko w przeciwną stronę kręci poprawnie z halotronami. Nie ma możliwości puszczenia silnika w prawidłowym kierunku (robione zgodnie z tym co przesłałeś).
W jednej pozycji silnik ładnie startuje w poprawną stronę ale po chwili nagle zmienia kierunek i kręci w odwrotną. Tak samo się wcześniej zachowywał. |
_________________ Mój blog --> https://seasidecustoms.blogspot.com/
Fanpage --> https://www.facebook.com/garage.seasidecustoms |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 804 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
dvjcodec
początkujący dvjcodec
Dołączył: 21 Maj 2022 Posty: 15 Skąd: Darłowo
|
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 804 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2022
|
|
|
Jeśli by to była wina zasilania 5V, to w obie strony byłby problem z obrotami. To raczej coś innego, ale co, to ciężko podpowiedzieć. Ja, w swojej praktyce, jeszcze nigdy nie miałem takiego przypadku. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
dvjcodec
początkujący dvjcodec
Dołączył: 21 Maj 2022 Posty: 15 Skąd: Darłowo
|
|
|
|
|
gekon217
początkujący
Dołączył: 04 Lip 2022 Posty: 1 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2022
|
|
|
Taki sam problem mam z bionx gen3 + KT sinus 35A. Udało się go ustawić na płynną pracę ale tylko wstecz.
Zmieniłem na GT500 kwadrat. Kończe konfigurować bo też mam z nim trochę problemów.
Przy samonauce musi się kęcić wstecz żeby na manetce jechał do przodu. Walcze jeszcze z PASem bo przy pedałwaniu jakby gubi synchronizację. Halle były zmieniane na SS41. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|