Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Nowy rowerek:) |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011
|
|
|
Tak chodziło mi o banany modelarskie. Ale te ktore kupowałem w elektroniku tez sobie rodzily z prądami 20A i chwilo nawet 40. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011
|
|
|
Ile tych "bananów" (kompletów) potrzebujesz ? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011
|
|
|
No będą 3 na fazy do silnika, potem dwa do podłaczenia baterii do sterownika i pewnie dwa do ładowarki z tym ze tu nie wiem chyba dam inna złaczke xti albo cos takiego tam jest miejszy prąd ale to jeszcze przemyślę. Obecnie problemem jest umiejscowienie bmsa którego nie przewidywałem w pierwotnej koncepcji (miały być bipery na ogniwach plus cycleanalist, plus wysoko ustowione odciecie na sterowniku a ładowanie ładowarka modelarską po rozpięciu baterii) i od tego zależec częsciowo będą połączenia (ich rodzaj).
Bateryjka:)
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011
|
|
|
Zgłoś się po nowym Roku to coś wybierzemy z tego
Przepraszam za jakość zdjęcia (robione "na szybko" przy słabym oświetleniu kiepskim telefonem ) |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Schemacik podłączenia baterii do bms. Mi sprawiło to trochę kłopotu więc wrzucam. Może się komuś przyda. Schemacik zweryfikował kolega Tomson wiec powinno byc okej.
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
No i kółko się kręci...
Niestety występuje efekt hammeringu. Czyli kólko chodzi tak jakby z lekim skokiem, drganiem. To nie silnik bo sprawdzałem go poprzednio i było okej. Kombinowałem z halami ale wychodzi na to, że pierwotna konfiguracja (zgodne kolory) jest najlepsza. Tzn na kazdej innej (nie sprawdziłem wszystkich) koło się nie kręci. Tu się kręci jednak "stuka". Czy możliwe jest że to problem w ustawieniach sterownika? Konkretnie chodzi mi o mnożnik dla kabli od faz dla pradu ciągłego i chwilowego?
Tak to wyglada na dziś:
Serdeczne pozdrowienia dla szwagra za siłę sprawczą i pomoc aby ruszyć projek... mnie się nie chciało ostatnio:).
Tomasz_kombi dzięki za ofertę. Jak kiedyś będę potrzebowal napewno się zgloszę. Obecnie wtyki udało mi się zgromadzić we własnym zakresie.
Pozdrawiam i życzę dosiego roku;). |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012
|
|
|
To co stuka to efekt za dużego prądu na i zbyt niskiej częstotliwości przełączania z tego co mówisz... To tak jakby jedno uzwojenie ciągneło obrót a reszta je hamowała i kolejno dla każdego. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012
|
|
|
Podłączałem sterownik do koła w trójkołowcu, który właśnie przerabiam. Założyłem koło przypadkowo i kabelek miałem z prawej strony. Udało mi się podłączyć kable, by kręciło się do przodu, ale właśnie wtedy występowały głośne stuki. Przełączyłem kable w inny sposób, odwróciłem koło o 180 stopni i teraz kabelek był z lewej strony. I teraz pracuje cicho. Ma prawidłowe obroty i nie słychać żadnych głośnych stuków, jak poprzednio. Jak uruchomię wsteczny, to napiszę, czy będzie stukał. |
|
|
|
|
skyline
początkujący
Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
hejooo z tego schematu wychodzi ze będziesz miał tam 79,2v ten hub i sterownik wytrzyma takie napięcie?? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
U mnie po tym co mnie uświadomił kolega Tomson to raczej będzie ciagły problem z halami vs fazami (mam nadzieje:))
NO zobaczymy, może jutro będzie wolne to pokombinuje.
Nostunek, coś bajasz nie do końca wiesz co:P
Zeltom, no ja mam kabelek po lewej odpisałem w temacie o Tolku:)
Pozdrawiam w nowym roku:) |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Bleeeee.... Okej znalazlem przerwe w instalacji. Gdzie nie wiem:). Nie mogłem znależć więc przylutowałem wszystkie kabelki:(. Ale ożył:). Teraz czas wrócić do ustawien hali... Heh... Jak widać najważniejsza jest dokładnosc precyzja i powtarzalnosć przy lutowaniu. Z czym niestety ciągle mam problem.
Skyline - sterownik wytrzyma 100V.
DZIAŁA!!!:)
Kombinacja dla sterownika Infineon oraz silnika golden motor:
Jest to standardowa jak się okazuje kombinacja kolorów. Wynika z niej że mój silnik kręci się do tyłu ale tak jest założony:
Fazy:
Kontroler Silnik
Niebieski Niebieski
Zielony Żółty
Żółty Zielony
Hale:
Kontroler Silnik
Czarny Czarny
Czerwony Czerwony
Niebieski Niebieski
Zielony Żółty
Żółty Zielony
Może komuś się przyda:)
Idę upinać kable i się przejechać:).
Dziękują wszystkim za pomoc zarówno tu na forum jak i w realu.
|
|
|
|
|
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Gratuluję udanej konstrukcji. Czekam na relację z jazdy.
Ciekawy jestem jaki bedzie zasięg.
Gdzie można kupic takie baterie i po ile? Znam tylko jednego importera w Polsce. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Jeżdzi się przyjemnie:).
Dalej są choroby wieku dzięcecego i musze prejrzec jeszcze raz kable.
Ale chodzi fajnnie. Jest moc.
Obecnie muszę poproacować nad niezawodnością całości.
Teraz numer jeden to poupychanie kabli i zabezpieczenia przeciwwodne:(.
I tu nie mam pomysłu. Przydałby się jakiś szczelny kondom na te wszystkie kable.
Może jakaś super taśma klejąca albo nie wiem co.
Jak zabezpieczacie wasze konstrukcje?
Obecnie ładuję. Tego boję się najbardziej bo nie wiem jak zachowa się bms i czy nie dopuści do przeładowania ogniw i ładnie je wybalansuje....
A to dla relaksu. Nie mogłem się powstrzymać i założyłem tylne światełko:).
Pozdrawiam:).
CzesławT - baterie kupisz na chińskich stronach np bmsbattery oraz innych elifebike np. jest tego trochę. poszukaj na forum.
Drugim źródłem bywają forumowicze. Czasem ktoś sprzedaje swój komplet bo rezygnuje z konwersji.
Zasięg szacuję na jakieś 70 km przy prędkości około 25-30kmh. Przy takiej prędkości rowerek powinien zużywać 11-13 wh/km. Pojemność ogniwa to około 0.9 kilowata. A jak będzie to się zobaczy. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012
|
|
|
Kilka info po pewnym czasie...
Od momentu wywalenia bmsa nie przejechałem za dużo...Praca wyjazdy itd....
Obecnie rowerek ma bez bmsa około 1000km
TO nie wiele ale teraz będę jeździł więcej
Z uwag ogólnych... Nie pekają puki co szprychy ale koło jest trochę krzywe oraz jedna szprycha się odkręca co jakisz czas co powoduje trzeszczenie....
Do tej pory nie rozładowałem aku poniżej około 60 procent pojemności...
Jeżdżę obecnie w zestawie 21 ogniw bowiem jedno padło przy bmsie i próbie ładowania...
Ładuję ładowarką modelarską ogniwa spięte do pakietu 3x 7... Po spięciu w szereg daje to okolo 67 Volt nominału...
O samych ogniwach... Dziwne są.... Raz jedno ma mniej pojemności, a za parę ładowań inne....
Puki co wciąż nie mam miernika ani alarmów na wyjściach blansera... To niestety jak czas pozwoli dopracuję...
Osiągi po krótce... Czyli maksy...
Na prostej vmax to około 47 kmh
z pedałowaniem można dojść do okolo 55-60 kmh ( tu już stan zawałowy kręcocego;))
z górki najwięciej jechałem koło 70 kmh
najfajniej jeżdzi się w powolnym setupie 30- 35 kmh w terenie...Czyli szutry i takie tam..
W tym setupie silnijk mało się grzeje....
W setupie max speed kiedy jedziesz po prostej kolo 50kmh czuć że silnik jest przeciążony... po kilku min jazdy jest bardzo ciepły....
Mimo to na ekspresowe dojazdy do pracy starcza zapasu termicznego....
Tu przyznam przydałby się kask full helmet żeby chronić przed podmuchami powietrza...
Z innych minusów... nie prewidziałem w konstrukcji opcji montażu fotelika dla dziecka...
w następnej ramie to się zmieni:)....
Z wiadomości ostatnich.... pękła mi rura sterowa widelaca suntour duro....:( uf uf uf naszczęście przy małej prędkości... Stąd niestety wydatki niedaleko.... Albo spawanie rury widelaca albo jej wymiana jeśli to możliwe ablo nowy widelec.... to ostatnie najdroższe niestety...:( |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2012
|
|
|
toft napisał/a: | O samych ogniwach... Dziwne są.... Raz jedno ma mniej pojemności, a za parę ładowań inne... |
Skąd ja to znam... Czasami dzieją się cuda z ogniwami. Obecnie mam przyjemność ze znajomym testować co prawda nie w rowerze ale w innej aplikacji ogniwa Samsunga 18650 2200mAh. I też dzieją się cuda podczas testów. Co prawda są testowane ładowarką Pulsar ale z testów wynika że ogniwa nie lubią małych prądów rozładowywania oraz odpoczywania po ładowaniu bo wtedy pojemność jest najmniejsza. No i twierdzenie producenta że wytrzymują 4,4A podczas rozładowywania można sobie między bajki włożyć - owszem wytrzymują ale osiągają 45 stopni temperatury Fakt faktem - dają z siebie wtedy pełną pojemność nawet. I o dziwo - trzymają tyle co deklarował producent - średnio 2180 mAh wchodzi i wychodzi... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|