Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Drugie podeiscie do motoroweru EV (jako SAM trzy koła) |
Autor |
Wiadomość |
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Pon 26 Gru, 2011 Re: Drugie podeiscie do motoroweru EV (jako SAM trzy koła)
|
|
|
Witam po długiej nieobecności na forum dzieki wszystkim za pomoc przy mojej pierwszej próbie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1033 . Oto co stworzyłem tym razem.
Sterownik ten sam od kolegi TOMSONA z forum.
Silnik obudowa ta sama zmieniły się obroty na 4200/min.
przeniesienie napędu przez warjator od skuterka
Nawinięty drutem fi 1mm x 5 szt po 7 takich kompletów w żłobku i po 2 cewki na fazę.
wirnik 2 bieguny S +2 bieguny N
Jazda Testowa
http://w586.wrzuta.pl/film/aYjNppB5Qz6/mov07648 |
Ostatnio zmieniony przez Pon 26 Gru, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011
|
|
|
To wszystko wygląda całkiem fajnie i wydaje się że jazda też jest komfortowa. Czy mógłbyś dorzucić nieco zdjęć pokazujących zamontowanie wariatora przy napędzie i opisać sam sposób regulacji przełożenia? Czy całość przeniosłeś ze skutera czy też sam coś podorabiałeś? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011
|
|
|
witam
kremir na silniku mam zamontowany warjator (to z rolkami ) z toczyłem tylko oś silnika do odpowiedniej średnicy i nagwintowałem wszystko jest skręcone na ścisk tak było w orginalnym skuterku.
tył przy kole (sprzegło odśrodkowe) prawie jak w orginale po za mocowaniem do osi.jutro zamieszcze foto.
Co do regulacji prędkosci jeszcze nie dopracowana na razie chodzi na najniższej prawdo podobnie za letkie rolki w warjatorze lub za małe obroty silnika.
Zacznę na razie od silnika i tu prożba do wszystkich kto przewoltowywał silnik np.z36na 48V czy po podniesieniu napięcia, silnik na jałowym bardziej sie grzeją, bo mój juz teraz na jałowym jest dość ciepłyi pobiera 6A |
Ostatnio zmieniony przez jw3417 Pon 02 Sty, 2012, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
ZDJĘCIA:
Tamte zdjecia nie weszly dzis zamiescilem nowe. Ta konstrucja co byla zostala rozebrana. Koncepcja zostala ta sama zaczynam to skladac od nowa. Sorry ze sie nie odzywalem ale bylem zajety jak widac na zdieciach. Jesli uwazacie ze mozna bylo cos zrobic lepiej, prosze was o sugestie i wszelkie komentarze. |
Ostatnio zmieniony przez Pią 06 Sty, 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Jeżeli mogę coś doradzić - zrób napęd na oba tylne koła - wiadomo że to trudniejsze ale zyskasz na prowadzeniu... Jeździłem już taką "mydelniczką" w Niemczech na kołach od motorowerów z silnikiem na prawe tylne koło. Przy prędkości powyżej 25 km/h po mocniejszym dodaniu gazu pojazd zaczynał mocno ściągać w bok.
Tutaj można zobaczyć o który trójkołowiec mi chodzi - na banerze dwa z lewej
http://www.elfar.de/de/galerie.htm ale jak one się nazywały nie pamiętam już. Wiem że tylne lampy ma od naszego poczciwego Maluszka... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
witam
Wczoraj trochę prace sie posuneły do przodu praktycznie ramę prowizorycznie szczepiłem do kupy.Teraz zostaje problem z układem kierowniczym ,to znaczy jak go obniżyć.Zamiar jest taki ,zębatka jedna ma być na widelcu do tego łańcuch i druga zębatka na wałku mocowana do ramy. Co o tym sadzicie może ktoś już przerobił ten temat.
Co do napedu na 2 koła zastanawiałem sie na tym nawet szukałem jakiegoś małego dyferęcjału po allegro ale nić mi nie wpadło w oko.Pomyślałem że dawniej jeżdziły motocykle z wózkami bocznymi, wiec moze nie będzie tak żle.
Nostusek widziałeś te trajki z bliska może wiesz jak w nich jest rozwiazany układ kierowania, niemcy nie raz mają proste dobre rozwiązania. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Cytat: | Nostusek widziałeś te trajki z bliska może wiesz jak w nich jest rozwiazany układ kierowania, niemcy nie raz mają proste dobre rozwiązania.
| Baaa nawet mam jakieś foto Mam nadzieję że właściciel pojazdu się nie obrazi bo wolałbym go nie spotkać w Ciemnej ulicy - Chłop 2 metry wzrostu i tyle samo w barach
Po dłuższych poszukiwaniach jest!
Z tego co pamiętam pod tym deklem jest przekładnia 1:2,5 albo 1:2 i widelec z amrtyzatorem jak w zwykłym motorku tylko dość krótki. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2012
|
|
|
witam
Nostusek serdneczne dzjęki za foto trochę mi to rozjaśniło w głowie ale ze względu na brak zaplecza warsztatowego poszłem na skryty oto co mi wyszło
|
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012
|
|
|
witam
Hamulce zrobione przód nawet hydrauliczny w testach garażowy działają poprawnie myśle że na drodze też będzie ok.
Teraz został mi jeszcze pedał gazu ,i tu proźba do was o jakieś sugestie podpowiedzi.
wiem że zwykły potęcjometr ma kąt otwarcia i zamknięcia w granicach 300 stopni, mnie jest potrzebny taki by pracował od 0 do 90 stopni a nawet mniej i tu do was pytanie czy są takie potęcjometry na rynku w sprzedaży. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012
|
|
|
Raczej nie znajdziesz obortowego potencjometra który się obraca w zakresie 90 stopni - pokombinuj jak to zrobić na suwakowym potencjometrze - prościej będzie.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012
|
|
|
Możesz taki potencjometr wykonać samodzielnie,nie jest to niemożliwe. Nawijasz drut oporowy na jakiś stary potencjometr oporowy tak aby miał wymaganą oporność potrzebna do sterownika. Ewentualnie taki kupić od jakiegoś radioamatora, często używane w starych przyrządach.Choć najlepszym rozwiązaniem jest manetka hallotronowa(brak styków) ale w Twoim przypadku pewnie nie do zastosowania. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012
|
|
|
mar56
Co by było jak bym zastosował potencjometr o wyszej oporności niż potrzebny do mojego sterownika np 2 lub 3 razy większy . |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012
|
|
|
Szczerze mówiąc to nie wiem jaki masz sterownik,większość jest przystosowana do manetki hallotronowej, niektóre rozwiązania są na potencjometr który reguluje obroty w zależności w jakiej pracuje aplikacji czy napięciem czy impulsem zakres oporności jest z reguły z pewną tolerancją.O szczegóły dopytaj od osoby u której kupiłeś sterownik. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012
|
|
|
http://www.bigaj.com.pl/rc/misc/Model2.xls
znalazłem taki kalkulator sprawności silnika .
prożba do użytkowników fabrycznych silników czy mogli by sprawdzić go ,na ile jest on wiarygodny.
wystarczy wpisać napięcie zasilania ,obroty,prąd jałowy i oporność silnika t.z zmierzyć między dwoma końcami przewodów wychodzących z silnika obojętnie którymi. |
|
|
|
|
|