|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Elektryczny rower "Pusiatron" Pn=800W, DISC MOTOR |
Autor |
Wiadomość |
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2012
|
|
|
CzesławT napisał/a: |
Lewa strona, został zamontowany czujnik analogowy indukcyjny położenia wahacza korb, za pomocą tego czujnika będzie mierzona siła pedałowania.
|
Przy tej konstrukcji, budowa własnego FES i połączenie go poprzez pedały z altkiem to... proste jak "budowa cepa" |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2012
|
|
|
Pryznam że ślędzę konstrukcję od początku ale obecnie jest już mocno skomplikowana. Prosiłbym autora o filmik z działania owej.
Do Zeltom: powiedziałems ze im mniej mechaniki tym mnieuj się zepsuje. Może to ma odniesienie do silników dd i sterowników. Jednak w normalnym (np samochodówym) życiu jest dokladnie odwrotnie, to elektronika szwankuje....
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012
|
|
|
Szwankuje nie dlatego, że jest prawdziwym najsłabszym ogniwem, ale dlatego, że to wymusza kapitalizm. Nazywa się to "Planowanym postarzaniem" lub "Planowanym zużyciem" i jest integralną cechą ustroju kapitalistycznego.
Dlatego jest sens robić coś samodzielnie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2012
|
|
|
Niekoniecznie chodziło mi o mechanikę. Może inaczej to określę: Im więcej elementów, tym większa szansa na usterkę |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2012
|
|
|
Sens pod względem mechanicznym na pewno,ale ekonomicznym już nie, właściwy materiał ,kosztowna obróbka i hartowanie ,odpuszczanie ,azotowanie itd. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
Witam po długiej przerwie !
Rower do tej pory przejechał tylko kilkaset metrów (baterie połączone w szereg - tzw na krótko i włącznik silnika). W zeszłym tygodniu udało mi się zakończyć prace nad przetwornicą, masakra - nawinąłem 3 transformatory i może 5 dławików, niestety wykonanie dobrej przetwornicy o mocy ponad 1,5 kW, regulowanej i pracującej jako zasilanie odbiornika indukcyjnego (silnika) nie jest łatwe i tanie, działy się cuda. |
Ostatnio zmieniony przez Pią 19 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
Przepraszam źle wkleiłem zdjęcia.
dławik
trafo
rower bez przetworki
Przetwornica
LEM
Przebiegi
Przetworka zamontowana
Prawa strona
Zbliżenie |
|
|
|
|
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Pią 19 Lip, 2013
|
|
|
sterownik
lewa srona
Lampa 3 diody CREE XM-L o mocy max 30Wat - dają lepiej niż długie w pasacie
Dodatkowo regulacja elektrycznym silnikiem ustawienia lampy
Patentowa stopka, na grząski teren
Kolejny patent sztyca amortyzowana skok 50mm, zamiast zwykłej sprężyny wewnątrz znajduje się sprężyna gazowa (przejmuje 70% nacisku) i zwykłe sprężyny 30% nacisku, oraz wieloklin aby siodełko się nie obracało. Siła potrzebna do wciśnięcia sprężyny gazowej w całym zakresie pracy jest niemal cały czas stała, przez co w efekcie otrzymujemy znacznie większą amortyzację niż w przypadku zwykłej sprężyny. Sprężyna gazowa łatwo się wciska natomiast powrót jest mocno dławiony jak w amortyzatorze. Dodatkowo zamocowany silłownik pneumatyczny (jeszcze nie podłączony) do zwiększenia twardości zawieszenia. |
|
|
|
|
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Pią 19 Lip, 2013
|
|
|
zasięgu jeszcze nie sprawdziłem, wczoraj byłem pierwszy raz w pracy - dystans 5km w jedną stronę, teren bardzo nierówny, pod stromą górę - radzi sobie.
Mam kilka uwag co do konstrukcji, ale podzielę się nimi później gdy już będę pewny.
Generalnie fajne jeździdło (poza bagażnikiem, przetworka zajmuje zbyt dużo miejsca ) |
|
|
|
|
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013
|
|
|
Wersja finalna roweru, usunięte zostały drobne usterki, dokonałem niewielkich modyfikacji napędu i sterowania
Dodatkowy czujnik naciśnięcia na pedała
Obudowałem przetwornicę i zamontowałem kilka przełączników - zamiast zworek na płycie do przełączania trybów pracy.
Lewa strona.
|
Ostatnio zmieniony przez Pon 11 Lis, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
CzesławT
młodzik Elektronik
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 50 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013
|
|
|
Przejechałem nim około 350km, Zasięg to 25km - wspomaganie na full i naprawdę strome wzniesienia. Do pracy (10km ) zużywam 35% energii. Naładowanie aku od 50% do 100% trwa około 17minut - przy włączonym balanserze. Prędkośc maksymalna na prostej to tylko 35km/h - przy czym do 30km/h dochodzi bardzo szybko - zamówiłem zmniejszą zębatkę na tył aby podciągnąc prędkośc do 42 - bo brakuje mi biegów, czuc że rower chce "iśc".
Po wyeliminowaniu kilku niedoskonałości konstrukcyjnych jeździ się bardzo przyjemnie, pasek napędowy sprawiał wiele kłopotów ale po kilku modernizacjach jest OK, pomiar siły i czas wspomagania także wymagały wielu godzin pracy i dopracowania. Silnik maksymalnie złapał mi 40stopni C, radiator głównej przetwornicy przy naprawdę dużym obciążeniu (prąd ciągły po stronie pierwotnej około 100A (przy16V) przez kilka minut) nagrzewa się do około 50stopni.
Nie mam filmików z jazdy - brak sprzetu.
Jeśli w 2014 odpali zlot EV będę na 100% zabiorę też motocykl Hondę VF - na żelach - 13KM |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lis, 2013
|
|
|
Kupa roboty, ale frajda z jazdy jest najważniejsza
Z tym naciskaniem na pedała, to bym uważał, bo teraz ludzie jakieś takie nerwowe w tych sprawach |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Pon 11 Lis, 2013
|
|
|
Gratuluję zapału i żyłki.
Ja bym poprawił tylko zdjęcia na mniejsze, bo długo otwiera mi tą stronę i laptop się bardzo grzeje |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 11 Lis, 2013
|
|
|
Szymek napisał/a: | Gratuluję zapału i żyłki.
Ja bym poprawił tylko zdjęcia na mniejsze, bo długo otwiera mi tą stronę i laptop się bardzo grzeje |
To co ty masz za komputer ? Pamiętający czasy E. Gierka ? Nasz forumowy mądrala by ci dorzucił do niego procesor za 2 $ i miałbyś super szybki sprzęt...
A co do samego roweru - widzę że kolega naprawdę miał zacięcie i ogromne możliwości obróbki na CNC... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|