ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Elektryczny rower "Pusiatron" Pn=800W, DISC MOTOR
Autor Wiadomość
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Śro 12 Wrz, 2012   

CzesławT napisał/a:

Lewa strona, został zamontowany czujnik analogowy indukcyjny położenia wahacza korb, za pomocą tego czujnika będzie mierzona siła pedałowania.

Przy tej konstrukcji, budowa własnego FES i połączenie go poprzez pedały z altkiem to... proste jak "budowa cepa" :D
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2012   

Pryznam że ślędzę konstrukcję od początku ale obecnie jest już mocno skomplikowana. Prosiłbym autora o filmik z działania owej.
Do Zeltom: powiedziałems ze im mniej mechaniki tym mnieuj się zepsuje. Może to ma odniesienie do silników dd i sterowników. Jednak w normalnym (np samochodówym) życiu jest dokladnie odwrotnie, to elektronika szwankuje....
Pozdrawiam:)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Szwankuje nie dlatego, że jest prawdziwym najsłabszym ogniwem, ale dlatego, że to wymusza kapitalizm. Nazywa się to "Planowanym postarzaniem" lub "Planowanym zużyciem" i jest integralną cechą ustroju kapitalistycznego.
Dlatego jest sens robić coś samodzielnie :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2012   

Niekoniecznie chodziło mi o mechanikę. Może inaczej to określę: Im więcej elementów, tym większa szansa na usterkę ;)
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2012   

Sens pod względem mechanicznym na pewno,ale ekonomicznym już nie, właściwy materiał ,kosztowna obróbka i hartowanie ,odpuszczanie ,azotowanie itd.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Witam po długiej przerwie !
Rower do tej pory przejechał tylko kilkaset metrów (baterie połączone w szereg - tzw na krótko i włącznik silnika). W zeszłym tygodniu udało mi się zakończyć prace nad przetwornicą, masakra - nawinąłem 3 transformatory i może 5 dławików, niestety wykonanie dobrej przetwornicy o mocy ponad 1,5 kW, regulowanej i pracującej jako zasilanie odbiornika indukcyjnego (silnika) nie jest łatwe i tanie, działy się cuda.
Ostatnio zmieniony przez Pią 19 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Przepraszam źle wkleiłem zdjęcia.


dławik

trafo

rower bez przetworki

Przetwornica

LEM

Przebiegi

Przetworka zamontowana

Prawa strona

Zbliżenie
 
 
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
  Wysłany: Pią 19 Lip, 2013   


sterownik

lewa srona

Lampa 3 diody CREE XM-L o mocy max 30Wat - dają lepiej niż długie w pasacie :)
Dodatkowo regulacja elektrycznym silnikiem ustawienia lampy

Patentowa stopka, na grząski teren


Kolejny patent sztyca amortyzowana skok 50mm, zamiast zwykłej sprężyny wewnątrz znajduje się sprężyna gazowa (przejmuje 70% nacisku) i zwykłe sprężyny 30% nacisku, oraz wieloklin aby siodełko się nie obracało. Siła potrzebna do wciśnięcia sprężyny gazowej w całym zakresie pracy jest niemal cały czas stała, przez co w efekcie otrzymujemy znacznie większą amortyzację niż w przypadku zwykłej sprężyny. Sprężyna gazowa łatwo się wciska natomiast powrót jest mocno dławiony jak w amortyzatorze. Dodatkowo zamocowany silłownik pneumatyczny (jeszcze nie podłączony) do zwiększenia twardości zawieszenia.
 
 
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pią 19 Lip, 2013   

zasięgu jeszcze nie sprawdziłem, wczoraj byłem pierwszy raz w pracy - dystans 5km w jedną stronę, teren bardzo nierówny, pod stromą górę - radzi sobie.
Mam kilka uwag co do konstrukcji, ale podzielę się nimi później gdy już będę pewny.
Generalnie fajne jeździdło (poza bagażnikiem, przetworka zajmuje zbyt dużo miejsca )
 
 
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

Wersja finalna roweru, usunięte zostały drobne usterki, dokonałem niewielkich modyfikacji napędu i sterowania



Dodatkowy czujnik naciśnięcia na pedała



Obudowałem przetwornicę i zamontowałem kilka przełączników - zamiast zworek na płycie do przełączania trybów pracy.
Lewa strona.

Ostatnio zmieniony przez Pon 11 Lis, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

Przejechałem nim około 350km, Zasięg to 25km - wspomaganie na full i naprawdę strome wzniesienia. Do pracy (10km ) zużywam 35% energii. Naładowanie aku od 50% do 100% trwa około 17minut - przy włączonym balanserze. Prędkośc maksymalna na prostej to tylko 35km/h - przy czym do 30km/h dochodzi bardzo szybko - zamówiłem zmniejszą zębatkę na tył aby podciągnąc prędkośc do 42 - bo brakuje mi biegów, czuc że rower chce "iśc".
Po wyeliminowaniu kilku niedoskonałości konstrukcyjnych jeździ się bardzo przyjemnie, pasek napędowy sprawiał wiele kłopotów ale po kilku modernizacjach jest OK, pomiar siły i czas wspomagania także wymagały wielu godzin pracy i dopracowania. Silnik maksymalnie złapał mi 40stopni C, radiator głównej przetwornicy przy naprawdę dużym obciążeniu (prąd ciągły po stronie pierwotnej około 100A (przy16V) przez kilka minut) nagrzewa się do około 50stopni.
Nie mam filmików z jazdy - brak sprzetu.
Jeśli w 2014 odpali zlot EV będę na 100% zabiorę też motocykl Hondę VF - na żelach - 13KM
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lis, 2013   

Kupa roboty, ale frajda z jazdy jest najważniejsza ;)
Z tym naciskaniem na pedała, to bym uważał, bo teraz ludzie jakieś takie nerwowe w tych sprawach ;) :)
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Pon 11 Lis, 2013   

Gratuluję zapału i żyłki.
Ja bym poprawił tylko zdjęcia na mniejsze, bo długo otwiera mi tą stronę i laptop się bardzo grzeje ;)
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon 11 Lis, 2013   

Podziwiam, przy tym zapale i możliwościach może powstać praktycznie każda konstrukcja.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 11 Lis, 2013   

Szymek napisał/a:
Gratuluję zapału i żyłki.
Ja bym poprawił tylko zdjęcia na mniejsze, bo długo otwiera mi tą stronę i laptop się bardzo grzeje ;)


To co ty masz za komputer ? Pamiętający czasy E. Gierka ? Nasz forumowy mądrala by ci dorzucił do niego procesor za 2 $ i miałbyś super szybki sprzęt... :mrgreen:

A co do samego roweru - widzę że kolega naprawdę miał zacięcie i ogromne możliwości obróbki na CNC...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group