ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
E-bike By buckowina 500W 24V rolkowiec
Autor Wiadomość
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 24 Sty, 2012   E-bike By buckowina 500W 24V rolkowiec

Witam,

Mam 15 lat i rowery oraz elektronika to moje hobby. W związku z tym od zawsze chciałem mieć rower z napędem elektrycznym. Pierwsze przymiarki do takiego napędu zacząłem ok 1,5 roku temu. Niema co się nad tym rozpisywać gdyż był to zlepek taśmy, śrubek i nitów przymocowany do ramy rowerka 20". Jakoś to jeździło niestety słaby silniczek+ spadający łańcuch + brak sterownika skutecznie zniechęciło mnie do tego projektu. Po jakimś czasie kupiłem okazyjnie rower z nadzieją przerobienia go na elektryczny. Od razu wiedziałem, że na pewno nie zastosuje napędu łańcuchowego gdyż nie posiadłem odpowiedniego doświadczenia gdyby takowe przeniesienie napędu zrobić. W międzyczasie wpadłem na to forum i użytkownika mmoto. Zasugerowany jego pojazdami z napędem rolkowym postanowiłem takowy wykonać. Zacząłem od kupna sterownika PWM oraz znalezienie rolki. Sterownik kupiłem na allegro i przyznam, że bardzo dobrze mi się z nim współpracuje mimo problemów z podłączeniem do niego manetki i niepowodzeniem tej operacji. Za rólkę robiło kółko od przystawki piły taśmowej do wiertarki marki celma. Dużo wojowałem aby solidnie przymocować gumę do tej rolki i po pewnym czasie udało mi się to. Z przymocowaniem jej do silnika nie miałem większych problemów więc już miałem napęd ro rowerka. Przyszła kolej na zamocowanie silnika do roweru. Chciałbym tu podziękować mojemu tacie gdyż to on pomagał mi wzmacniać bagażnik i razem wykonaliśmy docisk silnika na sprężynach z zapadką do podniesienia silnika. Jako obudowę wykorzystaliśmy skrzynkę narzędziową za 13zł, mocując ją w trójkącie ramy. Do środka zamontowałem 4x aku 7,2Ah uzyskując pakiet 24V ~14Ah. rowerkiem zrobiłem parę kilometrów osiągając 32km/h Niestety pragnąłem większej mocy i coraz bardziej myślałem nad zastosowaniem silnika 500W. W międzyczasie podczas jazdy podczas deszczu ślizganie rolki spowodowało odklejenie się gumy od rolki. Wkurzony wróciłem do domu i zamówiłem silnik 24V 500W. Problem pojawił się gdy przyszło do wyboru rolki gdyż potrzebowałem 70mm a jedyna jakie znalazłem miały 75mm albo 65mm (taki mój fart) :D W związku z tym, że poprzedni silnik miął 2750rpm i na rolce 60mm osiągałem 32km/h a silnik 500w mia 2500rpm to rolka 70mm była by idealna. Napisałem na forum z prośbą o pomoc w doborze rolki i polecona mi kółka od rolek, które mają akurat 70mm i po zestawieniu 2 obok siebie mają idealną powierzchnie styku. Następnym problemem okazało się przymocowanie rolek do silnika. Gdy przyszedł silnik postanowiłem odkręcić zębatkę i po długim siłowaniu się z urządzeniem okazało się, ze silnik ma lewy gwint... Nie dość, że przymocowanie rolek było dla mnie trudnym zadaniem to jeszcze ten gwint. Nie mając pomysłów skonsultowałem się z moim tatą i postanowiliśmy wytoczyć tulejkę o średnicy zewnętrznej równej otworami w kółkach i lewym gwincie w środku. W międzyczasie okazało się, że mamy znajomego tokarza, który mógł by takie coś wykonać. Zamówiłem kółeczka kauczukowe 4szt. za 18zł+ przesyłka. I na tym stopniu stoi mój projekt gdyż nie mam jeszcze kolek (po winny być jutro (wtorek) i dopiero wtedy będę mógł je dokładnie wymierzyć i złożyć zamówienie na tulejkę. Na tą chwilę przedstawiam wam zdjęcia roweru z prośbą o komentowanie użytych rozwiązań oraz solidności konstrukcji.

GALERIA


Jak by ktoś był tak miły i udostępnił mi logo forum z przyzwoitą rozdzielczością to z chęcią umieścił bym je na rowerze.

Pozdrawiam
Buckowina
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012   

Wydaje mi się że bagażnik za słaby troszeczkę - może być problem z dociskiem rolek, ale możeśz wzmocnić np. tak:
 
 
jatko 
Zasłużony dla zlotu EV
Teoretyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 115
Skąd: Augustów
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012   

Ciekawy patent z tą skrzynką na akumulatory, ale nie myślałeś żeby połączyć mocowanie akumulatorów z mocowaniem skrzynki do ramy? Wydaje mi się że ten plastik - mimo płaskownika - może nie wytrzymać
_________________
EV - tego powinni zabronić ...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Sty, 2012   

Logo jest tylko w takiej rozdzielczości, ale może je trochę powiększyć. Na ramie i tak będzie czytelne. Logo powróci po 26 stycznia.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012   

Cytat:
Wydaje mi się że ten plastik - mimo płaskownika - może nie wytrzymać


Szczerze? Ja już się o tym przekonałem jak mój kufer na jednym z dołków pękł od spodu mimo że akumulatory były przykręcone wspornikiem i w otulinach z pianek. Też radzę zrobić wzmocnienie kuferka albo iść na całość tak jak ja i wyklepać z laminatu pojemnik na baterie... ale niestety to dośc pracochłonna rzecz... Ja swój nowy kufer od 2 tygodni robię i nadal nie jest gotów ale jest atomowy niemalże - robiłem test rzucając nim o beton - nie ma śladów uszkodzeń..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012   

Kiedyś kuferki do motoykli robiliśmy z dolnopłuka do muszli, tanie i dość mocne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012   

Popieram Panie Zbyszku - pamiętam jak mój dziadek w MZ-ETZ miał takie i dłuuuuugo mu służyły...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012   

Nam też oj długo, długo i jeszcze dłużej i to na różnych motorach, ale niestety wówczas jeszcze spalinowych.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012   

Co do bagaznika to na razie zostawie tak jak jest gdyz trzyma sie solidnie. A skrzynke wzmocnie jak najgardziej gdyz szykuje sie wymiana aksow na 3x14ah. Mysle ze wystarczy jak polacze gorny plaskownik z dolna blacha pretem gwintowanym gdyz skrzynka zaczela sie odksztalcac i ciezko zamknac.

Glupie pytanie:co to ten dolnopulk :) ?

Ps. Sorki za orty ale pisze z telefonu.α
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012   

buckowina napisał/a:
Glupie pytanie:co to ten dolnopulk ?


Opiera się o kibel ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Sty, 2012   

Zbiornik na wodę w kompaktowym kiblu z przyciskiem do spuszczania wody, tak już bardziej dokładnie ;)
O kibel, przy dobrej koniunkturze, to i ja się czasem opieram :D
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012   

zeeltom napisał/a:
Zbiornik na wodę w kompaktowym kiblu z przyciskiem do spuszczania wody, tak już bardziej dokładnie ;)
No ... żeby kolega nie poleciał po ceramiczny od kompakta :D

Jeden obrazek wart więcej niż tysiąc słów:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012   

Najlepiej nie z kompaktowego kibla, czyli zwykły dolnopłuk od hydraulika, bo często wyrzucają, a sam zbiornik się nie psuje.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012   

Nie no nie będę jeździł z częścią od kibla przymocowaną do roweru :P
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012   

To napisze kartkę, że ten plastyk jest od FERRARI - nikt i tak nie sprawdzi.
Dobre rzeczy trzeba wykorzystywać, tak jak producenci dolnopłuków wykorzystali pudełko plastykowe.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group