Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Klasyk - elektryk ;) |
Autor |
Wiadomość |
popik10 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2012
|
|
|
Da się to zarejestrować??
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Notoco
młodzik a na co mi tytuł?
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 74 Skąd: KRK lub NL
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2012
|
|
|
Zycze powodzenia - klasyk przerobiony na elektryczny bedzi dawal "szyku"
Tak gwoli informacji ja staram sie przerobic tez klasyka na elektryka tylko "troszke" wiekszego niz SHL-ka |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012
|
|
|
Z rejestracją może byc nieciekawie - nie mam papierów na ten motocykl -składam go z zalegających części chociaż fajnie by było jak by sie udało go zarejestrować i to najlepiej jako motorower
fotki po jeździe próbnej nie śmiejcie się ze sposobu mocowania akumulatorów -to tak na szybko a wiadomo taśma klejąca najlepszym przyjacielem majsterkowicza
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012
|
|
|
I jakie wrażenia z jazdy? |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012
|
|
|
Jak narazie przejechane mam troche ponad kilometr predkosc max 20km/h ale dzis dopiero zakupilem nowe szczeki hamulocowe i linke hamulca przedniego stare niestety nie dzialaly praktycznie wcale wiec bez hamulcow przy takiej predkosci to juz strach w oczach a ogolnie fajnie tak bez halasu bez zapachu spalin no i te spojrzenia ludzi zwlaszcza mina kumpla do ktorego podjechalem (mieszka na gorce) oczy mu wyszly i mowi ze z gorki bezglosnie jechac to mozna ale pod gorke to jeszcze czegos takiego to nie widzial hehe |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012
|
|
|
w ostatnim czasie niestety mało czasu mam na grzebanie przy motocyklu ale zawsze coś tam powstanie
mam już skończone mocowanie akumulatorów wygląda mniej więcej tak:
Motocykl jest też już po próbach jazdy niestety wyniki nie wyglądają zachęcająco:
prędkość max-34km/h
zasięg-2km
i tu mam problem bo nie wiem czy jest to wina akumulatorów czy sterownika takie wyniki były przy jeździe na sterowniku pod koniec nie miał już siły nawet na jedynce posprawdzałem napięcia na akumulatorach na 2 było po 12,5V a na pozostałych 2 -11,7V. Jak podłączyłem silnik bezpośrednio pod te 2 mocniejsze akumulatory to jeszcze całkiem żwawo jechał. Teraz wyrównałem napięcia na akumulatorach i je ładuje jutro zobaczymy czy coś się zmieniło. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
Napięcia sprawdzałeś po zatrzymaniu?
Jeśli tak, to w czasie jazdy na pewno "zeszły" niżej bo w końcu akumulatorki które posiadasz to słabizna (sam pisałeś, że tylko do testów).
Przydało by Ci się porządniejsze zasilanie. |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 07 Mar, 2012
|
|
|
Zgadza się problem tkwi w akumulatorach wczoraj dołożyłem jeszcze jeden w sumie wyszło 65V (bez obciążenia) zaraz po naładowaniu przejechałem 1km z rekordową prędkością 40km/h (przy tej prędkości pobór prądu 30A na 3biegu) i po tej jeździe napięcie spadało do 41V pod obciążeniem. Czyli wniosek prosty bez porządnych akumulatorów sobie nie pojeżdżę a akumulatorów nie kupie do puki nie będę miał pewności że motocykl pojedzie przynajmniej 50km/h poniżej tej prędkości nie ma sensu się bawić tak mi się wydaje. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
|
|
|
|
maniakev2
młodzik
Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
@rychuxxl przy elektryku olej w skrzyni się nie zagrzeje - wymień olej na rzadszy.
Dopompuj też koła. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Zarówno ta przeróbka jak i ta litewska wyglądają efektownie ale niestety nie wrozę jej przyszłosci a chciałbym,a to ze wzgledu na to ze sa one obciazone bledem silnika (w litewskim modelarski-grzeje sie) i napędu(skrzynia biegow kosz sprzęgła,duze straty),jako ciekawostka owszem ale do jazdy tylko hub w kole i nic wiecej.Ewentualnie zaawansowana technika której nie da sie wykonac w warunkach amatorskich.Przykro mi to mówic bo nie chciałbym zniechecac konstruktorów,chociaz wykonujac takowe zdobywaja doswiadczenie,tylko zeby nie narazali sie niepotrzebnie na duze koszty. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Straty oryginalnych przekladni (skrzyń biegów samochodów i motocykli) są pomijalnie małe, zawsze dużo więcej zależy od sprawności silnika i regulatora.
Podobnie jest z przekładnią planetarną np. w kole roweru EV |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 11 Mar, 2012
|
|
|
W kolach 3atmosfery olej wiem ze powinien byc rzadki nie wiem tylko jaki? Co do skrzyni to moim zdaniem przynosi wiecej korzysci niz strat - mniej pradu potrzeba przy ruszaniu czy podjazdach na wzniesienia, i tak jak Pan Zbyszek napisal sprawnost takiej skrzyni jest spora nie wiem dokladnie ale cos mi sie kojarzy ze powyzej 90%, sprzeglo w mojej konstrukcji jest pominiete. A hub w kole nie ma jakiejs wewnetrznej przekladni? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Nie 11 Mar, 2012
|
|
|
rychuxxl napisał/a: | A hub w kole nie ma jakiejs wewnetrznej przekladni? | Tylko małe mają (250W i niektóre 500W). Te większe to już są "direct-drive". |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2012
|
|
|
Kto jest ciekawy jak na chwilę obecna wygląda SHL-ev ręka do góry
praktycznie zostały już tylko prace kosmetyczne,czekam jeszcze na kanapę i kilka drobiazgów typu obudowy do wskaźników, gumy na bak nowy licznik.
No i oczywiście porządne podłączenie całej elektryki łącznie z oświetleniem które oczywiście będzie na LED-ach.
Umieszczenie akumulatorów:
A żeby nie było pytań typu "po co ci zbiornik paliwa skoro to ev" to już pokazuje:
No i na koniec pomysł gdzie schować sterownik. Chce zrobić aluminiową atrapę cylindra wewnątrz którego umieszczę sterownik będzie to i fajnie wyglądało a i dla sterownika myślę, że wyjdzie na dobre bo cały "cylinder" będzie działał jak wielki radiator
żeberka już mam wycięte, głowicę przerobiona zostało tylko pospawać i zamontować.
|
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
|