Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
"Electric" Electra Vince 3i |
Autor |
Wiadomość |
bartusia
początkujący Electra Vince 3i
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012 "Electric" Electra Vince 3i
|
|
|
Witam,
Długo zastanawiałem się nad zakupem środka lokomocji i po wielu dyskusjach w gronie rodzinnym i kolegów z pracy padło na rower ze wspomaganiem elektrycznym. Niestety jestem estetą i lubię używać ładnych rzeczy przyszło do wyboru roweru. Niestety żaden gotowy model mi się nie podobał a poza tym chciałem się pobawić w "mechanika" (choć to mocny przerost tego słowa a bardziej chodzi o zabawę ). No i padło na Electrę. Albo Vince albo Straight 8 no i w końcu zakupiłem Vince'a 3i.
No i w tym momencie baaaaardzo żałuję, że moje internetowe poszukiwania nie skierowały mnie tutaj, bo pewnie zakupiłbym trochę inny zestaw albo sam coś skompletował. A tu w związku z dostępnością w moim mieście zakupiłem gotowy zestaw napęd w przednim kole 250V i dość toporny akumulator 9Ah (coś takiego http://sklep.rowery-elekt...napedowy.html).
Udało mi się odpalić maszynę, czujnik halotronowy zastąpić małym generatorkiem, bo jestem dosyć leniwym człekiem i czasami nie mam ochoty pedałować
Niestety jak się okazało osiągi mam średnie 20km/h (przy uwzględnieniu masy kierowcy czyli mojej 130kg) i zasięg około 50km. I mówię tu głównie o prędkości.
Gdybym chciał zwiększyć moc na co muszę zwrócić uwagę? Jak sprawdzić czy silnik współpracuje ze sterownikiem?
No i jeszcze jedno pytanie czy do koła przedniego z silnikiem w piaście da się zamocować hamulec tarczowy (bez mocować przy ramie - nie mam takich)?
Na początek myślę, ze to tyle.
Witam i mam nadzieję czerpać wiedzę i nadal bawić się w ebike
Zdjęcie #1 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Nie widzę przewodów sterownika. Sprawdź, czy nie ma tam dwóch przewodzików zwartych ze sobą jedną malutką złączką. Jeśli są, to rozewrzyj te przewody i wtedy sprawdź szybkość. Nic innego mi do głowy nie przychodzi. Ale za ten zestaw chyba sporo przepłaciłeś. |
|
|
|
|
bartusia
początkujący Electra Vince 3i
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
http://sklep.rowery-elekt...9-193-large.jpg
Że przepłaciłem to wiem... już (chociaż i tak zapłaciłem około 20% mniej od ceny wyjściowej).
Sterownik ma wyjście:
* silnik 3 kable bezpośrednio do silnika
* zasilanie 2 kable pod akumulator
* czujnik PAS (tu zaślepiłem go impulastorem - działa pięknie)
* 5 "żyłowy" kabel do sterowania manetki, wyświetlacz, hamulce (odcięcie)
Czyli tak jakby osobnego czujnika prędkości nie było. Rower postawiony do góry kołami na najwyższej prędkości jedzie w trybie ciągłym - nie odcina. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Jaką masz średnicę kół? |
|
|
|
|
bartusia
początkujący Electra Vince 3i
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
26"
A tak na marginesie poszukuję linki i ślimaka do licznika "wskazówkowego". Wiecie gdzie można coś takiego zdobyć? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Czyli to sterownik do silnika bezczujnikowego. Nie bardzo mi takie pasują, ale ponoć szybciej się na nich jeździ.
Ślimaki, przekładnie... nie prościej założyć licznik rowerowy elektroniczny? |
|
|
|
|
bartusia
początkujący Electra Vince 3i
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Wolałbym zostać przy klasycznym stylu jeśli chodzi o licznik.
A co z kwestią zwiększenia prędkości. Da się jakoś? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Raczej tylko wielkością napięcia zasilania, o ile wytrzyma to sterownik. Albo ingerencją w elektronikę sterownika, ale to trzeba by mieć schemat i trochę pokombinować. |
|
|
|
|
bartusia
początkujący Electra Vince 3i
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
A gdybym chciał wstawić większy silnik np 500W przy 36V to znaczenie ma sterownik? Czy zadziała z każdym silnikiem? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Trochę ciężka sprawa.
Łudziłem się, że być może masz małą średnicę koła i stąd ta niska prędkość.
Gdybyś miał zestaw na 24V to wówczas rozwiązaniem byłaby zmiana baterii i sterownika na 36V (zapewne 30km/h pojechałby bez problemu).
Jeśli sterownik jest przystosowany do 250W to nie "wyciśnie" z silnika 500W pełnej mocy i w dodatku będzie pracował w górnej granicy swoich możliwości (będzie się grzał i może w efekcie skończyć swój żywot).
Moja sugestia:
Zanim cokolwiek kupisz nowego do swojego zestawu (silnik i/lub kontroler) pomyśl nad możliwością przetestowania różnych wariantów dzięki uprzejmości osób z Twojej najbliższej okolicy którzy też mają podobny sprzęt |
|
|
|
|
bartusia
początkujący Electra Vince 3i
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
W związku z tym, że wątek "Wrocław" jest trochę zakurzony czy są we Wrocławiu "hobbyści" chętni do przeprowadzenia kilku testów ? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Silnikjak się sfajczy to się go wymieni... wiem że szkoda ale taka prawda... Gorzej że bateria chyba tego nie uciągnie...?(500+w czyli realnie i ponad 1000w chwilowo a moze i 1500)... A tu wygląda że te 15 A to max maxów...
I tu bym widział główny probmlemos... |
|
|
|
|
bartusia
początkujący Electra Vince 3i
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2012
|
|
|
Tyle wiem o baterii:
Bateria
Typ niklowo-kobaltowo-manganowa
Pojemność 9 Ah
Woltaż 36V
Bezpieczniki 30 A
Żywotność > 1000 ładowań |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2012
|
|
|
Jeśli tam jest bezpiecznik 30A, to powinno spokojnie szarpnąć do 25A. Nie znam charakterystyki tego typu akumulatorów i nie wiem jak taki prąd wpłynie na ich żywotność. Może trzeba by zmniejszyć oporność bocznika w sterowniku i pozwolić na pobór większego prądu, ale tu by trzeba sprawdzić typ tranzystorów wykonawczych i sprawdzić ich parametry, czy taki prąd wytrzymają. |
|
|
|
|
bartusia
początkujący Electra Vince 3i
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012
|
|
|
A czy wymiana silnika z 250W 36V na 250W 24V i odpalenie go na 36V ma sens? Wówczas rozumiem, że sterownik może zostać... I zasilanie też... Tylko pytanie czy cos zyskam a co stracę? |
|
|
|
|
|