Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Rower na pasek klinowy |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 Rower na pasek klinowy
|
|
|
Zobaczymy co z tego wyniknie, być może lepsze od rolki
|
|
|
|
|
pzinek
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
W koncu błoto-odporna konstrukcja
Mi sie podoba. Skad wziales kola i jaka jest idea mocowania silnika, tzn na czym sie on trzyma? Jakie jest przelozenie?
Opisz wrazenia z jazdy . Zrob zdjecia ze zblizeniem na mocowanie , to moze zastosuje u siebie.:) Bo jeszcze na dobre nie zaczalem montowac. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
Koła po prostu wytoczone: małe stalowe, duże aluminium. Przełożenie wyszło 1:8, a miało być 1:10. Pojeżdże dopiero jak śnieg stopnieje. Konstrukcja typowo testowa jeżeli będzie ok. będę robił takie koła w cenie ok. 100 zł ale z plastiku, bo mam już 2 zamówienia ale muszę sprawdzić najpierw.
Sprawdzałem opory toczenia i rower lżej chodzi niż na rolce, a martwiłem się że ugięcie paska zabierze sporą część mocy. |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
to nie o wele prościej było zastosować oryginalne koła-wieńce zębate? i napinacz nie potrzebny tak bardzo i opory mniejsze i chałas nie duże. ale to za słaby silniczek do tego rozmiaru koła. już lepiej sobie radzi w 20". |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
jak zapiołem silnik 300 watowy do 26" koła i założyłem wieniec 80 zębowy, to grzał się jak piec i jechał z taką samą prędkością jak w kole 20" gdzie był o bardziej dynamiczny lekko ciepły tylko. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
No właśnie na kołach zębatych chyba nie da rady przełożenia 1:10 - 1:12 zrobić, ja mam złe doświadczenia z łańcuchami są za mocno rozpędzone i spadają. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012
|
|
|
Jeździłem na takim łańcuszku w skuterku 40 km/h i nie spadał. Kwestia osiowości i naprężenia łańcucha.
Pasek klinowy, to nie jest dobre rozwiązanie. Dużo lepsze są paski zębate. Trochę drożej kosztują koła, ale komfort jazdy i naprężenia łożysk są zupełnie inne. |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012
|
|
|
Kamil Manecki z Velokraftu używał kół do pasków zębatych - można było zobaczyć jego wiele konstrukcji na zlocie z 2009 roku i pewnie wie jak to się sprawia. Zainteresowani mogą mu takie pytanie zadać i będzie wszystko jasne. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012
|
|
|
Ale na pewno zaletą pasków jest małe znaczenie nieosiowego ustawienia kół, co przy łańcuchu jest podstawową wadą. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012
|
|
|
Podstawową wadą, to jest nieumiejętność ustawienia zębatek w jednej płaszczyźnie
Jeździłem na łańcuszkach i na paskach zębatych i jestem za paskami. Cichsza praca i się tak nie wyciągają jak łańcuchy. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012
|
|
|
No ba A jednak się kręci Kto to powiedział? |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012
|
|
|
Witam serdecznie.Jes to moj pierwszy wpis wiec prosze o wyrozumialosc.Co do projektu jest bardzo ciekawy ale mysle ze mozna go przebudowac tak jak jest to tu.
Kod: | http://img.auctiva.com/imgdata/1/4/7/1/9/8/1/webimg/451669222_o.jpg |
Nie jest to reklama,poprostu nie wiem jak inacze wstawic zdjecie.
W planach mam zrobienie czegos takiego na silniku 24v 450w z podzespolami dostepnymi na pewnej z aukcji internetowych.Do tego zel. 2x12 20ah koszt calego zestawu(nowego) 300-400 zl. |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012
|
|
|
Czy ja dobrze widzę, że pasek zębaty został użyty tak, że pracuje jak klinowy? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Lut, 2012
|
|
|
To zwykły klinowy, tylko ponacinany w zęby by był bardziej elastyczny na zagięciu. |
|
|
|
|
|