Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Budowa roweru elektrycznego |
Autor |
Wiadomość |
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012
|
|
|
Obecne prędkości jak na ten rower są wystarczające. Nie jest on nowy tak że co do jego stanu technicznego jest kilka "ale", a że chiński to nie opłaca się nic w nim robić.
Z innej beczki... nie jezdze duzo ale przejechane 250km łacznie. Cały układ napędowy sprawdza się dobrze po skróceniu i naciągnięciu łańcucha. Nie zapeszając oby tak dalej. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012
|
|
|
jakie uzyskujesz srednie predksci, ile zebow ma tylna zebatka oraz czy silnik to jest popularny chinczyk z allegro ? |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
Hej, co do prędkości dowiesz się jak przeczytasz temat bo pisałem o tym.
Silnik typowy z chińskich pojazdów głownie.
Zębatka tylna 80 zebów dorabiana (1 na sprzedanie), przód 11 zebów oryginalna.
PS
Jakim prądem powinny być ładowane akumulatory ? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
To zależy jakie masz pojemności akumulatorów... 18Ah ja ładowałem równolegle połączone prądem 5A i bardzo ładnie się ładowały |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
Ładna prosta konstrukcja... Trochę niepokoi mnie to max 46 kmh... to mam nadzieje z górki? Inaczej silnik dostaje solidnie w kość:(. Następny krok po zużyciu żeli to inwestycja w aku typu li -ion lub lipoly (przy dobrych założeniach może lifepo4).
Wbrew pozorom ten chiński rower kolego ma mega potencjał... Rama to stal chyba? więc latwo wyspawać gustowną puszeczkę na spory akumulator wewnątrz środka cięzkości ramy... I kto nie musi wyjmować aku do ładowania (np w pracy - parkujesz gdzies na dole czy przy bramie a ładujesz na zakładzie albo pod biurkiem) to jest fajne rozwiąznie... zresztą można to i tak zrobić aby aku było bardzo łatwo wyciagane....
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
Z górki pojedzie jeszcze więcej. Przekroczy 50 bez problemu ale przy takiej prędkosci cała rama dygocze. Dodatkowo wysoki środek cięzkości, jeden hamulec to nie zbyt dobre połączenie. Dodatkowo dzis jeszcze załadowałem akusy 18Ah
Rama stalowa ale nie mam zamiaru się tutaj w nic bawic przy niej. Chinska precyzja a raczej jej brak. Często łozyska się niszczą amortyzator itp. Akusy mam przyczepione na stałe. Podjeżdzam do gniazdka i ładuje bezpośrednio na rowerze. Wejscie do ładowarki mam w obudowie sterownika. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
Witam. Czy ktoś z was miał styczność z typową chińską ładowarką na 24V?
Po 4 godzinach zapala się z czerwonej na zieloną diodę. Co ona sygnalizuje ? Czy ta ładowarka ma jakis pomiar gdzie po przekroczeniu zadanego odłącza się ? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
krystian91 napisał/a: |
Zębatka tylna 80 zebów dorabiana |
masz moze mozliwosc dorobienia zebatki 100zebow lub podania namiarow na osobe, ktora takie wykonuje? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
buckowina napisał/a: | krystian91 napisał/a: |
Zębatka tylna 80 zebów dorabiana |
masz moze mozliwosc dorobienia zebatki 100zebow lub podania namiarow na osobe, ktora takie wykonuje? |
Heh... Nie o takim dorobieniu mowa... Kolega dostosował gotową zębatkę i dorobił do niej adapter do piasty. Jeżeli chcesz - każdy fachowiec kto ma obrabiarkę CNC lub laser to Ci zrobi - tylko trzeba by ją narysować w CAD. Cały problem w tym że dla jednej sztuki mało kto to będzie chciał zrobić a cena będzie wysoka... Dla ułatwienia podam że rozstaw oczek w łańcuchu współpracującym ma 6,35 mm a zębatka ma grubość 3 mm i całkowitą średnicę ok 160-170 mm. Większe zębatki ciężko będzie zmieścić w ramie roweru w tylnym kole - trzeba mieć szeroką ramę. Osobiście dysponuję rysunkami jak dostosować zębatkę 80 zębów i jak wykonać adapter pod piastę zamiast tarczy hamulcowej na 6 śrub. Chętnie się podzielę... Koszt dostosowania zębatki i wykonanie aluminiowego adaptera do piasty to ok. 150 zł plus koszty wysyłki i zakup zębatki. Najlepiej gdyby była to zębatka w postaci pełnej tarczy. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
mam znajomego, ktory ma wycinarke laserowa tylko kewstia, ze ktos by mi musial narysowac takowa zebatke gdyz niemam zielonego pojecia o cadzie... postaram sie poszukac jakis gotowych rysunkow. nie widze problemow z dostosowaniem ramy do duzej zebatki, gdy juz bede takowa posiadal |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
Powiem tak... muszę poszukać fotki jak 80 zębowa zębatka się mieści w zywkłej ramie... ale na styk niemalże... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2012
|
|
|
niema problemu, zeby wsadzic rame do imadla i troche "dopasowac" rame do zebatki |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2012
|
|
|
Witam. Dokładnie tak jak Nostus napisał co do zębatki. Koszty sa duże. Na allegro jest człowiek który wykonuje na zamówienie ale mi za taką zębatke powiedział 150zł... (wtedy jeszcze za 80 zębową.), więc to nie opłacalne.
A co do zmieszczenia zębatki można rozwiązać to w innym sposób, a dokładniej podtaczajac wymiar wewnętrzny, tak by zębatka znajdowała się bliżej koła. Ja własnie tak zrobiłem i u mnie np. weszła by jeszcze większa nawet średnicą zębatka. Adapter dotoczyłem w taki sposób aby pasowały do niego kupne zębatki np.z magmy itp. o średnicy jesli dobrze pamiętam ok. 50mm. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2012
|
|
|
Jaka byla by mniejwiecej srednica zebatki 100 zebow? jak bym znal taki wymiar to przymierzyl bym sobie do ramy i dopiero zaczal bym gdybac |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2012
|
|
|
Zębatka 80z ma średnicę około 17-18cm... jakos tak było... ile masz 100 można policzyć lub mniej więcej określić ponad 21cm. |
|
|
|
|
|