ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
M.in. wykorzystywanie energii hamowania
Autor Wiadomość
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   M.in. wykorzystywanie energii hamowania





Propozycja budowy SUPER ROWERU
- zamiast łańcucha wał napędowy,
- przerzutki,
- jedna dźwignia hamulca uruchamiająca najpierw hamulec tylni, a przy głębszym naciśnięciu również przedni,
- amortyzacja przednia i tylna (łożyska magnetyczne pełniące jednocześnie rolę amortyzatorów),
- sprężynowy system akumulowania i odzysku energii – gdy chcemy zwolnić, zatrzymać się, zjeżdżamy z górki, to załączamy gromadzenie energii, a gdy chcemy szybko przyspieszyć, podjechać pod górkę, to załączamy odzyskiwanie zgromadzonej energii,
- dynamo + układ stabilizująco-ładujący + akumulator = stałe zasilanie 2-ch reflektorów przednich (jeden oświetlający drogę tuż przed przednim kołem, a drugi w dalszej odległości), oraz świateł tylnych: pozycyjnego i hamowania, bądź zasilanie akumulatorem ładowanym panelem fotowoltaicznym,
- dołączana naczepa z własnymi kołami, podobne jak w rowerach dziecięcych – z kołami po bokach, z tym, że w tym wypadku tuż przy samym tylnym kole (tak więc nic nie będzie wystawać z tyłu roweru (będzie miał zachowaną pierwotną długość)). Naczepa musi mieć swobodę poruszania się w osi pionowej, a rower możliwość podwieszenia jego tylnej części na sprężynie pod naczepę, co zapewni dodatkową amortyzację roweru,
- wersja trójkołowa,
- na wsporniku kierownicy zamocowany jest uchwyt do zamocowania drugiego, długiego, wspornika dla drugiej kierownicy do jazdy w wersji turystycznej.
- zabezpieczenie przed kradzieżą w postaci blokady przedniego i tylnego koła oraz alarmu reagującego na poruszenie (dźwięk powinien działać przez 1 minutę od ostatniego poruszenia roweru),
- zrobiony z stali nierdzewnej.

SUPER ROWER Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM
- w tym wypadku, dodatkowo, możliwość ładowania akumulatora podczas zjazdu z góry oraz doładowywania z panelu fotowoltaicznego stanowiącego poziome zadaszenie przeciwsłoneczne i przeciwdeszczowe.
Rower z napędem elektrycznym najlepiej sprawdzi się na dużych trasach, czy/i z dużym obciążeniem z zastosowaniem naczepy, przyczepy, w której będzie umieszczony o dużej pojemności akumulator, co zapewni duży zasięg jazdy (spokojnie 200 km)(można w niej przewozić i inne rzeczy).


-------------------------------


M.IN. POJAZDY (rowery) WSPOMAGANE ELEKTRYCZNIE/HYBRYDOWE:
http://www.logo24.pl/Logo...lektryczne.html

http://rower.com.pl/-c-6_699_641.html

http://www.rowerkowo.pl/produkty.html

http://initiativeplus.pl/

http://www.maxev.pl/

Ekonapędy http://www.ekonapedy.com/

http://www.quand.pl/skutery-elektryczne.php

http://www.chillride.pl/

http://www.gnom.ocom.pl/
Przekaz napędu przez silnik zewnętrzny poprzez rolkę (od deskorolki), bez elektroniki
Silniki, sterowniki itp. najtaniej na allegro - wpisać szukaj użytkownika m.in.: halicz13, jarmata1, zsmax, blade-motors.
Albo wpisać w wyszukiwarkę: skuter elektryczny.


M.in. silniki elektryczne
http://magma.sklep.pl/pol...ILNIKI-349.html



Silniki do napędu pojazdów elektrycznych (rowerów) http://darmowa-energia.ek.../prad/siln.html
W Polsce firma Elcar sprzedaje wolnoobrotowe, wysokomomentowe serwomechanizmowe silniki elektryczne. Niestety silniki te są drogie, jednak warto je omówić ze względu na ciekawe parametry techniczne. Oferowane są w dwóch niezintegrowanych ze sobą konstrukcyjnie elementach (zdjęcie i rysunki poniżej), a mianowicie: stojan z uzwojeniem 3-fazowym mocowanym na korpusie napędzanego urządzenia i wirnik z magnesami trwałymi osadzony bezpośrednio na wale napędowym tego urządzenia. Silniki te o momentach długotrwałych od 50 Nm do 280 Nm i maksymalnych prędkościach obrotowych od 80 obr/min do 130/min, przeznaczone są do napędzania urządzeń bez pośrednictwa przekładni mechanicznych i sprzęgieł. Umożliwiają one bardzo głęboką regulację prędkości obrotowej oraz precyzyjną regulację położenia dzięki eliminacji błędów wynikających z połączeń mechanicznych. Poniżej zamieszczam opis tylko tych na niskie napięcie.


VOLKSWAGEN ELECTRIC BICYCLE
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Lunartic_Hubless Wheel Prototype.mov
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Interlaken 2006 - Mono-roue
http://www.youtube.com/wa...feature=related


Chainless Bicycle Drive.wmv (rower na naciskane pedały-dźwignie)
http://www.youtube.com/wa...feature=related


Elektryczne pojazdy http://electricgeneration.pl/?pl_start,29

http://darmowa-energia.ek...ki/ekoauto.html

http://www.motorower.com.pl/index.html

http://www.ekorowery.pl/hulajnogi/elekt ... _h250.html

http://www.quand.pl/

http://www.ecobike.pl/

http://www.chillride.pl/b...ery+elektryczne
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Sob 01 Paź, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

?????????????????????????????????
Wykonaj takie konstrukcje i podziel się wynikami, bo ja mam duże zastrzeżenia głównie teoretyczne, ale może wyniki przaktyczne .........................
Nawet mi znany sam fakt, że rower EV jest głównie potrzebny na krótkie dystanse, a nie na ponad 200km, chociaż takie możliwości też zawsze istniały.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
?????????????????????????????????
Wykonaj takie konstrukcje i podziel się wynikami, bo ja mam duże zastrzeżenia głównie teoretyczne, ale może wyniki przaktyczne .........................
Nawet mi znany sam fakt, że rower EV jest głównie potrzebny na krótkie dystanse, a nie na ponad 200km, chociaż takie możliwości też zawsze istniały.


Nie mam do wykonania takich konstrukcji środków finansowych, warunków technicznych, nie jestem także inżynierem, a jedynie pomysłodawcą.
PS
Może bębny z magnesami uprościłyby konstrukcję?

 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012   

A nie prościej bło by zastosować sprężynę spiralną?
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012   

rychuxxl napisał/a:
A nie prościej bło by zastosować sprężynę spiralną?


Proszę o poglądowy rysunek z opisem.
 
 
sosnal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

Redaktor1966 napisał/a:

Nie mam do wykonania takich konstrukcji środków finansowych, warunków technicznych, nie jestem także inżynierem, a jedynie pomysłodawcą.
]


Twoje posty nic nie wnoszą, Twoje rozważania są czysto teoretyczne. Nawet jeżeli masz mnóstwo pomysłów i chcesz o nich opowiedzieć światu, to przynajmniej jakiś jeden wciel w życie :) . Nie piszę na forum o moim pomyśle użycia procesu jonofosforezy kinetycznej, bo nie mam środków, warsztatu, nie jestem inzynierem itd.
To forum ceni sobie praktyczny aspekt.
Moim zdaniem zaśmiecasz forum.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

sosnal napisał/a:
Redaktor1966 napisał/a:

Nie mam do wykonania takich konstrukcji środków finansowych, warunków technicznych, nie jestem także inżynierem, a jedynie pomysłodawcą.
]


Twoje posty nic nie wnoszą, Twoje rozważania są czysto teoretyczne. Nawet jeżeli masz mnóstwo pomysłów i chcesz o nich opowiedzieć światu, to przynajmniej jakiś jeden wciel w życie :) . Nie piszę na forum o moim pomyśle użycia procesu jonofosforezy kinetycznej, bo nie mam środków, warsztatu, nie jestem inzynierem itd.
To forum ceni sobie praktyczny aspekt.
Moim zdaniem zaśmiecasz forum.


Milcząc do niczego nie dojdziemy.
Jedni mają pomysły, są kreatywni, intelektualnie twórczy - na tym się skupiają, drudzy potrafią je zrealizować - mają umysł techniczny w jakiejś dziedzinie oraz posiadają fachową wiedzę, trzeci mają na to fundusze, czwarci potrafią to sprzedać - właśnie tak odbywa się rozwój.
Ilość wejść świadczy o czym innym.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

Ilość wejść, bo każdy czegoś szuka, a potem zaskok - zaśmiecone FORUM.
Daj lepiej wzmiankę na temat i daj swojego linka, a zainteresowani wejdą dalej.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

To wasze posty niczego tutaj pozytywnego nie wnoszą (wielu innych tylko pyta, bo nic w temacie nie wiedzą, a jakoś ich nie krytykujecie...)!
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   



Propozycje dla producentów obręczy do kół rowerowych i rowerów: proszę produkować także obręcze do kół rowerowych z zębatką na bocznej powierzchni obręczy, co ułatwi stosowanie silników elektrycznych.


Poduszka powietrzna dla rowerzystów http://rowerowe-porady.bl...01_archive.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

Ta poduszka powietrzna, to raczej nie, ale ten: "Ktrak to innowacyjny zestaw" jest idealny; aby tylko zrobić napęd EV.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

Redaktor1966 napisał/a:
Jedni mają pomysły, są kreatywni, intelektualnie twórczy - na tym się skupiają
Jak rozumiemy w tym kontekście to Twoja głowna rola, ale niestety muszę Ci spuścić trochę powietrza z Twojego autobalonu-samouwielbienia...
Redaktor1966 napisał/a:
drudzy potrafią je zrealizować - mają umysł techniczny w jakiejś dziedzinie oraz posiadają fachową wiedzę
... przede wszystkim w tym cyklu produkcyjnym zapomniałeś o najważniejszych gościach (modach) tych którzy muszą najpierw zlokalizować i usunąć wszystkie błędy logiczne nader często występujące w Twoich schematach, żeby nie zabrnąć potem w ślepą uliczkę z coniektórych Twoich 'objawień'...

Bo wiesz, Leonardo DaVinci narysował dawno temu śmigłowiec, o taki podobny trochę do Twoich ten jego szkic

Wszyscy oczywiście wow!! jaki geniusz to był, ale tak między Bogiem a prawdą, sprawiedliwie trzeba by przyznać, że z prawdziwym i co najważniejsze - działającym projektem śmigłowca miał on raczej niewiele wspólnego, nawet z takim najprostszym jak ten

do którego tamten był ponoć inspiracją (chyba jedyna zbieżność to brak obudowy) więc wiesz, szcunek dla wizjonerstwa jak najbardziej zasłużony, ale przydatność szkicu jako podstaw do budowy działającego urządzenia - zerowa.

Kreatywny, intelektualnie twórczy, twórczy może i tak, ale intelektualny - inaczej :roll:

A co do przedostatniego gościa (tego z kasą) i ostatniego ludzika (tego co to potrafi wszystko to sprzedać) to przydatność większości z tych pomysłów jest jak w tym kawale co to 'mieć dwa złote i nie mieć dwa złote to razem czery złote'

Mowa jest srebrem, a milczenie... reszta jest milczeniem :roll:

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

Właśnie inspirowanie, bez tego nie ma twórczości.
Proszę pozytywnie, a nie negatywnie pobudzać, inspirować – wywoływać efekt pozytywnej, a nie negatywnej lawiny!

A skoro mowa o tym wielkim wizjonerze, który mógł tyle, na ile mógł zostać zainspirowany, w tym poziomem techniki w swoich czasach, to także mam parę wizji:








Zapraszam do zapoznania się w marcu, po aktualizacji (m.in. Urząd Patentowy ma całkowicie odmienne zdanie na temat moich pomysłów):
patenty

turbiny wiatrowe

pomysły


A tu inna tematyka (aktualizacja w marcu):
kompentium mojego pisma
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Wto 28 Lut, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 29 Lut, 2012   

Redaktor1966 napisał/a:
Urząd Patentowy ma całkowicie odmienne zdanie na temat moich pomysłów
Dopóki płacisz za utrzymanie (opłaty patentowe) to opatentują Ci każdą 'bzdurę' jaką wymyślisz, narysujesz i opiszesz. Dla mnie Urząd Patentowy to żaden autorytet, zresztą looknij sobie co ludkom w stanach potrafia opatentować :lol:
Jeśli zamierzasz coś patentować to, o ile się nie mylę, nie może być o tym żadnej wzmianki w mediach przed przyznaniem patentu, wiec nie bardzo rozumiem po cholerę to wszystko tutaj publikujesz ryzykujesz że nie przyznają Ci na to patentów.

Odnośnie poważnych projektów wyrzutni (zrealizowanych i wypróbowanych) to poczytaj sobie o Projekcie 'Orion' i Studni Gromu (Thunder Well) mam nadzieje że j. angielski nie jest Ci 'obcy'.
W skrócie: na dnie mega głębokiej studni wypełnionej wodą zdetonowano bombę atomową, na skutek eksplozji gwałtownie wzrosło ciśnienie (każdy l. wody zamienił się w 1,7k l. pary!), stalowa pokrywa studni o masie 900kg wystrzeliła w niebo i osiągnęła sześciokrotną prędkość ucieczki (czyli jakieś 67,2 km/s, to ok. połowa prędkości potrzebnej żeby opuścić naszą galaktykę), nie wiadomo co sie z nią stało, nigdy jej nie odnaleziono, prawdopodobnie wyparowała już w drodze na orbitę na skutek tarcia o atmosferę, coś a'la meteoryt tylko w 'drugą stonę' :) Porównując do tamtej wyrzutni, to Twoje 'działko' wyglada niestety dość niemrawo :twisted:

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Lut, 2012   

Inną opcją wykorzystywania energii hamowania jest gromadzenia potencjału elektrycznego, czyli wykorzystujemy w tym celu prądnicę, bądź uniwersalny silnik elektryczny.

Zestawy oferowane przez Ekonapędy do konwersji pojazdów:
http://www.ekonapedy.com/podstrony/zestawy.htm

A o, znakomicie nadających się do szybkiego gromadzenia i oddawania energii, superkondensatorach sporo inf. jest tutaj: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=306
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group