Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Wstawienie kół 20" w ramę pod 26" w rowerze |
Autor |
Wiadomość |
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012 Wstawienie kół 20" w ramę pod 26" w rowerze
|
|
|
Witam
Mam takie pytanie dokładnie jak w temacie.
Czy próbował ktoś wstawić koła 20" w ramę pod 26" w rowerze?
Dlaczego pytam? Bo zastanawiam się czy nie założyć sobie właśnie takich obręczy z racji na większy moment obrotowy i większą efektywność silnika przy obręczy 20". Rower z pełną amortyzacją (przód/tył). Tak sobie myślę że tylni amortyzator można by trochę podnieść, tak żeby pedałami o glebę nie zawadzać.
Pzdr |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
Ja próbowałem w drugą stronę - w ramę na 16-tki wsadziłem 20-stki - dało się... Szczerze powiedziawszy - może i zyskasz na momencie ale stracisz na wyglądzie a zwłaszcza na hamowaniu - bo hamulców w "góralu" nie zrobisz innych jak tarczowe... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
Widywałem takie przeróbki na YT oraz forum Goldenmotor.
Niektórzy wymieniają tylko tylne koło (przednie zostawiając bez zmian).
W jednym opisie (krok po kroku) facet musiał zastosować skrócone korby pedałów aby właśnie nie zawadzać o glebę. |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
ja tak mam zrobione ale bez krótszych korb się nie obejdzie. wstawić można piastę torpedo nawet z wewnętrznymi biegami lub bębenkiem hamulcowym z wewętrznymi oraz nawet w niektórych typach piast zewnętrznymi lub z jednym i drugim rodzajem przerzutek w jednej piaście oraz oczywiście piasta pod tarczę. |
Ostatnio zmieniony przez Śro 07 Mar, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
nawet zamieściłem na łamach tego forum kilka fotek tej mojej konstrukcji. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2012
|
|
|
to moja konstrukcja. kierownicę poniekąd chciałem i musiałem zmienić żeby mieć wyprostowaną sylwetkę a ta mi przypasowała. a co nie fajna? BMX endurko.
EDIT by zeeltom- zwróć uwagę na ortografię Może używaj jakieś przeglądarki, która sprawdza pisownię? |
Ostatnio zmieniony przez Pią 09 Mar, 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
wkońcu nasz język jest żywy anie martwy jak łacina! poco brać do głowy że się komuś coś napisało niezgodnie ze słownikiem?jeśli to coś nie ma specjalnie wpływu na zmianę znaczenia i zrozumienia treści tekstu, i jego sensu jak naprzykład źle postawiony przecinek? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Stara anegdota o uniewinnieniu:
"zabijać nie uwolnić"
Widzisz różnicę w poniższych wersjach przecinkowych?
"zabijać, nie uwolnić"
"zabijać nie, uwolnić"
Sam osobiście jestem (nie wiem dlaczego) przewrażliwiony na punkcie ewidentnych błędów ortograficznych i dlatego poprawiłem twoje "poniekąt" na prawidłową wersję |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Nie 11 Mar, 2012
|
|
|
Nie... fajna. Pytanie dotyczyło kwestii funkcjonalnej.
Ja chciał bym pozostać przy kierownicy oryginalnej i uzyskać proporcje kół do ramy mniej więcej jak na poniższym obrazku. Coś ale motocross. Już widać że pedały trzeba by skrócić tak żeby nie wystawały poza zębatkę . I tak zazwyczaj jeżdżę bez pedałowania, chyba że mi bateria padnie.
|
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012
|
|
|
o wygodzie i która kiera lepsza zadecyduje Pan jak to już będzie Panu jeździło. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012
|
|
|
andrzejIskierka napisał/a: | o wygodzie i która kiera lepsza zadecyduje Pan jak to już będzie Panu jeździło. | No bez przesady z tym "Pan-owaniem" z tego co widzę to mamy po tyle samo |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012
|
|
|
Utarło się, że na forach wszyscy jesteśmy na ty |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 14 Mar, 2012
|
|
|
Ups! |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Mysle ze gdyby zastosowac z przodu cienkia opone z tylu baloniasta to rower nie sgraci tak na wygladzie |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
|