ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
SILNIKI DC 4KW - 6KW i 20KW
Autor Wiadomość
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

Nostusek w pakietach modelarskich, słabą stroną jest ich żywotność,po kilkudziesięciu ładowaniach padają lub tracą pojemność,tak bynajmniej piszą na forach modelarskich(szczególnie te tańsze).Być może przy zasilaniu ebajków wytrzymają dłużej ,ale jak długo nie wiadomo,może ktoś z forum eksperymentował?Ja na razie testuję LiFepo4 36V/10Ah z przeznaczeniem do roweru i po roku (około 300 ładowaniach,nie raz 2 dziennie)nie widzę różnicy.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

Moje żelki mam już blisko rok i nadal ciągną przyzwoicie... Ostatnio wyładowałem je bardzo bo do 10V pod obciążeniem i wpadłem na szatański pomysł naładowania ich małym prądem. Ustawiłem 1A i ładowanie trwało blisko dobę. W tym czasie Imax obliczył że wlazło w nie ok 20Ah - dodam że zawsze ładuję dwa spięte równolegle. Osobiście zauważyłem że z pakietu 18Ah 24V udaje mi się wyciągnąć ok. 9Ah.. Tłumaczy to że wpakowywuję 18Ah zazwyczaj do dwóch akusów spiętych równolelgle. Czyli masa energii mi pozostaje nie wykorzystana. Akualnie pracuję nad nowym pakietem - w końcu po pół roku dopłyneły do mnie celki Kokam od chińczyka - udało mi się odratować 6 sztuk z 10 zamówionych. Będzie mega bateria :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

Nostusek napisał/a:
One nie boją się prądów nawet 20C - czyli np. pakiet http://allegro.pl/li-po-t...2344874121.html możesz katować do 44A ciągłym prądem.


nie możesz. można w sposób ciągły pobierać około połowy tego co pisze.
20C jest dopuszczalne -ino wtedy pakiet przeżyje od 20 do 70 ładowań -zależnie od jakości.
ten z linka -przeżyje ze 20.

podawane jako 20c obciążenie to chwilowe a nie ciągłe.
latając w modelu silnik bierze od małego do max -i to co jest podawane to ten max. lecąc ostro w górę max -za moment nurkowanie i prąd jest malutki a pakiet odpoczywa... prądy max dla pakietu w modelarstwie pobierane są przez góra kilkanaście -kilkadziesiąt sekund .
jak potrzeba większych prądów przez dłuższy czas -to kupuje się mocniejsze pakiety...
20c -to słaby pakiet. ale do NORMALNYCH elektro rowerów aż nadto.

a ponadto -producenci notorycznie zawyżają dopuszczalny prąd.
_________________
Witek.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

Cytat:
20c -to słaby pakiet. ale do NORMALNYCH elektro rowerów aż nadto.


No mówiłem przecież...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

mówiłeś, że można z nich ciągnąć 44A w sposób ciągły.
nie można.
Link podałeś do pakietu Li-Po Turnigy 2200 mAh 3S 20C
44A ciągłego to dlatego pakietu zabójstwo.

natomiast normalny e-rower bierze 15-20A -i pakiecik poradzi. jeżdżę rowerem na dwóch bardzo podobnych pakietach (2x flightmax 2200 -25c -3s) -pobór 15A
_________________
Witek.
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012   

Z tego co wiem to 7h7 ma doświadczenia z li-pol. Oferuje je nawet dla konwertowanych przez siebie rowerów. Może trafi na ten temat i się wypowie co do ich żywotnośći w rowerach?

Ja mam pakiet li-pol (36V/10Ah) i na razie dopiero będę go używał w e-rowerze. Jak zbiorę jakieś doświadczenia to dam znać. Rower zresztą pewnie też opiszę ale muszę trochę nim pojeździć.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Notoco 
młodzik
a na co mi tytuł?


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 74
Skąd: KRK lub NL
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012   Re: SILNIKI DC 4KW - 6KW i 20KW

Jarek-LT napisał/a:
WITAM


Może szanowni forumowicze zetknęli się z tymi silnikami.

Pytanie jest proste czy są godne uwagi o wspomnianej nominalnej mocy 50% ??? + regulatory ???
Do roweru oczywiście silnik 4-6KW....

http://www.into.pl/silniki/

Jarek-LT


Czy ktoś kupił już w tym sklepie? Potrzebuje opinii o tych silnikach. (Jakośc).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group