|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
Złącze ANDERSONA |
Autor |
Wiadomość |
rymi
początkujący
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 43
|
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012 Alternatywne złącza dla Trotter 500W
|
|
|
Proszę o podpowiedź na ile amper potrzebuje złącz do Trotter 500W 36V
Zauważyłem, że od jakiegoś czasu złącze od podłączenia aku do sterownika jest nadtapiane [to to złącze wsuwkowe w białej kostce w ułożeniu T ze zdjęcia poniżej]. Osobiście dziwi mnie to, bo takimi samymi złączami mam spięte zwykłe terminale 6,3mm F2-Faston Tab 250 akumulatorów i one nie są nawet ciepłe po jeździe. Dodatkowo po aku na plusie mam wpięty zwykły bezpiecznik automatyczny C20 i nigdy nie wystrzelił sam więc nie przekroczyłem 20A poboru z aku (który zresztą niby chwilowo może dać aż 180A ----> CSB EVH 12150 ).
Dodatkowo dziś stopiły mi się te gumowe zielone koszulki od trzech złącz zasilających silnik [dziś na urlopie jeździłem po raz pierwszy w innym terenie niż zwykle - po lesie w terenie pagórkowatym (wystarczyło raptem na 11km, bo na asfalcie wystarcza mi energii z aku na 23-25km)]. Te złącza też postanowiłem wymienić.
Ja wiem, że 500W/36V to prawie tylko 14A, więc mniej więcej na tyle powinienem brać nowe złącza, ale czemu w takim razie wszystkie złącza oryginalne mi się zepsuły?
Chyba będę celował w złącza TE CONNECTIVITY podawane w tym wątku przez Nostusek, tylko nie wiem na ile amper mam je końcowo wziąć. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012
|
|
|
bezpiecznik C20 z charakterystyki czasowo prądowej wyłączy się w czasie do 10S przy prądzie zakresu 120-200A . 30 A powinien odłączyć po około 10 minutach ciągłego obciążenia. Tak jest dla prądów AC dla DC może być trochę inaczej. Zobacz sobie charakterystyki takich bezpieczników. Tak więc twoja teoria że nie przekraczasz 20 A jest mylna. Jak zrobiłem pomiar mocy w silniczku 250W to też się zdziwiłem że można z niego wyciskać aż 750W |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Lip, 2012
|
|
|
Jariko napisał/a: | Jak zrobiłem pomiar mocy w silniczku 250W to też się zdziwiłem że można z niego wyciskać aż 750W |
No widzę, że pomysł monitorowania poboru prądu (bezdotykowo za pomocą czujnika Halla w odpowiednio dobranym rdzeniu z miekkiego ferromagnetyka) i napięcia każdego acu na dedykowanych mikroprocesorach nie taki zły może się okazać. Bezpieczniki tak czy inaczej, ale jak widać nie takie bezpieczne potrafią być...
Moc będzie ze mną, ale ... pod kontrolą |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19 Lip, 2012
|
|
|
Składam teraz nowy rowerek i udało mi się mocno uprościć pomiar prądu. LEM zajmuje dużo miejsca i potrzebuje 2 napięć. Bocznik to są straty cennej energii ale są w kontrolerach więc podłączyłem się do bocznika kontrolera przetwornikiem. Udało mi się pomiar prądu i napięcia upchnąć w środku kontrolera. Z niego teraz wychodzi I2C do procesorka na kierownicy.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/_z5u8dfLfF1wvhjNtwEUU9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
to czerwone to klej z gluegun na płytce. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|