ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"
Autor Wiadomość
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Z tego co na zdjęciach widziałem to masz sterownik w środku w torbie. Przy niższych prędkościach pewnie idą większe prądy i słabszy przewiew jest więc się mocniej grzeje.

Wracając do mojego wyboru, raczej skłonie się do wyboru takiego sterownika jak ty. :)
Ciekaw jeszcze jestem jak ty mierzysz tą temperaturę silnika i sterownika ??

Jaki proponujecie watomierz do tego zestawu 66V ?? Takie coś da radę ?

http://www.hobbyking.com/..._Analyzer_.html
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Podłączenie tego watomierza bezpośrednio do akumulatora spali go.
Jeśli będziesz go włączać przez system miękkiego startu, prawdopodobnie nic mu nie będzie.
Ja miałem 3, 2 spaliłem tak jak opisałem powyżej, bo montowałem go przed rezystorem, zaraz za akusami. Ale po drugim razie już się domyśliłem o co biega i teraz mam go za rezystorem (tym od miękkiego startu) i działa już kilka miesięcy.

Pomiaru temperatury dokonuję metodą organoleptyczną wedle skali przy pomocy przyrządu zwanego dłonią prawą:
- nie parzy - temp OK
- parzy - temperatura za wysoka, przydała by się przerwa
- złazi izolacja z kabli dotykających sterownika - eee zdecydowanie przerwa :P
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Miałeś taki sam watomierz ?? Rozpozna te napięcie ?? Ten system miękkiego startu można u nas w Polsce kupić ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Ale to jest zwyczajny rezystor + włącznik, wiec jest dostępny w kraju :P

Poszukaj po forum - fajnie to jest opisane i wyjaśnione z gotowymi przykładami.

Ten wihajster jest niezbędnie koniecznie potrzebny.

66.8 to już jest górna granica (a przynajmniej jej okolice) pokazywania napięcia bez ingerencji w oprogramowanie. Nie pamiętam, czy na fabrycznym sofcie pokazuje, ale wydaje mi się, że tak. Ja mam od pewnego czasu zmodyfikowane oprogramowanie na tym watomierzu i wsio działa mniej więcej dobrze.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

czy rezystor potrzebny,aby uchronić watomierz
jeśli by go nie używać grozi coś sterownikowi?
wygodny do włączania jest bezpiecznik nad prądowy
np.
http://allegro.pl/c-20a-1...2776926353.html
 
 
zablokowany
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

Można zaprząc Arduino z sensorem temperatury i wilgotności do roboty ;-) Do tego dodać moduł WiFi 2.4GHz, żeby nie bawić się kablami, a na kokpicie drugie Arduino w roli odbiornika z modułem akcelerometru, ultradźwiękowym sensorem odległości, żyroskopem trzyosiowym, GPS i modułem obsługującym karty SD do logowania poszczególnych przejazdów do pracy ;-)

Nie dość, że nie trzeba by pedałować, to w ogóle nie trzeba by na takie rowerze jeździć, bo jeździłby sam po waypointach ;-D
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

Cytat:
Ja mam 60V 1500W, ma 18 tranzystorów. Normalnie się nie grzeje nic. Raz tylko udało mi się go przygrzać do 80st po naprawdę trudnym górskim terenie.
Dziwna rzecz, jak się jedzie pod maksymalnym obciążeniem - to ten klocek (sterownik) się nie grzeje (jazda taka szosowa), ale jeśli jedzie się w trudnym terenie, ale powoli bo wertepy - wtedy dopiero da się wyczuć odkładaną moc. Nie wiem jeszcze czemu się tak dzieje


Podczas jazdy z maksymalną prędkością tranzystory są całkowicie otwierane i zamykane do taktu, które podają halle.

Poniżej maksymalnych obrotów tranzystory sterowane są przez pwm, czyli wypełnieniem impulsu, co daje nam możliwość płynnej regulacji obrotów ale owocuje ciepłem wywołanym przez straty na tranzystorach podczas ich przełączania.

Im mniejszy Rdson Feta, tym mniejsze straty. Im więcej tranzystorów równolegle, tym mniejszy opór oraz straty...
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Wto 11 Gru, 2012   

tas,
zastanawia mnie jeszcze jaki wpływ na zasięg ma pedałowanie (uznajmy,że ze średnią siłą)
w twoim przypadku?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 11 Gru, 2012   

A ja nie wiem. Tego się nie da łatwo obliczyć, bo jest zależny od mocy w nogach i intensywności wspomagania.
Jak jedziesz 25km/h to silnik pobiera 250-300W i jak teraz zaczesz pedałować, to ja mając 250W w nogach zbijam moc na silniku do 80W (prawie nie czuję tej jego pomocy) i tak to można dojechać 4x dalej. No a jak jedziesz 40km/h i silnik bierze przy tym 1000W to twoje marne 250W z nóg nic nie zmieni w końcowym zasięgu.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Wto 11 Gru, 2012   

no właśnie interesowała mnie bardziej ta druga opcja :wink:
rzeczywiście szkoda się męczyć
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

To jest silnik NINE CONTINENT "9c" (spotykany też czasem pod oznaczeniem RH205 lub 2800RD lub RH2806) http://www.ebikes.ca/store/diagrams/M2800RD.pdf

W obrębie linii można spotkać następujące modele:
12x5 (model 2805) - największy RPM, najmniejszy moment [ponad 55km/h przy 36V]
10x6(model 2806) - ... (taki mam w bajku opisanym powyżej) [55km/h przy 55V]
9x7 (model 2807) - ...
8x8 (model 2808) - ...
7x9 (model 2809) - ...
6x10 (model 2810) - ...
5x12 (model 2812) - - najmniejszy RPM - największy moment [~30km/h przy 55V]

Są projekty na forum z rowerami zasilanymi na 96V i 70A i prędkości maksymalnej po 100km/h. W sklepie można kupić usługę frezowania otworów wentylacyjnych na obudowie silnika.

Modele są dodane do symulatora: http://www.ebikes.ca/simulator/
Dokładniejsze dane + dodatkowy symulator wszystkich modeli - załączony do tego posta (link na dole)

Można go kupić np w http://www.ebikes.ca
Opinie na http://endless-sphere.com są zazwyczaj dobre oraz bardzo dobre. Te silniki są stawiane w tej samej klasie co te od Crystala, a nawet je przewyższają przy o wiele niższej cenie. Nie ma prawie informacji o awariach czy defektach (przynajmniej ja nic nie znalazłem) więc to tylko potwierdza wysoką jakość wykonania tego producenta.

Przy okazji www.ebikes.ca prowadzi sklep z elementami zamiennymi do tego silnika - można dokupić wszystko - od halli przez wszelakie podkładki i blokady obrotu aż po całe obudowy, gwinty, łożyska itp. Jak coś się zwali to przynajmniej nie zostaniecie na lodzie :)

Aha pytacie też o mocowanie wolnobiegu - jest STALOWE, nie aluminiowe - nie ma prawa się nic ukręcić nawet stosując podkładki dystansujące wolnobieg od silnika.

Pasuje wolnobieg nakręcany 9 rzędowy od SunRace ale trzeba podkładkę jakąś wykombinować, bo inaczej trze o kołnierz przy gwincie silnika. Ale podkładka sprawę rozwiązuje.

Teraz już wiecie o tym silniku tyle co ja :P

Przy okazji cieszę się, że projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem - wiem co najmniej o kilkunastu konstrukcjach wzorujących się na opisanym w tym wątku wehikule :)
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 28 Maj, 2013, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

tas,
gdzieś rzuciło mi się,że masz jeszcze jedną konstrukcję elektryczną z przekładniowym silnikiem dc ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

Niee, mam na swój użytek tylko 1 pojazd - ten opisany powyżej. A raczej już nie mam bo przechodzi obecnie daleko idące przeróbki :D
No i nie jestem fanem silników z przekładnią.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012   

Czy silnik 9c800r Nine Continent da rade przewoltować do 90 albo 100V aby jego moment obrotowy rozpędził rower do ponad 80km?h.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012   

Masz wszystkie dane, tabele, opisy projektów na tamtym forum.
Osobiście myślę, że bez problemu da się to zrealizować zgodnie ze sztuka i z zachowaniem zasad budowy bajków dużych mocy (dobór odpowiedniego modelu silnika, sterownik z ograniczeniem prądu, monitorowanie temperatury, zasilanie LiPo, itp itd)
Tylko nasuwa się pytani: po co?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group