|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jak oszukać PAS? |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012 Jak oszukać PAS?
|
|
|
Są trzy metody.
Odnajdujemy dodatkowy układ zewnętrzny PAS, o ile taki istnieje i go usuwamy.
Druga metoda, to przeniesienie koła magnesowego i czujnika na tylne, bądź przednie koło. Ma to tę zaletę, że do ruszenia musimy użyć pedałów, co przedłuża życie akumulatorów.
Trzecia metoda to wpięcie zamiast czujnika układu impulsującego z częstotliwością około 7 Hz.
Z doświadczenia wiem, że jako tranzystor kluczujący musimy użyć tranzystora MOSFET.
I jeszcze jest dodatkowa możliwość. Niektóre kontrolery mają wyprowadzone dwa przewody, które złączając, bądź rozłączając wyłączają układ PAS.
Schemat układu imitującego pedałowanie. Wpina się go zamiast czujnika hallotronowego w pedałach.
R1 - 1 MOhm
R2 - 100 Ohm
C1 - 100 nF
|
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013
|
|
|
Zeeltom mogłbys napisac jak to podłączyc zamist Czujnika Pas ? Kojarzysz może oznaczenie kolorów od tego czujnika? Ktory do czego ? sa trzy zielony czarny i chyba czerwony jeden to zasilanie a pozostałe dwa?
Akutar mam pod ręką układ 555 wiec wystrugał bym to... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013
|
|
|
Zazwyczaj, czarny - masa, czerwony - +5V, trzeci, bywają w różnych kolorach, to sygnał impulsujący. Wystarczy pomierzyć woltomierzem masę i +5V, reszta wiadomo
Był błąd w schemacie, już poprawiłem. Tranzystor wykonawczy musi być MOSFET z kanałem N. Np. BUZ11, lub podobny. Najważniejsza jest oporność przejścia. Im mniejsza, tym lepiej. Wczoraj strugałem taki impulsator do rowerka REX-a i nie mając płytki uniwersalnej zrobiłem to na pajęcze gniazdo. Wyszło coś o wymiarach 8x8x40 mm
Ja to robię tak, że odcinam kabelki od PASS i tą wtyczkę od PASS lutuję do w/w układu. Wpinam to potem do złączki kontrolera i musi działać. Sprawdzam działanie układy wpinając słuchawki, lub mały głośniczek między +5V i wyjście z drena MOSFETA, musi być słychać szybkie "pykanie" |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Cze, 2013
|
|
|
zeeltom, albo ja jestem głupi albo ślepy,..alebo juz mam tyle piwa wypitego dzisz ze nie rozpoznaje.. nie kumam połaczaenia tranzystora z tym rezystorem. jakos ten chcemat po chinsku nalmalowany jest.. ja tam widze 3 nogi do rezystora? czy do masy .? nie kumam. wezto przerysuj po polsku |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Cze, 2013
|
|
|
Rezystor jest połączony z bramką mosfeta. Źródło do masy, a dren do wejścia kontrolera. Czego nie rozumiesz? |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Cze, 2013
|
|
|
nie juz dzis wszytsko kumam.. wczorajsza impreza mi po głowie dała,.. dzis patrząc na trzeźwo zakumalem..;) |
|
|
|
|
wladyslaw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
zeeltom, Witam! Po podłączeniu układu zamiast PAS i włączeniu zasilania silnik uruchamia się na chwilę i wyłącza ,zastosowałem tranzystor BUZ11 ,podłączona dioda miga czyli impulsy są. Mam rower Ecobike ; silnik 250W ,aku 36V/9Ah. Jaka może być przyczyna ? Może ktoś spotkał się z tym problemem? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
Z jaką częstotliwością generowane są impulsy? |
|
|
|
|
wladyslaw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
zeeltom, trudno na oko określić ale myślę że ok 10Hz. |
|
|
|
|
wladyslaw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
Sprawdzenia diodą dokonuje w domy przy pracy z zasilacza.
Podczas jazdy po czasie silnik na krótko potrafi włączyć się ponownie. |
|
|
|
|
wladyslaw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
zeeltom, może pomogło by włączenie obciążenia tranzystora np. 3 kOhm ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
Spróbuj zmniejszyć szybkość kluczowania do około 7 Hz. Albo wymień tranzystor kluczujący na inny. Podczas prób wstawiałem tam zwykłe tranzystory n-p-n, ale nie działało to wcale. Myślę, że zależy to od oporności tranzystora, im mniejsza, tym układ sterownika to lepiej przyjmuje.
Możesz spróbować z rezystorem. U mnie działało zawsze bez dodatkowego obciążenia. |
|
|
|
|
wladyslaw [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
zeeltom, dzięki za podpowiedzi , jak rozwiąże problem to napiszę. |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 09 Sie, 2013
|
|
|
Dren nie powinien być podciągnięty do +5V? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Sie, 2013
|
|
|
Mniej więcej 5V jest na wejściu impulsów do sterownika. To ma być zwierane do masy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|