Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
cele o dużej gęstości poszukiwane |
Autor |
Wiadomość |
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012 cele o dużej gęstości poszukiwane
|
|
|
Witam
Szukam cel o gęstości minimum 260 -270 Wh/kg
Muszę złożyć nowy pakie LiFePo4 lub Li -Ion ( dowolny typ ) około 1,5- kWh, płaskie cele, pakiet około 44V i prądzie 40A
Będę wdzieczny za Waszą pomoc bo samemu nie da sie ogarnąć wszystkich nowości
Dotychczas miałe cele B&K i sprawowuja sie super. |
Ostatnio zmieniony przez bpuchowski Wto 31 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drgrin
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012 Re: cele o dużej gęstości
|
|
|
bpuchowski napisał/a: | Witam
Szukam cel o gęstości minimum 260 -270 Wh/kg
|
Witam!
Wysoko poprzeczkę postawiłeś. 230 Wh/kg maja cele z samolotu solarnego Solar Empulse, a to super zaawansowane prototypy z ograniczoną zywotnością i prądami roboczymi kosztem gestości energii.
Przeciętnie LiFePo4 mają ok 100 Wh/kg, Li-Poly do 160 Wh/kg.
Pozdr |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012
|
|
|
160 dla lifepo4 już mam
210 dla li ion też są dostępne
ale szukam czegoś o większej pojemności.
Np Envia - 400 wh/kg - ale nie są jeszcze dostępne. |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Śro 01 Sie, 2012
|
|
|
jak tam Panowie, nikt nic nie wie? Podzielcie sie troszkę wiedzą |
|
|
|
|
drgrin
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Śro 01 Sie, 2012
|
|
|
[quote="bpuchowski"]160 dla lifepo4 już mam
210 dla li ion też są dostępne
Podeślij co znalazłeś, chetnie popatrzymy na takie celki.
Pozdr |
|
|
|
|
Artur21 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012
|
|
|
znalazłem cele Panasonic'a 270W/kg ale coś mało ich..
Cele
Ciekawią mnie te LiFePo4 co znalazłeś, podaj linka..zobaczymy co to jest i wgl.. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012
|
|
|
IBM niedługo zrobi baterie o gęstości 10kW/kg - jeszcze tylko 18 lat Prototypy już są. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012
|
|
|
Napisz coś więcej. Co masz? Czy jest to Twoja oferta handlowa? W czym zastosowane, że działają super?
Jak czytasz posty z tego forum to szczyt naszych przeciętnych możliwości to używane ogniwa laptopowe, chińskie pakiety Lifepo4 10-20Ah 48-25V i czasami jakieś ogniwa A123, Kokam itp.
Składanie pakietów modelarskich ma tę niedogodność, że trzeba je przepinać z szeregu do równoległego ładowania. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012
|
|
|
Niedogodność?
Mam takie i uważam to za gigantyczną zaletę |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012
|
|
|
"Nieustanne"? No jak tak to nazywasz to faktycznie okropna męcząca czynność
Użyłbym słowa "niekłopotliwe" lub "zajmujące kilka chwil".
Dla zdrowego, manualnego człowieka o minimalnej zręczności i sprawnej dłoni zajmuje to jakieś 45sek dla ładowania i 45sek dla wpięcia w rower. Tyle mi to zajmuje.
A dzięki temu nie potrzebuję BMSa (300zł oszczędności) a cały pakiet mam uniwersalny, łatwy w diagnozie i naprawie w razie problemów. DO tego używam sobie fajnej, zaawansowanej ładowarki, mam pełną kontrolę nad akusami, pojemnościami i prądami.
Genialny zaleta dla tego "nieustannego" przepinania przewodów |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012
|
|
|
Można zastosować jakiś przełącznik i robić to w sekundę |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012
|
|
|
To co dobre dla pasjonata hobbysty w zastosowaniu tego typu rozwiązania dla innych jest nie do przyjęcia. Dla większości. Jestem praktykiem wieloletnim EV i elektrykami jeździ cała moja rodzina. Nie bardzo sobie wyobrażam w takich czynnościach obsługi mojej żony, dzieciaków czy rozlicznych znajomych, którzy o EV widzą tylko tyle aby akumulator po rozładowaniu naładować. Poza tym u mnie akumulator jest zamknięty w przestrzennej ramie a nie w łatwo dostępnej po rozsunięciu suwaka torbie. Wyprowadzanie wiązek przewodów i łączenie ich na zewnątrz jest absurdalne. Z kolei wielowtyk z jednym przełącznikiem jest być może rozwiązaniem ale i tak trzeba wyprowadzić mnóstwo przewodów.
Nie ma odwrotu od zasady składania pakietu napięciowo z jak największych pojemnościowo cel i obsługiwania ich przyzwoicie pracującym BeeMeSem.
Ale do rzeczy moje główne zapytanie dotyczyło czego innego niż wątpliwej kwestii przekładania kabelków. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012
|
|
|
Witam
A wiec moje pakiety pływają w naszej łódce regatowej na enrgię ze słońce
www.fitensolarteam.pl
Pływamy na prądach od 0,5 do 1,7C i ładowanie 0,1-0,7C, ładowane ładowarką MPPT morning star 60A a energia z paneli fotowoltaicznych.
Sprawują sie super bo nie grzeją się, trzymają pojemność i są w miare lekkie ( 8,6kg 1,05kWh )
Oczywiście mają BMS-a i nic nie kombinujemy z ładowaniem, jedynie prowadzimy jak naj dłuższe balansowanie cell i jest ok.
Po paru latach z ładowarkami, celami i bmsami spokojnie robimy sami pakiety, ale nie chandluje celami. Za to szukamy producentów cell o dużej pojemności. |
|
|
|
|
|