|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Czy można tak podłączyć PWM? |
Autor |
Wiadomość |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012 Czy można tak podłączyć PWM?
|
|
|
Pytanie jest elektroniczne i nie związane z EV.
Czy jeśli do sterownika na PWM, na wyjściu podłączę napięcie tzn zewrę wejście z wyjściem to ulegnie uszkodzeniu?
Mam wiatrak do chłodnicy w skuterze(załączany po przekroczeniu określonej temperatury około 95stopni ) i chcę dorobić układ który będzie zasilał wiatrak z mocą powiedzmy 1/4 ale już od momentu uruchomienia silnika (chcę wykorzystywać nawiew cieplego powietrza do ogrzewania nóg). Więc bym się wpiął w obwód sterowany wiatraka i nie przecinając kabla podłączył tam napięcie z PWM. Tyle że jeśli silnik się zacznie przegrzewać, podstawowy układ puści +12 to te +12 trafi na silnik ale jednocześnie na wyjście PWM (gdzie w danej chwili będzie prostokąt powiedzmy 30%). I obawiam się czy mi nie spali tego PWMa? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012
|
|
|
Jeżeli włączysz dodatkowo w szereg z wyjściem sterownika diodę to prąd wsteczny nie zrobi krzywdy sterownikowi... Ważne by była to dioda która będzie mogła pracować z prądem który pobiera wiatraczek przy max obrotach. Nie zapominaj też o bilansie cieplnym silnika spalinowego - dorzucisz mu chłodzenie cały czas to może okazać się że się nie będzie dogrzewać... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012
|
|
|
Chłodnica i tak ma chłodzenie bo wieje na nią wiatr z podwórka ale jest termostat i on ew. odłącza chłodnicę. A mój plan jest taki by przysłonić wlot powietrza a za to dać silnik na niskich obrotach - w ten sposób powietrza bedzie mniej, bedzie wiało na stałe (również na postoju) i cieplejszym powietrzem. Bo teraz jak jadę szybko (60kmh) to wpada duzo powietrza i wylatuje około 30 stopni a chcę mniej powietrza ale gorącego |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012
|
|
|
http://www.datasheetcatal...d-ark/SB380.pdf
czy to bedzie ok zakladajac ze 3A wystarczy?
MEDIUM CURRENT SCHOTTKY BARRIER RECTIFIER
Reverse Voltage - 20 to 100 Volts
Forward Current - 3.0 Amperes |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012
|
|
|
No i spaliłem PWM:(
Podłączyłem bez diody - sam silnik do sterownika. Sterownik spalił się w takiej pozycji że na stałe ma zwarte wejście z wyjściem. A był fajny - sterowany z pilota;(
Tylko był to sterownik do LED, jak go otworzyłem, okazało sie ze nie miał w środku diody. Czyli sam silnik go chyba spalił?
8$ poszło do kosza. A takie fajne urządzenie
http://www.aliexpress.com.../480058591.html |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012
|
|
|
Poleciał pewnie tranzystor wykonawczy. Wsadź tam jakiś podobny, może reszta się nie uszkodziła. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|