ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z konfiguracją sterownika
Autor Wiadomość
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Mam pytanie do Ciebie Tas, bo buduję rower na tych samych podzespołach elektronicznych co Ty.

Moje pytanie: jak masz wszystko popodłączane do tego sterownika?
Jak ja podłączam w sposób pokazany w załączniku silnik nie zakręca jak kręcę manetką (zaro reakcji). Nie wiem czemu ale jest tak że, jak podłączę tak jak pasuje, łączą się czerwony z czarnym, czarny z czerwonym.
Fazy silnika wszystkie pod kolory odpowiednie łączę.
Zasilanie również, napięcie jest 60v.

O co może chodzić?

IMG_20140221_192602_376.jpg
podłączenie kabli
Pobierz Plik ściągnięto 502 raz(y) 76,49 KB

 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Robił kolega kalibracje sterownika? U mnie było tak samo dopiero po kalibracji silnik ruszył.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Nie robiłem. Możesz powiedzieć jak to się robi?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Sterownik się musi nauczyć nowego silnika. Służą do tego odpowiednie przewody, powinieneś je mieć gdzieś tam opisane.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Ten sterownik ma taki kable http://www.ebay.com/itm/1...984.m1497.l2649

i jeszcze 1 zielony (taki gruby pin), hmm, przyszło mi do głowy żeby podpiąć go razem do zielonego od fazy silnika. Mogę coś zepsuć jak tak będę kombinował?
 
 
70ivi452 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Tas, tu jest wzór do kolejnej przeróbki ;)
Można by popedałować przy 70kmh

http://www.bikeradar.com/...allery-33589/8/

Caroline ‘Curly’ Curls’ speed record bike, on which she posted a 122mph top speed on a French speed skiing course circa 1997



Kolce DIY i rekord prędkości pobity :shock:
 
 
deckardmst 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 177
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Mam taki sam sterownik i działa odrazu bez żadnej kalibracji (nawet nie mialem pojęcia , że coś takiego jest ) , może nie złączyłeś cienkiego czerwonego kabelka oznaczonego jako electric door lock do plusa baterii ? Bez tego nie ruszy.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Zrobiłem jak mówisz, jak dotykam kabelkiem od plusa z aku do tego to nawet w tym momencie coś tak jakby tyka 2 razy (od razu po zetknięciu i jakieś ćwierć sekundy po znów), ale kręcąc manetką nadal nie rusza.

A jaki miałeś silnik? Zmieniałeś coś w kabelkologii?
 
 
deckardmst 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 177
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Testowalem go na silniku crystalyte 4065, nic nie zmienialem - wszystko kolorami no i ten kabelek czerwony musi być na stałe złączony z plusem inaczej sterownik się nie uruchomi. Sterownik zamiast 60 V zasilalem ponad 80 V napięciem (li-po turnigy 4s x5) ale to bez róznicy :) Może niech Tas się wypowie bo ma w tym temacie jednak sporą wiedze.
 
 
deckardmst 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 177
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

A właśnie, jak nie miałem podłączonej wcale manetki to po podłączeniu zasilania do sterownika silnik szarpał energicznie przód - tył, przód tył- chyba 3 razy i za chwilę zaczął się powoli kręcić sam w prawidłową stronę z niewielką szybkością. Z podłączona manetką wszystko działało jak trzeba.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

A ma jakieś znaczenie to czy w chwili podpinania akumulatorów ten pin (z tego czerwonego kabelka) jest już złączony lub podłączam go dopiero gdy akumulatory są już podpięte?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

W większości sterowników większych mocy są tryby nauki żeby sterownik sobie poustawiał wszystko tak jak należy. Nie kombinować tylko to zrobić.

1. Podłączyć zasilanie, silnik zgodnie z kolorami i manetkę oraz połącz przewody samonauki.
2. Włączyć stacyjkę (czerwony przewód)
3. Sterownik pokręci silnikiem i ustawi wszystko oraz zacznie kręcić kołem.
3a. Jak kręci w złą stronę to manetką się zmienia kierunek
4. Zostawiasz kręcące się koło 20sek, rozpinasz przewody samonauki, wyłączasz stacyjkę, koniec

Stacyjka jest po to, żebyś nie musiał wyłączać roweru na bezpieczniku, wajchach i tym podobnych dziwnych rozwiązaniach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Do kalibracji będą przewody, albo białe albo szare, u mnie były białe choć miałem innego chińczyka.

Podpinamy silnik, manetkę, podpinamy zasilanie, następnie zwieramy ze sobą przewody białe lub szare, potem odpalamy stacyjkę pojedynczy czerwony przewód do plusa, Koło się pokręci jakiś czas, po 30sekundach można rozłączyć białe przewody i tyle kalibracji. Najlepiej napisz do chińczyka co i jak :) W moim przypadku silnik ruszył dopiero po kalibracji. Pozdrawiam

Doczytałem w opisie z ebay pisze jak byk:
10.)Self-Study cable: two white cables with black plugs

Czyli zwieramy białe przewody do samo nauki.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   

Opis bardzo profesjonalny rozwieje wiele wątpliwości. Niejedną osobę może zdziwić fakt że trzeba lekko rozszerzyć ramę przy wolno biegach 8-9 rzędowych gdyż nie mieści się to tak fajnie jak się może wydawać. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie dystansu wolno biegu od silnika. Czy bez tego dystansu będzie jakiś problem z łańcuchem, tzn zachodzi na obudowę silnika?
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   

Zrobiłem jak mówiliście, rzeczywiście silnik ruszył ale tylko o kąt jakichś 5 stopni. Po rozpięciu kabli od nauki jednak nadal nic się nie działo. Postanowiłem poprzemieniać kabelki łączące z manetką. Jest lepiej, ale nie dobrze - podczas przekręcania w silniku słychać takie "cyk" jak podczas podłączenia stacyjki tylko nie 2 razy a raz. Może jeszcze w silniku trzeba poprzemieniać? Tylko wolę najpierw spytać czy podłączając w złej kombinacji mogę uszkodzić coś i które przemieniać: halla, czy fazy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group