Problem z konfiguracją sterownika |
Autor |
Wiadomość |
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Mam pytanie do Ciebie Tas, bo buduję rower na tych samych podzespołach elektronicznych co Ty.
Moje pytanie: jak masz wszystko popodłączane do tego sterownika?
Jak ja podłączam w sposób pokazany w załączniku silnik nie zakręca jak kręcę manetką (zaro reakcji). Nie wiem czemu ale jest tak że, jak podłączę tak jak pasuje, łączą się czerwony z czarnym, czarny z czerwonym.
Fazy silnika wszystkie pod kolory odpowiednie łączę.
Zasilanie również, napięcie jest 60v.
O co może chodzić?
IMG_20140221_192602_376.jpg podłączenie kabli |
Pobierz Plik ściągnięto 502 raz(y) 76,49 KB |
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Robił kolega kalibracje sterownika? U mnie było tak samo dopiero po kalibracji silnik ruszył. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Nie robiłem. Możesz powiedzieć jak to się robi? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Sterownik się musi nauczyć nowego silnika. Służą do tego odpowiednie przewody, powinieneś je mieć gdzieś tam opisane. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Ten sterownik ma taki kable http://www.ebay.com/itm/1...984.m1497.l2649
i jeszcze 1 zielony (taki gruby pin), hmm, przyszło mi do głowy żeby podpiąć go razem do zielonego od fazy silnika. Mogę coś zepsuć jak tak będę kombinował? |
|
|
|
|
70ivi452
początkujący
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 6 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Tas, tu jest wzór do kolejnej przeróbki
Można by popedałować przy 70kmh
http://www.bikeradar.com/...allery-33589/8/
Caroline ‘Curly’ Curls’ speed record bike, on which she posted a 122mph top speed on a French speed skiing course circa 1997
Kolce DIY i rekord prędkości pobity
|
|
|
|
|
deckardmst
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 177 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Mam taki sam sterownik i działa odrazu bez żadnej kalibracji (nawet nie mialem pojęcia , że coś takiego jest ) , może nie złączyłeś cienkiego czerwonego kabelka oznaczonego jako electric door lock do plusa baterii ? Bez tego nie ruszy. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Zrobiłem jak mówisz, jak dotykam kabelkiem od plusa z aku do tego to nawet w tym momencie coś tak jakby tyka 2 razy (od razu po zetknięciu i jakieś ćwierć sekundy po znów), ale kręcąc manetką nadal nie rusza.
A jaki miałeś silnik? Zmieniałeś coś w kabelkologii? |
|
|
|
|
deckardmst
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 177 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Testowalem go na silniku crystalyte 4065, nic nie zmienialem - wszystko kolorami no i ten kabelek czerwony musi być na stałe złączony z plusem inaczej sterownik się nie uruchomi. Sterownik zamiast 60 V zasilalem ponad 80 V napięciem (li-po turnigy 4s x5) ale to bez róznicy Może niech Tas się wypowie bo ma w tym temacie jednak sporą wiedze. |
|
|
|
|
deckardmst
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 177 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
A właśnie, jak nie miałem podłączonej wcale manetki to po podłączeniu zasilania do sterownika silnik szarpał energicznie przód - tył, przód tył- chyba 3 razy i za chwilę zaczął się powoli kręcić sam w prawidłową stronę z niewielką szybkością. Z podłączona manetką wszystko działało jak trzeba. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
A ma jakieś znaczenie to czy w chwili podpinania akumulatorów ten pin (z tego czerwonego kabelka) jest już złączony lub podłączam go dopiero gdy akumulatory są już podpięte? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
W większości sterowników większych mocy są tryby nauki żeby sterownik sobie poustawiał wszystko tak jak należy. Nie kombinować tylko to zrobić.
1. Podłączyć zasilanie, silnik zgodnie z kolorami i manetkę oraz połącz przewody samonauki.
2. Włączyć stacyjkę (czerwony przewód)
3. Sterownik pokręci silnikiem i ustawi wszystko oraz zacznie kręcić kołem.
3a. Jak kręci w złą stronę to manetką się zmienia kierunek
4. Zostawiasz kręcące się koło 20sek, rozpinasz przewody samonauki, wyłączasz stacyjkę, koniec
Stacyjka jest po to, żebyś nie musiał wyłączać roweru na bezpieczniku, wajchach i tym podobnych dziwnych rozwiązaniach. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Do kalibracji będą przewody, albo białe albo szare, u mnie były białe choć miałem innego chińczyka.
Podpinamy silnik, manetkę, podpinamy zasilanie, następnie zwieramy ze sobą przewody białe lub szare, potem odpalamy stacyjkę pojedynczy czerwony przewód do plusa, Koło się pokręci jakiś czas, po 30sekundach można rozłączyć białe przewody i tyle kalibracji. Najlepiej napisz do chińczyka co i jak W moim przypadku silnik ruszył dopiero po kalibracji. Pozdrawiam
Doczytałem w opisie z ebay pisze jak byk:
10.)Self-Study cable: two white cables with black plugs
Czyli zwieramy białe przewody do samo nauki. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
Opis bardzo profesjonalny rozwieje wiele wątpliwości. Niejedną osobę może zdziwić fakt że trzeba lekko rozszerzyć ramę przy wolno biegach 8-9 rzędowych gdyż nie mieści się to tak fajnie jak się może wydawać. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie dystansu wolno biegu od silnika. Czy bez tego dystansu będzie jakiś problem z łańcuchem, tzn zachodzi na obudowę silnika? |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
Zrobiłem jak mówiliście, rzeczywiście silnik ruszył ale tylko o kąt jakichś 5 stopni. Po rozpięciu kabli od nauki jednak nadal nic się nie działo. Postanowiłem poprzemieniać kabelki łączące z manetką. Jest lepiej, ale nie dobrze - podczas przekręcania w silniku słychać takie "cyk" jak podczas podłączenia stacyjki tylko nie 2 razy a raz. Może jeszcze w silniku trzeba poprzemieniać? Tylko wolę najpierw spytać czy podłączając w złej kombinacji mogę uszkodzić coś i które przemieniać: halla, czy fazy? |
|
|
|
|
|