|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Odcięcie sterownika sygnałem z mon itora cel lipo |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 Odcięcie sterownika sygnałem z mon itora cel lipo
|
|
|
Cześć, pytanie jak w temacie? Nar azie ogólnie tzn czy ktoś to w praktyce robił albo widział takie cudo?
Sytuacja jest miej więcej taka:
Planowo będzie pakiet 2x4s lipoli z monitorami cell i alarmami (takie proste z hobbykinga). Jednak pakiet będzie użytkowany przez osobę mało "kompetentną". Z praktyki wiem, że niestety może się zdarzyć iż mimo zabuczenia alarmu jazda będzie kontynuowana. Stąd pytanie czy da się jakoś podać stygnał alarmu z pojedynczej celi na sterownik tak aby odciał on całosć zasilania i uniemożliwił dalszą jazdę tym samym ratując pakiet?
Rozumiem że pewnie zależy to też od sterownika... Puki co napęd oparty jest na silniku szczotkowym i sterowniku yk chyba40? taki popularny do szczotkowych silników... Ale mile widziane też inne propozycje np dla infineonów lub typowo chińskich bldc...
Sory że tak mało może kompetentnie się zabieram za temat ale moja znajomość elektroniki jest prawie żadna:) NO rozrózniam elementy i podstawowe prawa, umiem zamigać diodą w arduino i to tyle:)
Pozdrawiam i liczę na rozwinięcie tematu:) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013
|
|
|
Ciekawie byłoby tak:
Kup alarm 8s z HK - on ma 1 diodę alarmową na wszystkie 8s.
Wylatuj diodę i zepnij zasilanie tejże z tranzystorem, który to będzie zwierał/rozwierał przewód od stacyjki.
Działa to tak - jeśli na monitorku wystąpi alarm - podany stan wysoki na tranzystorze rozwiera przewody od stacyjki wyłączając sterownik.
No i w sumie tyle.
A takoż po prawdzie to przed chwilą to wymyśliłem - ale wydaje mi się, iżebli to powinno całkiem dobrze działać. No ewentualnie trzeba by dopracować lekko to i owo wzbogacając tenże jakżeby skomplikowany schemat o jakieś inne elementy (takoż też się nie znam na elektronice) |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013
|
|
|
To nie taki proste z tym "tranzystorem" trzeba go odpowiednio spolaryzować aby go otworzyć, a z napiecią diody dedykowanego pod LED dla takiej mocy to nie takie hop jednak sama idea zaproponowana przez tas jest wlaściwa tylko zeby to dzialalo bedzie troche wiecej elemenów niż tylko sam tranzystor. Jutro zrobie schemat i umieszcze w tym watku. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013
|
|
|
Okej, tak więc mam taki buczek na 8s:). Myślę iż zacznę od sprawdzenia czy ten sterownik w ogóle ma coś takiego jak czerwony kabelek podpinany do plusa... Z dawnych czasów pamiętam że była stacyjka tzn należało zewrzeć dwa kable.
Druga sprawa... Łaczenie lipo:) W sumie to bardzo by sieprzydało takie coś jak pakiet 8s bo ładowanie byłoby bardzo proste
Pakiet 4s ma przewód balansujący 5pin oraz plusa i minusa:). Rozumiem że podłączam ninus jednego pakietu 4s do plusa drugiego pakietu 4s:) i na pozostaych dwu końcach uzyskuję sumaryczne napięcie 8s:). Pozostaje problem łaczenia balanserów... Wtyczka 8s ma 9 pinów... tak że należałoby któryś kabelek odciąć? Jak to robicie w praktyce? Tak żeby nie demolować obudowy lipola i aby kable się jakieś loźne nie walały? Tak podpytuję bo wolałbym jednak lipo nie zewreć:)
Njprościej byloby zastosować coś takiego gotowego:
http://www.hobbyking.com/..._5pcs_bag_.html
tylko gdzie dostać wersje 2x4 na 8s?
a później do robienia pojemności użyć takiej przejściówki:
http://www.hobbyking.com/..._6xJST_XH_.html
tyle że znów... nie ma na hobby na 8s...
Jakieś w takim razie tutaj podpowiedzi:)?
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013
|
|
|
Ja mam te same pakiety i u mnie one właśnie pracują w modułach 8s (wygodniejsze monitorowanie i ładowanie), a używam takich przewodów: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1674
Sprawują się bardzo dobrze |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013
|
|
|
To ja mam propozycję. Do LED podepij jakiś delikatny malutki przekaźnik rozwierny którego styki włącz w szereg ze stacyjką. Po zapaleniu LED przekaźnik się włączy i rozewrze obwód stacyjki co pociągnie wyłączenie zasilania. Dodam że gdy LED zgaśnie to przekaźnik znów zewrze styki stacyjki więc przydał by się układ typu "zatrzask" który permanentnie zablokuje mozliwość jazdy dopiero po resecie i włączeniu od nowa.
Przekaxnik może być taki: D2N03-45 wg katalogu TME |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013
|
|
|
Dioda z alarmu zdaje się mruga, a nie świeci, wiec sterowanie nią stacyjki spowoduje szarpanie z powodu ciągłego włączania i wyłączania. Więc faktycznie przyda się zatrzask, który zablokuje stacyjkę do czasu jakiejś czynności, np zaniku napięcia czy włączenia przełącznikiem. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013
|
|
|
Dokładnie tak jak mówisz - są takie układy które wyzwolone jeden raz "zatrzaskują" stan pracy do czasu resetu. Troszkę kombinacji i się uda. Moim zdaniem wystarczy zrobić coś na zasadzie podtrzymania pracy przekażnika po zapaleniu się diodki trzymające stan do czasu przekręcenia stacyjki w pozycję OFF. Je jestem zbyt cienki w elektronice. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013
|
|
|
rs232 napisał/a: | Jutro zrobie schemat i umieszcze w tym watku. |
Coś może już wiadomo w temacie odcinania napięcia? ;] |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|