|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
rudzik6 [Usunięty]
|
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Gru, 2006
|
|
|
http://www.dewalt.com/36v/
ciekawe ponad 2000 cykli ładowania...to może się opłacac w stosunku do ołowiu...??
Wiesiek |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Gru, 2006
|
|
|
DeWalt. Pakiet do narzedzie 36V dostepny jest za okolo 150 dolarow. Pakiet sklada sie z 10 celek A123. No i wreszcie A123 opublikowal dane ogniwa.
Pare faktow:
Napiecie nominalne = 3.3V
Pojemnosc nominalna = 2300mAh
Ladowanie wolne = 3A do 3.6V (45min = okolo 1.3C)
Ladowanie szybkie = 10A do 3.6V (15 min = okolo 4.3C)
Prad ciagly rozladowania = 70A (okolo 30C)
Max prad rozladowania (10s) = 120A (50C)
Waga ogniwa = 70g
Ogniwo jest dosc "twarde" bo patrzac na charakterystyke wynosze parametry rozladowania:
1A = 3.2V
10A = 3.1V
30A = 2.8V
40A = 2.7V
Oryginalny dokument:
http://www.a123systems.co...6650M1specs.pdf
Acha, obecna cena rynkowa pakietu do narzedzie DeWalt 36V zawierajacego 10 celek A123 wynosi okolo 150 dolarow. Wyglada ze z tych 700g mozna wycisnac okolo 1300W. |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Gru, 2006
|
|
|
A tu kolega z forum modelarskiego Zbyszek ( zreszta to naprawde mój kolega ze szkoły i studiów ) znalazł:
Znalazłem ciekawą (choć krótką) fotorelację z zastosowania tych ogniw do napedu motocykla - pakiet z 800 ogniw
http://www.electrifyingti...KillaCycle.html |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 13 Gru, 2006
|
|
|
No, to może coś się wreszcie ruszy.
Tyko, że nadal cena pakietu 36V/24Ah jest raczej zaporowa. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 13 Gru, 2006
|
|
|
ludzie kombinowali też z bateriami cynkowo-powietrznymi i jakimś sposobem ich regeneracji, ale nie mogę doszukac sie szczegółów. Tu jest coś o tym http://www.electric-fuel....aper11-1-98.pdf
To też byłoby niezłe, zwłaszcza gdyby dało się zastosować jakąś domową technologię, coś w rodzaju galwanizacji elektrody cynkowej tudzież regenerację elektrolitu i wymieniać sobie zestaw wg potrzeby. Kiedyś oglądałem taką zwykła baterię do pastucha, dane z pamięci - 9V, 130Ah, waga ok 5-6 kg i niewielkie wymiary, cena ok 60zł - parametry marzenie...
Ale science fiction mi wyszło, z akcentem na fiction... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|