|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Sprawdzenie schematu połączenia elektryki |
Autor |
Wiadomość |
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013 Sprawdzenie schematu połączenia elektryki
|
|
|
Witam! Prosiłbym o komentarz i ewentualne uwagi co do połączenia całej elektryki w moim pojeździe, zależy mi na tym by nic nie przepinać do każdorazowego ładowania baterii. W załączniku schemacik jakby to miało wyglądać w moim mniemaniu.
IMG20130414_002.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 448 raz(y) 748,35 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013
|
|
|
Błąd jest na pewno. Ten akumulator z lewej strony będzie zwarty po włączeniu wyłącznika koło PWM. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013
|
|
|
Okey widzę, w takim razie zastosuje dodatkowy wyłącznik na minusowej gałęzi lewego akumulatora, co jeszcze jest do poprawki? |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013
|
|
|
Na prawym aku też muszę zastosować wyłącznik tylko że na plusie |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013
|
|
|
Cały czas masz spięte oba akumulatory równolegle. Nie możesz zastosować ładowarki na większe napięcie? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013
|
|
|
sądząć po wyjsciach na alarmy 6s te aku to chyba jakieś lity. ładowarki z balanserem na 12s są drogie. Chyba że 2x bc168 ale i tak dość drogo. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
Są to aku li-ion 2x6s4p, dlatego muszą być ładowane równolegle ze względu na ładowarkę. Czy po poprawkach, czyli po dodaniu na lewym aku wyłącznika na gałęzi minusowej, prawym wyłącznika na plusie będzie to poprawnie działało? Chyba że ma ktoś ma jakiś inny pomysł. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
Narysuj to jeszcze raz |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
Ten sam rysunek, w kòłeczkach dołożone dwa wyłączniki
IMG20130416_002.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 377 raz(y) 810,1 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
Masz już 5 przełączniko-włączników.
To już nie łatwiej jest po prostu wypiąć aku i wpiąć równolegle do ładowarki? Mniej pracy i łatwiejsze, no i trwa to 5 sek
PS. Musisz też przepinać pakiety bo złączu balansera, bo nie mogą być spięte wspólnie do jazdy. Je też trzeba łączyć równolegle do ładowania. Czyli dodatkowo jeszcze 6-7 przełączników :> |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
Do przewodów 6s od balanserów dam dip switch'a więc tylko jeden jest potrzebny, pytanie mam jeszcze jedno, jak widać na rysunku plus lewego aku i minus prawego aku będą na stałe podłączone do ładowarki czy może tak być, nic się nie będzie dziać podczas włączonego pwm? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
Nie powinno się nic złego dziać, bo wtedy wyjście ładowarki będzie zwarte. Gorzej jak się zapomnisz i włączysz ładowarkę nie zmieniając położenia wyłączników. Nie lepiej baterie zakończyć wtykami i przełączać do ładowania w inne gniazdo a do jazdy w inne? Wtedy unikniesz pomyłek. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
No i chyba tak zrobię. Po prostu chciałem wszystko wsadzić do jednej puchy wyprowadzić wszystkie przełączniki na zewnątrz dobrze opisać i niczym się nie przejmować. Muszę się jeszcze z tym przespać |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
Możesz to załatwić energetycznym (ze względu na prądy) przełącznikiem obrotowym 3-pozycyjnym:
1 ładowanie
2 neutral
3 jazda
i się nie pomylisz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|