ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik BLDC 36V a zasilanie 3x4s.
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   Sterownik BLDC 36V a zasilanie 3x4s.

Wie ktoś może czy sterownik BLDC opisany jako 36V 20A podoła zasilaniu go pakietem 12s (3x4s w szeregu) czyli max 50,4V zamiast 42V ?
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Wto 21 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

Powinien dac rade. moj standardowy chinski sterownik na 24- do 36 V ma kondki na 63V i podaje na niego 50V w srodku 2x irf 44z . wszytsko w normie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

Zasilanie maksymalne ogranicza właściwie tylko typ zastosowanych kondensatorów elektrolitycznych oraz maksymalne napięcie pracy tranzystorów.
Otwórz sterownik - sprawdź. Jak są na 63V to zadziała nawet na 63V :P
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

Elektronik ze mnie żaden i nie wiem jakie to kondensatory maja mieć 63V ale zakładam że ten największy i kilka tych średnich :mrgreen: . A jak tak to właśnie takie 63V są w tym sterowniku . Tranzystorów jest 6szt IRFB3607 IOR P132D L2NO . Czyli co nie krępować się i "zapodać" chińczykowi pakiecik 12s ? :lol:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

Te tranzystory są do 75V i do 40A :D
Napędzasz go na LiIon?
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

tas napisał/a:
Te tranzystory są do 75V i do 40A :D
Napędzasz go na LiIon?

Ty tak poważnie czy się ze mnie nabijasz ? :mrgreen: Jak pisałem elektronik ze mnie żaden i się w zasadzie nie znam więc pytam . :cool:
Jeszcze nic nim nie napędzam ale chcę zasilić nim silnik 36V 350W z przekładnią ze sprzęgłem w przednim kole .Tak mam zamiar z Li-ion to wszystko napędzać (tak planowałem żeby dać pakiecik 12s).

Sterownik jest opisany jako 36V 20A . Ale ile A jest w stanie dać ciągle a ile chwilowo to nie wiem . Nigdzie nie mogę nic znaleźć na jego temat .
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Pon 20 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

no ograniczenie prądu zostanie na 20A, ale moc wzrośnie z 600W na 1kw.
Ja bym się nie zastanawiał tylko dał hajsu na 1kw - ten przekładniowy brzęczek powinien zyskać na chyżości i zrywności :D

Bez ryzyka nie ma zabawy :D
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

tas napisał/a:
no ograniczenie prądu zostanie na 20A, ale moc wzrośnie z 600W na 1kw.
Ja bym się nie zastanawiał tylko dał hajsu na 1kw - ten przekładniowy brzęczek powinien zyskać na chyżości i zrywności :D

Bez ryzyka nie ma zabawy :D

No nie wiem silnik dopiero co kupiłem nowy Nine Continent 9c350f o ten http://members.chello.pl/b.czyz/rower/9c350f.html . Tak się zastanawiam czy nie obchodzić się z nim lżej bo jak się z nim pojedzie ostrzej to owszem może być zrywny ale tylko raz . :lol:
A jak to liczysz że Ci takie moce wychodzą ? Dlaczego z 600W na 1kW ? Przy jakich to napięciach ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

No niby jak... 36V 20A masz teraz - wiec ci sterownik daje coś w granicach 600-650W - sprawdź sobie watomierzem. A jak podniesiesz napięcie na 50V to i moc wzrośnie na 1kw.

I co jak co, ale 9c silniki to nie jakieś podrzędne goldenmonor, bestmotor, trotter czy inne parszywe chińczyki.
To taki chińczyk Premium ;)
Zresztą chwila lektury Endless S. nie pozostawia złudzeń co do poprawności wyboru.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   

Pykacz,
...też takiego zakupiłem,ale na tył. Na 12s lipo lata 35km/h i jako wspomaganie pedałowania nawet się nie grzeje (docelowo będzie 14s)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

Dzięki tas za pomoc w zidentyfikowaniu co tam siedzi w środku . Kliknąłem pomógł choć nie wiem co to konkretnie daje .
Na początku zobaczę jak to będzie śmigać na 36V max 42V czyli 10s .
A skoro można temu sterownikowi podać więcej niż 42V to później "zapodam" mu pakiecik 12s (a co tam) i zobaczę jak to będzie znosił i czy mocy nie jest za dużo :lol: . :lol:

kondzio927 napisał/a:
Pykacz,
...też takiego zakupiłem,ale na tył. Na 12s lipo lata 35km/h i jako wspomaganie pedałowania nawet się nie grzeje (docelowo będzie 14s)

A w jakim kole pracuje ? Ja mam zamiar go wcisnąć do 28cali na oponie 700x42C .
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

26" opona 2.1
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013   

No i są pierwsze doświadczenia poczynione w tym zakresie . Znaczy rowerkiem zrobiłem jakieś 160km .
Na 12s nie był jakoś specjalnie mocny i szybki bo Pikacz V2 wskazywał max pobór prądu na poziomie 15-16A przy moim sterowniku i około 650W . Prędkość po prostym jakieś 32-33 max 35km/h (koło 28cali opona 700x42C nadmuchana do 5,5Bar .
Praktycznie się nie grzał sterownik i silnik dlatego dołożyłem do pieca troche S-ów robiąc pakiet 14s4p z moich Li-ion-ków . :mrgreen:
No i teraz doszło mi ze 200W bo jest 860W ale prąd został na tym samym poziomie czyli max na 15-16A . Prędkość po tej samej prostej wzrosła do 42-43km/h a pobór mocy wtedy spada do około 450-500W przy tej prędkości jak się już rozpędzi .
Taka prędkość jest OK.
Tylko martwi nie troszkę brak tak dobrego przyspieszenia . Spodziewałem się że sterownik który mam (opisany jako max 20A ) da te 20A a tu dupa bo nie chce dać . :???: Da się przesunąć ograniczenie prądowe na te 20A max w jakiś prosty sposób czy nie ?
No i pytanie czy ten sterownik da radę na tym napięciu 14s czyli w max naładowany ma jakieś 58,8V a kondki są na 63V ? Czy szukać czegoś innego a jeśli tak to gdzie ? Chciałbym sterownik który da te 20A i będzie komfortowo pracował na pakiecie 14s.
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013   

Jeżeli z kompa nie jest programowalny to zostaje "shunt mod"

http://endless-sphere.com...hp?f=10&t=37776

Ja w swoim sterowniku BAC goldenmotora zmieniłem opornik na wzmacniaczu operacyjnym zamiast grzebać z bocznikiem . Z 22-24A do 43A Max prąd wzrósł , ale za to odcięcie - zabezpieczenie zwarciowe lubi sie odezwać czasami jak sie za szybko przygazuje z postoju.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013   

Ja z elektroniki to raczej jestem noga więc się nie znam . Ale z tego co widzę to wystarczy pogrubić ścieżki i tyle ? Znaczy się chodzi o to że przekroje są za małe i są spadki prądu i napięcia a co za tym idzie mocy ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group