Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
eko trajka wyprawowa na 2014 rok |
Autor |
Wiadomość |
Artur.Kom
początkujący
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 4 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013 eko trajka wyprawowa na 2014 rok
|
|
|
Witam szanowne grono i proszę o pomoc w przeróbce i konstrukcji trajki. Chciałbym zbudować trajkę wyprawową, na objazdówkę do o koła Polski w 2014 roku przy następujących założeniach:
1. masa całkowita= ekwipunek od 15 do 35 kg + moje 85 kg (+-5 kg) pojazd 21kg
2. trasa głównie droga asfaltowe, szutrowe 20%, dukty leśne i drogi polne 5-10%.
3. ewentualny dodatkowy napęd elektryczny oś tylna lub 2 silniki na przednich kołach.
bazą do projektu jest trajka z napędem łańcuchowym na tylne koło 26 lub 29 całi,
przednie koła na zawieszeniu niezależnym 26 cali. (trajka wykłada się na zakrętach)
założenia dotyczące napędu elektrycznego:
1. zasięg min 50 km przy prędkości 15 km/h bez pracy napędu łańcuchowego
2. akumulatory bez pamięci aby można doładować w przerwach na trasie
2. minimalne opory tocznia (silniki bezszczotkowe)
3. max obniżona waga całości napędu elektrycznego.
4. budżet na napęd max 5000 zł
mogę obniżyć ekwipunek do 10 kg wiec masa całkowita pojazdu nie licząc napędu elektrycznego min 111 kg.
Na dzień dzisiejszy nie znam oporów toczenia trajki.
tyle w temacie proszę o porady.
pozdrawiam Artur |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Budżet masz tak wysoki, że się da wszystko zrobić
Ale najpierw trzeba znać wagę pustej trajki, żeby wiedzieć jaką masę można przeznaczyć na napęd. Wtedy można oszacować jakie elementy dadzą jakie osiągi. Będzie jakiś punkt zaczepienia |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Nie wiem jak z wagą ale jesli chodzi o niezawodność i polecalnosc to taki wolnoobrotowy silnik TYPU MAC 12T w kole 26 cali ma przy 36V około 25kmh max. I napewno będzie dobrze sobie radzić pod górki. Waży 4.3 kilo bodajże. Druga opcja to przekładniowy silnik bafanga z możliwością wlożenia kasety zamiast wielotrybu nakręcanego. Nie wiem jakie ma opinie.
Wymieniłem przekładniowe bo jeśli to turystyka to zakładam że będzie opcja jazdy na samych pedałach? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Przy takim budżecie bez problemów osiągniesz sukces
Dla uproszczenia sugeruję silnik BLDC w tylne koło o mocy 500W 36 lub 48V.
Do zasięgu rzędu 50 km wystarczą żele 20Ah, a przy innych akumulatorach nawet dużo więcej. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
Proponuję daszek fotowoltaniczny, trochę cienia i energii, a ogniwa lub gotowe baterie są już tanie. Na taki pojazd sądzę ok 200W nominalnie (ok 1.5 m²) koszt ok 600pln, a w lecie można z takiej baterii uzyskać ok 1 kWh/na dobę energii, a to nawet 50 km. Akumulatory proponuję zakupić jako ostatnie, bo się starzeją, a ceny spadają i raczej z tzw. lekkich. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Artur.Kom
początkujący
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 4 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi
- trajka waży 17 kg alu lub stalowa 23 kg. przyjmuję alu chociaż jest jeszcze w fazie testów.
- jazda na samych pedałach jak najbardziej z tym, że "light" a nie koniecznie ciężka praca, ehh zaczynamy z kumplem rozważać opcję większej prędkości i zasięgu wszystko to będzie raczej zależało od wagi i gabarytów akumulatorów.
- możliwy daszek, prądnice wiatrowe jak w jachtach tylko ile to wszystko będzie ważyć?
w dalszym ciągu intryguje mnie napęd 2D na przednie koła, może to zły kierunek i za dużo z tym zabawy
pozdrawiam |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Ja bym robił na tył. Prościej i taniej.
A wiatraczek, to tylko na postoju.
Jeśli będziesz się poruszał przy rzekach, to pomyśl o jakiejś niedużej turbinie wodnej. Zawsze trochę darmowej energii więcej |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Jak już rozpuścić wodzę fantazji,to może z panela fotovoltaicznego zrobić żagiel bedzie 2w1.A tak na poważnie,im mniej zbednych dupereli tym bardziej niezawodna jazda. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Silnik przekładniowy 250 lub 350W byłby idealny |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 24 Lip, 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Śro 24 Lip, 2013
|
|
|
Ta trajka ma z tyłu jedno koło? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 24 Lip, 2013
|
|
|
Szymek napisał/a: | Ta trajka ma z tyłu jedno koło? |
Jak by miała więcej to nie nazywała by się "trajka" |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 24 Lip, 2013
|
|
|
ale są trajki z 1 kołem z tyłu i takie z dwoma kołami z tyłu i jednym z przodu
ale chyba nie chodzi o taką trajkę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Trikke |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 24 Lip, 2013 Re: eko trajka wyprawowa na 2014 rok
|
|
|
Artur.Kom napisał/a: | bazą do projektu jest trajka z napędem łańcuchowym na tylne koło 26 lub 29 całi,
przednie koła na zawieszeniu niezależnym 26 cali. (trajka wykłada się na zakrętach)
|
I już wszystko wiadomo |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
Dalej obstawiam silnik typu MAC. Budrzet jest wysoki starczy i na dobry silnik i na sterownik i na ze 2kw lipoli. A jednak awaryjność typowych tanich 250W jest znaczna jeśłi nie chodzą w trybie pas. A ten 1 do 1.5 kilo wiećeij dla maca? jakie to będzie miało znaczenie? Pozatym tu dokupisz jakieś części zamiennie a do typowego chińczyka 250 to chyba tylko z wtórnego obiegu.
Pozdrawiam:() |
|
|
|
|
Artur.Kom
początkujący
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 4 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
|