|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
problem z głośnym silnikiem 36V/250W |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015
|
|
|
Wydaje mię się że mam podobnie wymieniałem Halle bo całkowicie szarpał, teraz przy małej prędkości może nie tyle prędkości co pod obciążeniem i jak wzrasta prędkość silnik chodzi płynnie. I jest tak że jak się rozpędzę na luzie to czasami ładnie się toczy a czasami coś w środku delikatni drży. Też nie wiem co to, da się z tym żyć ale lepiej jak by wcale nie drżał |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
Tak sobie myślę czy to nie problem manetki jednak? Bo po rozkręceniu sprawdzeniu wszytko było ok dalej się zawiesza się to znaczy nieraz słabo reaguje a nieraz wyrywa w nieoczekiwanym momencie. Mam starą manetkę sprawdzę czy tu nie leży przyczyna z taką pracą silnika rozkręcałem manetkę i tam siedzi chyba hallotron bo trzy nóżki wychodzą i magnesik jest? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
Manetka nie jest problemem.
Dla ciekawości przyblokowałem wyjście manetki kondensatorem - chyba kilka uF i jedyne to co się zmieniło to spowolniona rekcja obrotów na manetkę.
Ciągle czekam na inny sterownik, mam obiecany na jutro, zobaczymy co się zmieniło. |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015
|
|
|
Moja edycja postu aktualna 22 kwietnia:
Zamieniłem kable mocy - jest teraz zółty z niebieskim i odwrotnie a oba zielone są połączone ze sobą. Pozmieniałem też połączenia 3 kabli od halli.
I jest już cicho !!!
Ale prędkość maksymalna zmalała z ok 28km/h do 21 km/h
Czyli silnik jest [prawie] OK.
Zwierając styki do ograniczenia prędkości nie można jechać szybciej niż ok. 12 km/h.
Oba sterowniki od Magmy (nowszy i starszy) zachowują sie tak samo.
Wydaje mi się, że ten mój silnik Tranzx przekładniowy wymaga być może sterownika
z jakimiś bardziej precyzyjnymi nastawami. Czy znajdę gdzieś takowe sterowniki ? |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 22 Kwi, 2015
|
|
|
Cd mojego poprzedniego postu .
Wydaje mi się, że ten mój silnik Tranzx 250W przekładniowy wymaga być może sterownika
z jakimiś bardziej precyzyjnymi nastawami.
Czy znajdę gdzieś takowe sterowniki ? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015
|
|
|
Myślę sobie, że fabryczny sterownik jaki jest w silniku jest najlepiej "pomyślany" dla tego silnika, jedno tylko zaciekawiło mnie co napisałeś w poprzednich postach o jakichś częstotliwościach (prócz prostokąta) pojawiających się przy niepełnym obciążeniu. To świadczyło by raczej o uszkodzeniu jakiegoś kondensatora filtracyjnego,może elektrolit po prostu wysechł i nie filtruje powodując jakiś "fałszywy" przebieg? Spróbuj "zrozumieć" przebiegi sygnału albo zlokalizuj oscyloskopem skąd te "dodatkowe" sygnały bo one mogą "modulować" te właściwe i "poziom" prostokąta może "falować". Nie wiem czy dość jasno się wyraziłem ale sadzę, że zrozumiesz o co mi chodzi. |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 24 Kwi, 2015
|
|
|
Nie, sterownik jest zewnętrzny, od firmy MAGMA.
Te przebiegi o których pisałem, dotyczyły innego, "hałaśliwego" układu połączeń fazowych halli, teraz podłączyłem inaczej i jest już elegancko i cicho.
Tylko Vmax jest ok, 20-22 km/h zamiast 27km/h.
No i blokada prędkości (zwarcie 2 kabli niebieskich) działa już
przy ok 12km/h. to za nisko !
Czy ktoś wie do ilu stopni kąta fazowego są "na dzień dobry" przystosowane
sterowniki Magmy ? Mój silnik ma 120 stopni.
wibi napisał/a: | Myślę sobie, że fabryczny sterownik jaki jest w silniku jest najlepiej "pomyślany" dla tego silnika, jedno tylko zaciekawiło mnie co napisałeś w poprzednich postach o jakichś częstotliwościach (prócz prostokąta) pojawiających się przy niepełnym obciążeniu. To świadczyło by raczej o uszkodzeniu jakiegoś kondensatora filtracyjnego,może elektrolit po prostu wysechł i nie filtruje powodując jakiś "fałszywy" przebieg? Spróbuj "zrozumieć" przebiegi sygnału albo zlokalizuj oscyloskopem skąd te "dodatkowe" sygnały bo one mogą "modulować" te właściwe i "poziom" prostokąta może "falować". Nie wiem czy dość jasno się wyraziłem ale sadzę, że zrozumiesz o co mi chodzi. |
|
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
Wymieniłem cały przewód manetki i już nie mam większych problemów, to znaczy silnik drży przy pewnych obrotach a raczej nie obrotach tylko przy lekkim obciążeniu jak więcej przekręcę manetkę to ciągnie ładnie bez drżenia. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|