Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
zmiana koncepcji pytanie |
Autor |
Wiadomość |
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
Jak ma skośne uzębienie to może nie być aż tak głośno, kluczowe zeby wiertarka miała znacznie większą moc niż aktualny silnik, bo inaczej przekładnia szybko się zużyje.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
Wg mojego kalkulatora przekładni wychodzi następująco.
jeżeli z wyjścia swojej przekładni dasz moment obrotowy bezpośrednio na koło tak że obroty koła będą równe obrotom przekładni to przy kole 26 cali aby uzyskać 25 km/h będziesz potrzebował 200,9 obr/min. Na wejściu przekładni silnik będzie pracował 11 razy szybciej i musiałbyś zadać tam ok 2210 obr/min. Poczciwe silniki 250W mają 0,91 Nm momentu obrotowego - zatem moment na twoim kole wyniesie 10,01 Nm - nie za wiele - do tego musisz doliczyć straty w przekładni i drugą bardzo ważną sprawę - jeśli silnik będzie napędzać koło - jest ok... Ale spróbuj pchnąć ten rower na podłączonej przekładni jeśli nie zastosujesz wolnobiegu za przekładnią aby odsprzęgnąć koło gdy nie będziesz jechał na silniku. Druga sprawa - czy przekładnia Ci to wytrzyma ? ona jest liczona do pracy dorywczej - napewno ma łożyska ślizgowe które zaraz się poprzecierają i dostaną luzów.. Podbij do mnie na PW - podrzucę Ci fotki swojego rozwiązania które działa, nie jest bardzo głośne i przelatało kilka tysięcy km... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
Mam zastosowany wolno bieg. z przekładni do wałka silnika jest łożysku maszynowe. drugi wałek to dwa ślizgowe ale bez problemu można dać tam maszynowe Zęby skośne, zobaczymy jak to będzie chodzić, ale pewnie jestem ciekaw twojego rozwiązania, |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
ja mam najprostsze rozwiązanie przekładni łańcuchowej: http://www.fotosik.pl/sho...9a6ef3767850d41
obecne na zdjęciu rozwiązanie jest z silnikiem 250w i napinaczem na łożysku ślizgowym.. Obecnie silnik jest nad ramą i ma 500w a napinacz jest z łożyskowanej rolki poliamidowej... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
No pierwsze jazdy rewelacja zrobiłem napęd rolkowy rolka z przodu. Rolka ma być odnoszona podnoszenie jeszcze nie ukończone jak skończę zapodam fotki. ale i bez podnoszenia rolki jest fajnie mocno nie spowalnia. Jest super rewelacja |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
Jak się podejrzanie lekko jeździ to widocznie nie ma diody na wyjściu sterownika, gdyby była to różnica byłaby kolosalna (m/w jak ze dwie osoby by się jeszcze dosiadły na Twój rower ).
Bez tej diody można łatwo uwalić sterownik, wystarczy się zapomnieć i puścić się z porządnej górki. Silnik zadziała wtedy jak nieobciążona prądnica i podskoczy napięcie, po przekroczeniu pewnych krytycznych wartości napięcie (które wygeneruje silnik) może ubić 'końcówkę mocy' w sterowniku.
Szkoda że nie da sie zapodać wolnobiegu do rolki, co prawda można by było wsadzić tam jakieś łożysko jednokierunkowe, ale obawiam sie że wciąż kosztują one wiecej niż silnik, sterownik i bateria razem wzięte.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
|
|
|
No jakoś leciutko aż nie wiem czy podnoszenie robić. Powiedz mi szybko jaką diodę dać może być jakąś zenerka ? A i jeszcze jedno pytanko kiedy w praktycznie akumulator jest rozładowany jak podczas jazdy spadnie napięcie do 22v jak to praktycznie jest dzięki za ostrzeżenie
Na pomysł z wolno biegiem nie wpadłem super pomysł, dzięki już zrobiłem. Na ośce silnika miałem dotoczony wałek z tekstolitu i zaklejony na di stal. Wałek stoczyłem tak żeby nałożyć na niego wolno bieg rowerowy potem włączając silnik za pomocą brzeszczota do metalu stoczyłem ten wałek nałożyłem na niego wolnobieg na żywicę. Zdjąłem z niego zębatki rowerowe. Końcówka wolno-biegu akurat ma 4cm na to nakleiłem na zywicę wąż gumowy zbrojony czekam teraz aż di-stal zwiąże i jazda dzięki za pomysł z wolno-biegiem.
Jak testy wyjdą dobrze to wkrótce fotki i relacja |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Witam i jeszcze jedno pytanko. Czy gniazdo ładowania w sterowniku magma jest regulatorem to znaczy czy można podpiac pod nie zasilacz a sterownik automatycznie zakończy ładowanie i będzie regulował prąd ? |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Z niecierpliwością czekam na fotki,
ale gdzie z przodu zmieściłeś jescze rolkę w swojej poziomce, i dlaczego nie z tyłu?
Miałbyś problem chlapania z głowy,
ja mam rolkę z przodu i na deszcz taki błotnik:
|
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Rolka jest w tradycyjnym rowerku na poziomce będzie na wiosnę |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Tak to wygląda
A jak z moimi pytaniami może ktoś mie oswiecic
2013-08-13 07.02.44.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 387 raz(y) 1,24 MB |
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Bardzo sprytne - wspawałeś coś jak zawias, będzie sztywne + opona slick rolka będzie w miarę sprawna.
Co do ładowania to chociaż mam kilka sterow. z magmy nie wierze że odcina prąd po naładowaniu, bo to ładowarki skuterowe się odłączają po naładowaniu. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
A tak praktycznie jadę sobie i do jakiego napięcia może spaść akumulator 24v ? Kiedy jest rozładowany? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Jeśli żelowy, to 10,5V na sztukę, czyli 21V pod obciążeniem. Poniżej, to już ryzyko szybszego zużycia akumulatora. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Dzięki o to mi chodziło pod obciążeniem. Bo jak się odłączy obciążenie to napięcie się podnosi. Teraz woltomierz muszę sobie sprawić |
|
|
|
|
|