ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
zmiana koncepcji pytanie
Autor Wiadomość
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

Jak ma skośne uzębienie to może nie być aż tak głośno, kluczowe zeby wiertarka miała znacznie większą moc niż aktualny silnik, bo inaczej przekładnia szybko się zużyje.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

Wg mojego kalkulatora przekładni wychodzi następująco.

jeżeli z wyjścia swojej przekładni dasz moment obrotowy bezpośrednio na koło tak że obroty koła będą równe obrotom przekładni to przy kole 26 cali aby uzyskać 25 km/h będziesz potrzebował 200,9 obr/min. Na wejściu przekładni silnik będzie pracował 11 razy szybciej i musiałbyś zadać tam ok 2210 obr/min. Poczciwe silniki 250W mają 0,91 Nm momentu obrotowego - zatem moment na twoim kole wyniesie 10,01 Nm - nie za wiele - do tego musisz doliczyć straty w przekładni i drugą bardzo ważną sprawę - jeśli silnik będzie napędzać koło - jest ok... Ale spróbuj pchnąć ten rower na podłączonej przekładni jeśli nie zastosujesz wolnobiegu za przekładnią aby odsprzęgnąć koło gdy nie będziesz jechał na silniku. Druga sprawa - czy przekładnia Ci to wytrzyma ? ona jest liczona do pracy dorywczej - napewno ma łożyska ślizgowe które zaraz się poprzecierają i dostaną luzów.. Podbij do mnie na PW - podrzucę Ci fotki swojego rozwiązania które działa, nie jest bardzo głośne i przelatało kilka tysięcy km...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

Mam zastosowany wolno bieg. z przekładni do wałka silnika jest łożysku maszynowe. drugi wałek to dwa ślizgowe ale bez problemu można dać tam maszynowe Zęby skośne, zobaczymy jak to będzie chodzić, ale pewnie jestem ciekaw twojego rozwiązania,
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

ja mam najprostsze rozwiązanie przekładni łańcuchowej: http://www.fotosik.pl/sho...9a6ef3767850d41

obecne na zdjęciu rozwiązanie jest z silnikiem 250w i napinaczem na łożysku ślizgowym.. Obecnie silnik jest nad ramą i ma 500w a napinacz jest z łożyskowanej rolki poliamidowej...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013   

No pierwsze jazdy rewelacja zrobiłem napęd rolkowy rolka z przodu. Rolka ma być odnoszona podnoszenie jeszcze nie ukończone jak skończę zapodam fotki. ale i bez podnoszenia rolki jest fajnie mocno nie spowalnia. Jest super rewelacja :)
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013   

Jak się podejrzanie lekko jeździ to widocznie nie ma diody na wyjściu sterownika, gdyby była to różnica byłaby kolosalna (m/w jak ze dwie osoby by się jeszcze dosiadły na Twój rower ;) ).
Bez tej diody można łatwo uwalić sterownik, wystarczy się zapomnieć i puścić się z porządnej górki. Silnik zadziała wtedy jak nieobciążona prądnica i podskoczy napięcie, po przekroczeniu pewnych krytycznych wartości napięcie (które wygeneruje silnik) może ubić 'końcówkę mocy' w sterowniku.

Szkoda że nie da sie zapodać wolnobiegu do rolki, co prawda można by było wsadzić tam jakieś łożysko jednokierunkowe, ale obawiam sie że wciąż kosztują one wiecej niż silnik, sterownik i bateria razem wzięte. :sad:

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013   

No jakoś leciutko aż nie wiem czy podnoszenie robić. Powiedz mi szybko jaką diodę dać może być jakąś zenerka ? A i jeszcze jedno pytanko kiedy w praktycznie akumulator jest rozładowany jak podczas jazdy spadnie napięcie do 22v jak to praktycznie jest dzięki za ostrzeżenie :)

Na pomysł z wolno biegiem nie wpadłem super pomysł, dzięki już zrobiłem. Na ośce silnika miałem dotoczony wałek z tekstolitu i zaklejony na di stal. Wałek stoczyłem tak żeby nałożyć na niego wolno bieg rowerowy potem włączając silnik za pomocą brzeszczota do metalu stoczyłem ten wałek nałożyłem na niego wolnobieg na żywicę. Zdjąłem z niego zębatki rowerowe. Końcówka wolno-biegu akurat ma 4cm na to nakleiłem na zywicę wąż gumowy zbrojony czekam teraz aż di-stal zwiąże i jazda dzięki za pomysł z wolno-biegiem.

Jak testy wyjdą dobrze to wkrótce fotki i relacja
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Witam i jeszcze jedno pytanko. Czy gniazdo ładowania w sterowniku magma jest regulatorem to znaczy czy można podpiac pod nie zasilacz a sterownik automatycznie zakończy ładowanie i będzie regulował prąd ?
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Z niecierpliwością czekam na fotki,

ale gdzie z przodu zmieściłeś jescze rolkę w swojej poziomce, i dlaczego nie z tyłu?
Miałbyś problem chlapania z głowy,
ja mam rolkę z przodu i na deszcz taki błotnik:
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Rolka jest w tradycyjnym rowerku na poziomce będzie na wiosnę
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Tak to wygląda
A jak z moimi pytaniami może ktoś mie oswiecic :)

2013-08-13 07.02.44.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 387 raz(y) 1,24 MB

 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Bardzo sprytne - wspawałeś coś jak zawias, będzie sztywne + opona slick rolka będzie w miarę sprawna.
Co do ładowania to chociaż mam kilka sterow. z magmy nie wierze że odcina prąd po naładowaniu, bo to ładowarki skuterowe się odłączają po naładowaniu.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

A tak praktycznie jadę sobie i do jakiego napięcia może spaść akumulator 24v ? Kiedy jest rozładowany?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Jeśli żelowy, to 10,5V na sztukę, czyli 21V pod obciążeniem. Poniżej, to już ryzyko szybszego zużycia akumulatora.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Dzięki o to mi chodziło pod obciążeniem. Bo jak się odłączy obciążenie to napięcie się podnosi. Teraz woltomierz muszę sobie sprawić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group