ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
zmiana koncepcji pytanie
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Kup sobie takie dwa cyfrowe, jak mam ja przy swoim rowerze ;) Po 15 zł na allegro.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 15 Sie, 2013   

Witam bardziej szczegółowe fotki napędu rolkowego home made. Rolka z wolno biegiem i podnoszeniem po jeździe próbnej wnioskuje że podnoszenie rolki pozwoli mi zaoszczędzić dużo prądu bo u nas teren pagórkowaty jest. Działa dobrze jak na razie, naciśniecie lewego hamulca powoduje uniesienie silnika trochę mocno trzeba dusić ale da się jeździć dla pełnego komfortu będę jednak chyba musiał zrobić rączkę z dłuższą dźwignią

Całość napędu wykonana bez specjalistycznych narzędzi no oprócz spawarki i szlifierki silnik zawieszony na zawiasie z własnoręcznie wykonanej ośki za pomocą wiertarki papieru ściernego i pasty polerskiej z śruby

Tuleje samosmarowne z rozrusznika od Poloneza przecięte i dopasowane do osi zero luzów

Rolka wykonana z okrągłego tekstolitu poprzez przewiercenie otworu umocowaniu na osi silnika za pomocą kleju marki Distal. Następnie wytoczona na osi przy włączonym silniku za pomocą piłki do metali pilnika i papieru ściernego Na tak dotoczoną rolkę nałożony ciasno wolno bieg rowerowy na niego z kolei kawałek zbrojonego węża o średnicy 4 cm wewnątrz

2013-08-14 19.10.39.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 577 raz(y) 1,28 MB

2013-08-14 19.10.22.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 447 raz(y) 1,21 MB

2013-08-14 19.10.04.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 448 raz(y) 1,54 MB

2013-08-14 19.09.57.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 601 raz(y) 1,49 MB

 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Czas na podsumowanie ogólnie pełne zadowolenie. Napęd elektryczny prawie bezgłośny chociaż rolkowy ludzie nie zauważają że coś dziwnego jedzie dopiero jak nie kręcę np pod górkę :)

Rolka : Zastosowałem rolkę z wolno-biegiem rowerowym, jednak to nie trafiony pomysł rolka w sumie działa wolno-bieg wysprzegla silnik ale stwarza opór nie wiele mniejszy niż bez wolno-bieg a to dlatego że pracuje na wysokich obrotach na oponie koła a nie tak jak w kole rowerowym w jego centrum. Więc nie polecam takiego rozwiązania szkoda zachodu. Wystarczy sama rolka i podnoszenie silnika o wiele skuteczniejsze od wolno-biegu.

Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. U nas teren jest pagórkowaty górki tak że silnik sam nie dał by rady a pedałować jest ciężko ale wystarczy że naduszę na manetkę podczas kręcenia pedałami i pod największe u nas górki wystrzeliwuje jak rakieta leciutko tylko kręcąc to najfajniejsze uczucie, tak samo na płaskim jak chcę przyspieszyć zaczynam kręcić pedałami i "dopalacz działa.

Akumulatory: Akumulatory to HPG 2x 12v 7 Ah wiec co tu wymagać na pełnym naładowaniu trzecie ładowanie bez kręcenia przejechałem prawie 10 km ale górki i wietrzna pogoda wiec niewiele, ale czuje że z każdym ładowaniem jak by coraz więcej mocy w nich było. Docelowo będzie taki sam komplet czyli 14 ah razem pojemności


Wnioski końcowe : Do jesieni jeżdżę na tak skonstruowanym rowerku potem konstruuje rower poziomy specjalnie zaprojektowany do napędu elektrycznego.

Rower poziomy pozwoli mi na komfortową jazdę z o wile większymi prędkościami przy mniejszym zużyciu paliwa tj. prądu

Rower ma być napędzany za pomocą paska zębatego bądź łańcucha

Idealnym rozwiązaniem byłby rower poziomy obudowany ale technologicznie i finansowo nie jestem Jeszce na to gotowy np taki :) ihpva
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

W szeregowym połączeniu nie sumuje się pojemności akumulatorów. Jeśli ma być takli sam komplet, to nadal będzie 7Ah. Chyba, że miałeś na myśli dołożenie drugiego zestawu, ale nie lepiej dać 2 szt 12V 14Ah?
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

A ja mam taki pomysł, żeby rolka w pozycji zerowej nie dotykała opony. Natomiast po naciśnięciu wajhy dociskało rolkę do opony(w starych ukrainach tak działał hamulec, taki kołek dociskany do opony) i do tej wajhy dołączyć manetkę gazu. Myślę teraz jak można by to rozwiązać, żeby przy odpowiednim docisku zaczęła działać manetka i potem żeby nie było mocnego oporu przy dalszym naciskaniu manetki i nie dociskało mocniej rolki.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Dokładnie miałem na myśli dołączenie drugiego pakietu równolegle :)
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

zeeltom napisał/a:
W szeregowym połączeniu nie sumuje się pojemności akumulatorów.

To zalezy od jednostek ;)
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Szymek napisał/a:
A ja mam taki pomysł, żeby rolka w pozycji zerowej nie dotykała opony. Natomiast po naciśnięciu wajhy dociskało rolkę do opony(w starych ukrainach tak działał hamulec, taki kołek dociskany do opony) i do tej wajhy dołączyć manetkę gazu. Myślę teraz jak można by to rozwiązać, żeby przy odpowiednim docisku zaczęła działać manetka i potem żeby nie było mocnego oporu przy dalszym naciskaniu manetki i nie dociskało mocniej rolki.


Takie rozwiązanie by było idealne. Ja teraz opuszczając silnik włączam go staram się trafić z prędkością silnika w prędkość obrotu koła jak jest dobrze to czuć tylko delikatne pociągniecie jak za mała prędkość silnika to spowolnienie myślę że rozwiązanie tego problemu by było tylko na jakimś czujniku i mikroprocesorze który by obliczał prędkość koła do niego dostosowywał prędkość obrotowa rolki
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Posiadam zasilacz impulsowy 1100 mA 18v jak zmniejszyć w prosty sposób mu napięcie żeby doładowywać nim akumulatory czy da się ?
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Zapewne jest to zwykły zasilacz "wtyczkowy" więc w środku posiada transformator, mostek prostowniczy i kondensator oraz nie posiada ograniczenia prądowego. Chcąc na siłę go wykorzystać można pokusić się o polutowanie stabilizatora na układzie LM317, na którym ustawimy sobie napięcia np, 14V i zawarte w nim ograniczenie prądowe ustabilizuje prąd w granicach 1,5A. Pytanie tylko, czy ten zasilaczyk wytrzyma takie prądy, bo sam układ po zapewnieniu odpowiedniego chłodzenia na pewno, gdyż sam posiadam ładowarkę na dwóch takich układach i pięknie ładuje moje akumulatory prądem 3A do napięcia 14,5V ze stopniowym zmniejszaniem prądu aż do zera (przy końcu ładowania)
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

dzięki za odpowiedz zauważylem u siebie dziś taki problem a mianowicie. Podłączyłem jak zwykle akumulatoy do ładowania ustawilem napięcie i myślałem że jak zwykle przy końcu ładowania prąd spadnie. Rzeczywiście prąd spadl do zera ale napięcie na akumulatorach uroslo do 15,90v wystraszyłem się bo nigdy coś takiego mi się nie zrobilo. Odłączyłem akumulatoy i szybko wróciło do 13,60
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Szymek napisał/a:
A ja mam taki pomysł, żeby rolka w pozycji zerowej nie dotykała opony. Natomiast po naciśnięciu wajhy dociskało rolkę do opony(w starych ukrainach tak działał hamulec, taki kołek dociskany do opony) i do tej wajhy dołączyć manetkę gazu. Myślę teraz jak można by to rozwiązać, żeby przy odpowiednim docisku zaczęła działać manetka i potem żeby nie było mocnego oporu przy dalszym naciskaniu manetki i nie dociskało mocniej rolki.

Ja jednak preferuje docisk sprężynowy, a odłącznie manetką. (po wielu kilometrach zrobionych dwoma sposobami).
Odłączanie jest w zasadzie potrzebne podczas zjazdów z górek, lub awarii.
Poszukuję obecnie manetki hamulca/sprzęgła blokowanej bolcem może ktos wie gdzie nabyć?
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

mmoto napisał/a:

Poszukuję obecnie manetki hamulca/sprzęgła blokowanej bolcem może ktos wie gdzie nabyć?

Pytaj w sklepach ze skuterami lub quadami. Kolega miał takie hamulce w skuterze Honda o ile dobrze pamiętam.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

W wózkach inwalidzkich są stosowane klamki z zapadką do hamulca postojowego.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Ja widziałem w chińskim Quadzie marki LINHAI prawą klamkę hamulca z blokadą któa działała jak hamulec ręczny. Nie pamiętam czy była hydrauliczna czy linkowa tylko...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group