ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
zmiana koncepcji pytanie
Autor Wiadomość
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

"Trochę" niewygodna pozycja będzie, taka "wyścigowa" :wink:
tomek701, napisałem do Ciebie PW, doszło to?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Nie o to mi chodziło - chodzi o to że skok koła w górę nie równa się przesunięciu amortyzatora. Akurat na filmie jest pokazany jest prawidłowy sposób pracy zawieszenia - ty to skopiowałeś bez ramion i może nie zadziałać idealnie. W tym rowerze z filmu Podbicie koła w górę skutkuje ruchem tylnego widelca w przód po okręgu który łamiąc się w łożysku zmienia kierunek obrotu na ruch w górę i przez czarne ramiona ugina amortyzator pchając go w dół...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

jerzyz napisałem:
Ja mam inny problem: nie mogę zrozumieć działania amortyzacji.

Muszę przyznać się, że niedokładnie przyjrzałem się konstrukcji. Rzeczywiście, zasada jest OK. Na początku wydało mi się, że amortyzator nie będzie ściskany, a jedynie obracany.
Pozostaje mi tylko wątpliwość, czy zawieszenie nie będzie zbyt miękkie. Czy już próbowałeś jechać na tej ramie?
Całość wygląda bardzo ciekawie - może przydałoby się oparcie dla pleców?
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

Pierwsze jazdy bez pedałów pozytywnie, amortyzacja działa super, poprawiona kierownica bardzo wygodna pozycja każdy kto wsiadał bez problemu jechał z górki.

2013-10-14 13.07.32.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 413 raz(y) 1,53 MB

_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

Wszyscy żyją? Nie widać hamulca. :wink:
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

Zamiast hamulca zwykłego jest może elektrodynamiczny.... widzę uchwyt na dynamo z przodu :grin:
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

W rowerze poziomy i pół-poziomym ze względu na bliskość ziemi z powodzeniem można używać hamulców typu Flinstonowie :)
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 16 Paź, 2013   

tomek701 napisał/a:
W rowerze poziomy i pół-poziomym ze względu na bliskość ziemi z powodzeniem można używać hamulców typu Flinstonowie :)


Taaa ?? Szkoda że wczoraj nie spróbowałem tak hamować na suchym asfalcie... Tylny V-brake i tarcza 160 mm z przodu nie były w stanie mnie zatrzymać mimo że wcisnąłem klamki ile się dało tuż przy granicy zablokowania kół a i tak zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 16 Paź, 2013   

Nostusek napisał/a:
zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem.

A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. :mrgreen:
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Śro 16 Paź, 2013   

Na zwykłym rowerze to sposób flinstona nie wyjdzie ale mój kumpel kiedyś jeździł bez hamulców i żeby wyhamować wkładał stopę pomiędzy oponę a ramę z tyłu
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Adam Wysokiński napisał/a:
Nostusek napisał/a:
zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem.

A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. :mrgreen:


Raczej byłoby "jebudu" - pogoniłem ponad Vmax silnika.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Adam Wysokiński napisał/a:
A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. :mrgreen:

Jakby się zastanowić to sposób na Flinstona w wersji nieco ulepszonej wcale nie musi być zły i jak zobaczycie mój wehikuł w akcji to się przekonacie, że jak się ma jednoślada na stosunkowo cienkich oponach, to hamulce tarczowe i inne drogie rowerowe komercyjne wynalazki nie pomogą jak nie ma w miarę sporej powierzchni żeby konkretnie przyhamować, dlatego wystarczy... wysunąć.... 3cie koło przeznaczone do odzysku i hamowania elektrodynamicznego w sposób podobny do Flinstona tyle że zautomatyzowany z funkcją ABS żeby nie zostawiać na asfalcie szerokiego śladu spalonej gumy :mrgreen:

Akurat ta rama kolegi tutaj jest taka, że spokojnie od spodu można zmajstrować fajnego "Flinstona" tanio i niech się śmieją inni dopuki nie będą musieli ostro hamować nie mając czym bo opona rowerowa do tego się nie nadaje kompletnie :idea:
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

adamcebo,
Jesteś moim mistrzem...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Równie dobrze może w pociągu hamować środkowy wagon :D
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Wagon środkowy to zupełnie co innego bo inne stopnie swobody. Za to dołożenie do tej automatyki akccelerometru z żyroskopem pozwala na zrobienie czegoś w rodzaju aktywnego zawieszenia aktywowanego pneumatycznie :idea:
Dzięki temu zawieszenie reaguje na nierówności drogi i dopasowuje ciśnienie (nacisk) aby utrzymać środek ciężkości jak tylko możliwe w bezruchu.
Coś podobnego do jazdy na rowerze na stojąco na ugiętych kolanach-niweluje się nierówności i porusza się praktycznie tylko lekka aluminiowa rama, a "jeździec" praktycznie cały czas na takiej samej wysokości jest i eliminuje drgania.
W wyścigach konnych to samo można zauważyć-jeździec jakby wisiał w powietrzu.
Wszystko po to żeby nie tracić energi na oscylacje środka ciężkości.

Dlatego te przeróbki rowerów będą mieć duże straty na drganiach na nierównościach, bo te masy akumulatorów są słabo amortyzowane i podatne na nierówności, nie wspominając o silniku w kole.

Rolkowce poziome sensownie zrobione będą mieć sporo lepsze osiągi :wink:
Więc spokojnie kolega z tego wątku nawet na tak prostej ramie spokojnie przegoni sporo mocniejsze zwykłe erowery, o tych fabrycznych nie wspomnę, bo to jednorazówki do popychania powietrza :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group