ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
zębatka 11z i co dalej?
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Poszukaj tematu o tylnej podwójnej zębatce z wolnobiegiem. Jedna do zębatka do pedałów, druga duża do silnika. Opisany jest sposób przedłużenia oryginalnego gwintu z gwintowanej tulejki suportu.
A ta zębatka z linku, to chyba nawet ma już mocowanie do nakręcania.
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Dokładnie taki patent jak u kolegi Nostusek chciałbym zrobić, proszę o podpowiedź krok po kroku co mam i jak zrobić. Co muszę dokupić? posiadam silnik +zębatka 11 zębów, rower góral bez tarczy i sporo chęci :wink: . Chyba że ktoś z kolegów ma do sprzedania gotowca bez silnika :razz:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014   

Już Ci mówię co musisz mieć...

Po pierwsze - piasta w kole z wyjściem na tarczę na 6 śrub, po drugie wytoczony adapter do zębatki oraz zębatkę 80z - druga sprawa - koła dla pojedyńczego przełożenia tak jak ja mam nie powinny być większe niż 20 cali - przy 26 calach silnik 250W sobie ledwo radzi (zajeździłem takie 2). Ja mam koła 26 cali i silnik 500W i mogę stwierdzić że to dopiero daje radę... Jak chcesz rysunki jak wykonać adapter zamiast tarczy hamulcowej - daj znać to podeślę na maila.. Wiem że zębatki 80z w postaci pełnego blatu cięzko dostać więc jeden wymiar trzeba by dostosować do swoich potrzeb i posiadanej zębatki...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014   

trochę mnie zmartwiłes tym silnikim bo ja dysponuje max 350w. Jak by się dało dobrać przełozenie optymalne dla tego zestawu to by fajnie bylo może inna zebatka na silnik?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014   

fazi napisał/a:
trochę mnie zmartwiłes tym silnikim bo ja dysponuje max 350w. Jak by się dało dobrać przełozenie optymalne dla tego zestawu to by fajnie bylo może inna zebatka na silnik?


Tak jak napisałem ja 250W zajeździłem 2 sztuki a przełożenie miałem 7,27 (11 zębów na silniku i 80 na kole). Żebyś nie spalił silnika to proponuję zrobić przekładnię 2-stopniową. Starcisz na prędkości maksymalnej (to przełożenie przy kołach 26 cali pozwala na osiągnięcie ok. 42 km/h) ale zyskasz na przyspieszeniu i nie będziesz męczyć silnika podczas rozruchu. Gdybyś zrobił sobie przełożenie z silnika na zebatkę np 60 zębów z tą zebatką spiął znów 11 zębów i z tej przekazał znów napęd na zebatkę 80 zębów to całkowite przełożenie w układzie da równo 12,72 co pozwoli na uzyskanie prędkości ok 25 km/h.

Silnik bez przekładni o mocy 350W ma pewnie ok 1,1 Nm na wale (250W ma 0,91Nm, 500W ma 1,91 Nm) co na kole po przekładni jak powyżej da prawie 14 Nm momentu obrotwego.

Z przełożeniem jednostopniowym (11:80) moment na kole wynosić będzie ok. 8 Nm

Mój rower ma jednostopniowe przełożenie (11:80) i z silnikiem 500W rusza ze mną z miejsca całkiem sprawnie (waga roweru i mnie to pewnie ze 150 kg).

Dla ułatwienia mogę podesłać kalkulator do liczenia przekładni w Excelu...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014   

Dziękuję Nostusek, zabieram się również za ten projekt. Muszę najpierw zakupić odpowiednie koło, i zlecić pracę tokarzowi.
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014   

Jak już się bawicie z tokarzami itp. to nie lepiej przenieść napęd na korbę a nie na koło.
Coś tak jak tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=tVweIvS81rg
W jarocińskiej magmie mają zębatki z wolnobiegiem tylko nie mam pomysłu jak to osadzić na osi supportu.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 09 Sty, 2014   

Osadza się na dwa sposoby. albo używasz korb do trialu które mają już gwint. Albo robisz taki patent na zwykłej korbie. Patent na zwykłej korbie może nawet jest o tyle lepszy, że łatwiej przesunąć utrybienie bardziej w kierunku pedała.
korba
Nawiasem mówiąc taka korbę oferuję w dziale Bazar;)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
Ostatnio zmieniony przez toft Czw 09 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 09 Sty, 2014   

Potwierdzam to co mówi nostusek dla silnika 350W. odpowiednia przekładnia to 11 ząbków na silniku i 80 na kole koło max 20" ta konfiguracja pozwala komfortowo się poruszać nawet w pagórkowatym terenie prędkość około 30km.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group