|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
zębatka 11z i co dalej? |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
Poszukaj tematu o tylnej podwójnej zębatce z wolnobiegiem. Jedna do zębatka do pedałów, druga duża do silnika. Opisany jest sposób przedłużenia oryginalnego gwintu z gwintowanej tulejki suportu.
A ta zębatka z linku, to chyba nawet ma już mocowanie do nakręcania. |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
Dokładnie taki patent jak u kolegi Nostusek chciałbym zrobić, proszę o podpowiedź krok po kroku co mam i jak zrobić. Co muszę dokupić? posiadam silnik +zębatka 11 zębów, rower góral bez tarczy i sporo chęci . Chyba że ktoś z kolegów ma do sprzedania gotowca bez silnika |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014
|
|
|
Już Ci mówię co musisz mieć...
Po pierwsze - piasta w kole z wyjściem na tarczę na 6 śrub, po drugie wytoczony adapter do zębatki oraz zębatkę 80z - druga sprawa - koła dla pojedyńczego przełożenia tak jak ja mam nie powinny być większe niż 20 cali - przy 26 calach silnik 250W sobie ledwo radzi (zajeździłem takie 2). Ja mam koła 26 cali i silnik 500W i mogę stwierdzić że to dopiero daje radę... Jak chcesz rysunki jak wykonać adapter zamiast tarczy hamulcowej - daj znać to podeślę na maila.. Wiem że zębatki 80z w postaci pełnego blatu cięzko dostać więc jeden wymiar trzeba by dostosować do swoich potrzeb i posiadanej zębatki... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014
|
|
|
trochę mnie zmartwiłes tym silnikim bo ja dysponuje max 350w. Jak by się dało dobrać przełozenie optymalne dla tego zestawu to by fajnie bylo może inna zebatka na silnik? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014
|
|
|
fazi napisał/a: | trochę mnie zmartwiłes tym silnikim bo ja dysponuje max 350w. Jak by się dało dobrać przełozenie optymalne dla tego zestawu to by fajnie bylo może inna zebatka na silnik? |
Tak jak napisałem ja 250W zajeździłem 2 sztuki a przełożenie miałem 7,27 (11 zębów na silniku i 80 na kole). Żebyś nie spalił silnika to proponuję zrobić przekładnię 2-stopniową. Starcisz na prędkości maksymalnej (to przełożenie przy kołach 26 cali pozwala na osiągnięcie ok. 42 km/h) ale zyskasz na przyspieszeniu i nie będziesz męczyć silnika podczas rozruchu. Gdybyś zrobił sobie przełożenie z silnika na zebatkę np 60 zębów z tą zebatką spiął znów 11 zębów i z tej przekazał znów napęd na zebatkę 80 zębów to całkowite przełożenie w układzie da równo 12,72 co pozwoli na uzyskanie prędkości ok 25 km/h.
Silnik bez przekładni o mocy 350W ma pewnie ok 1,1 Nm na wale (250W ma 0,91Nm, 500W ma 1,91 Nm) co na kole po przekładni jak powyżej da prawie 14 Nm momentu obrotwego.
Z przełożeniem jednostopniowym (11:80) moment na kole wynosić będzie ok. 8 Nm
Mój rower ma jednostopniowe przełożenie (11:80) i z silnikiem 500W rusza ze mną z miejsca całkiem sprawnie (waga roweru i mnie to pewnie ze 150 kg).
Dla ułatwienia mogę podesłać kalkulator do liczenia przekładni w Excelu... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014
|
|
|
Dziękuję Nostusek, zabieram się również za ten projekt. Muszę najpierw zakupić odpowiednie koło, i zlecić pracę tokarzowi. |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014
|
|
|
Jak już się bawicie z tokarzami itp. to nie lepiej przenieść napęd na korbę a nie na koło.
Coś tak jak tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=tVweIvS81rg
W jarocińskiej magmie mają zębatki z wolnobiegiem tylko nie mam pomysłu jak to osadzić na osi supportu. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 09 Sty, 2014
|
|
|
Osadza się na dwa sposoby. albo używasz korb do trialu które mają już gwint. Albo robisz taki patent na zwykłej korbie. Patent na zwykłej korbie może nawet jest o tyle lepszy, że łatwiej przesunąć utrybienie bardziej w kierunku pedała.
korba
Nawiasem mówiąc taka korbę oferuję w dziale Bazar;) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
Ostatnio zmieniony przez toft Czw 09 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 09 Sty, 2014
|
|
|
Potwierdzam to co mówi nostusek dla silnika 350W. odpowiednia przekładnia to 11 ząbków na silniku i 80 na kole koło max 20" ta konfiguracja pozwala komfortowo się poruszać nawet w pagórkowatym terenie prędkość około 30km. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|