ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zakupy akumulatora - kolejne pytanie świerzaka
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Kolego Kori nie porównuj li-ion do lipo modelarskich typu 20C+ to są zupełnie inne światy.

Wszystko da się zwalić. I pewnie każdemu z użytkowników różnych chemii zdarzyło się krótkie spięcie:). Czym to się je...:):

- Żele - typowo palą się kable (jeśłi dobrane optymalnie do zadań).... czyli płynie spory prąd....
- nimh/nicd - były wersje które można było zwierać i dawały radę... Pewnie dlatego stosuje toyota....
- lity typu li-ion (tu też są różnice) trochę iskier i mocne grzanie... zwarcie na blanserze (kable o małym przekroju) powoduje ich spalenie po kilku kilkunastu sekundach...
- LIfepo4 z małym C... - podobnie jak powyżej...
- Lifepo4 z dużym C- czyli różne headway. Przy zwarciu można pospawać (z przetopem) blaszki łaczące ogniwa...
- Life typu a123 - nie mam doświadczeń w zwieraniu...
- Lipo modelarskie - czyli typowo prądy ciągłę 15-45C a chwilowo x2, przynajmiej dopuszczalne bo na zwarciu... Przeskok iskry po zetknięciu dwu pakietów szeregowo przy spięciu balanserami równolegle. Natychmiastowe utlenienie kabli balansera....
Pozdrawiam:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Zwarcia LiPoly to masakra. Łuna odparowująca złącza i kable 5x większa niż w spawarce. 3x zrobiłem zwarcie (głównie omyłkowe spięcie pakietów ze sobą wzajemnie) to normalnie poparzenia miałem :)

Ku przestrodze - pamiętajcie, nic na szybko. I stosujcie przewody różnych kolorów :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

toft, ja nie porownuje zbytnio li ionów do modelarskich. wiem co potrafia zrobic i jedne i drugie. mniej w własnych doswiadczen a wiecej z waszych to co widziałem na forum. Chodziło mi tylko o to ze jak ktos bedzie z nimi sie dobrze obchodził to nic sie nie stanie bez względu na to czy to li po life, li ion czy inne aku. Rozsądek zawsze na pierwszym miejscu i mozna z kazdym aku naprawde sie zaprzyjaźnić
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Oto link z Mazdą Miata:

http://www.diyelectriccar.com/garage/cars/338

W środku LiPo z Hobby Kinga.
Tas. Zupełnie jak w twym rowerze tylko trochę wiecej.

Pozdro!
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Ciekawe, czy to nie jest jakaś realna alternatywa dla zasilania samochodu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

wlasnie z powodów o których wcześniej wspomniałem nie jest
do auta musza byc ogniwa o jak nsjwieksxej pojemnosci i jak najmniej sztuk polaczonych równoległe

pozdro
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

"Pawiel"]wlasnie z powodów o których wcześniej wspomniałem nie jest
do auta musza byc ogniwa o jak nsjwieksxej pojemnosci i jak najmniej sztuk polaczonych równoległe. Nie rozumiem zupełnie o co koledze chodzi?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

A niby czemu jak najmniej jak najpojemniejszych? Moim zdaniem jeżeli ktoś chce to może dać dużo małych. Tylko przy takiej ilości to bój się Boga jak taki pakiet zewrzesz :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

No właśnie paradoksalnie 'nic' się nie stanie :)
Wyparuje od razu miejsce zwarcia + kilka(naście) centymetrów okolicznych i tyle :mrgreen:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Dobra dobra cwaniaki ;D ja zwarłem kiedys cele złożoną z 12szt 18650 Sanyo 2800. Z kazdego ogniwa żekomy prad jaki mozna pobrać 2C .. łacznie 67A z 12szt ?? mogło popłynąc nawet wiecej bo tylko widziałem błysk i cynkowe blaszki sie potopiły na łaczeniach... łapy miałem osmalone jak kolega wyzej... i skóra mi sie przypaliła na biało.. i Baaardzo smierdziało spalona skórą... nie polecam... :D
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Mechano napisał/a:
A niby czemu jak najmniej jak najpojemniejszych? Moim zdaniem jeżeli ktoś chce to może dać dużo małych. Tylko przy takiej ilości to bój się Boga jak taki pakiet zewrzesz :)


Bo jak zrobisz sobie baterię np. 33s12p zamiast 33s44p to:
1. łatwiej ja wykonać.
2. prosciej ją nadzorować (temperatura).
3. mniej kombinowania, strachu że coś się wywali (zamiast martwić się o 1452 ogniwa martwimy się o 363 szt.).
4. Łatwiejsza wymiana.
Takie mam koledzy zdanie.

Np. osobiście, gdyyby względy finansowe pozwalały - zrobiłbym sobie zamiast 16s4p (złożonych z 5000mAh LiPo z Hobby Kinga) baterię 16s (z A123 20Ah pryzmatyczne LiFePO4).
A tak - zrobię sobie wzorem kolegów bateryjkę do rowera z wyżej skrytykowanych LiPoli :) ))))))))))))))))))))))

Żaden ze mnie znawca, taki teoretyk uczący się cały czas. Nie mam zamiaru nikomu tutaj udowadniać że nie ma racji. Ale gdybym robił auto EV to bym skierował się ku LiFePO4 (ze względu na ich bezpieczeństwo) i skupiłbym się na dużych pojemnościach (ale znowu bez przesady...).

I jeszcze jedno:
Owe LiPole z HobbyKinga (o których mowa jest wciąż i wciąż - każdy wie o które chodzi) mają totalnie absurdalnie najlepszy stosunek pojemności do ceny (USD/kWh) i są atrakcyjne wagowo (kg/kWh) i nic ich pod tym względem nie przebije.
Myślę że każdy z tego sobie zdaje sprawę.

Ale... jednak ludzie wolą dopłacić prawie 100% do ich ceny i zamontować sobie w aucie coś innego niż ww. HobbyKingi. Osobiście natknąłem się na kilka (z kilkuset pojazdów EV) które są zrobione w oparciu o nie. Gdyby były takie super to cieszyłyby się lepszym wzięciem. Taka jest prawda.
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 27 Wrz, 2013   

No to mamy finał - paczka doszła nienaruszona. 12 sztuk 4s Turnigy. Złapałem je w magazynie EU, przyjechały GLS-em pod drzwi - całość 380$ czyli znacznie poniżej czegokolwiek gotowego - przesyłka 10 $ (poprawiałem % na $)
Biorę się za budowę pakietu będzie 16s3p. Niby jakiś pogląd mam ale wolę się ostatecznie upewnić-więc zapytam.
Bateria będzie się składać jak łatwo zgadnąć z czterech szeregowo połączonych grup, każda grupa do trzy połączone równolegle pakiety.

Do ładowania równoległego - wszystko "zrównoleglone" w ramach grupy (trzy pakiety równolegle) - czyli złącza balanserów ze sobą i kable prądowe także. - to jest dla mnie jasne.

Do jazdy - zostawić spięte balansery i wtedy jeden alarm na grupę - co daje 4 alarmy czy rozpinać i każdy pakiet z osobnym alarmem - 12 sztuk - jakiś koszmar...

Upewnijcie mnie.

Dziękuję!
Ostatnio zmieniony przez delaa Pią 27 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 27 Wrz, 2013   

Ja mam 16s3p i 2 alarmy 8s i takie mogę polecić (2 są lepsze od 4, a tym bardziej od 12).
Na 16s3p z przepinaniem to będzie masakra :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 27 Wrz, 2013   

tas napisał/a:
Ja mam 16s3p i 2 alarmy 8s i takie mogę polecić (2 są lepsze od 4, a tym bardziej od 12).
Na 16s3p z przepinaniem to będzie masakra :)


No właśnie roi mi się w głowie, że przy 4 portowej ładowarce są tylko trzy miejsca gdzie trzeba cokolwiek rozpinać - ja widzę to tak:
A może gdzieś robię błąd ???



Dzięki za pomoc.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 27 Wrz, 2013   

No właśnie tak to powinno być zrobione. W praktyce jednak prawdopodobnie będą 4 punkty przepinania.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group