ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Bafang BBS01 nowy napęd korbowy (mid drive)
Autor Wiadomość
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   Bafang BBS01 nowy napęd korbowy (mid drive)

Na rynku pojawił się nowy wyrób znanego producenta silników do e-bików chińskiej firmy Bafang. Jest to napęd korbowy, który zawiera silnik montowany do suportu, napędzający przez przekładnię 30:1 ośkę suportu. Urządzenie ma wbudowany kontroler sinus, w komplecie jest panel sterujący LCD, manetka, dźwignie hamulców oraz czujnik szybkości. Ma też czujnik przegrzania silnika. Obroty 70 do 90 rpm. Urządzenie montuje się zamiast typowego suportu 68 mm o średnicy 33,5 mm.
Takie rozwiązania były już znane (np. Bosch), ale były dotychczas bardzo drogie. Tu mamy zestaw do samodzielnego montażu, który w najtańszej wersji kosztuje ok. 350 USD.
Dostępne są następujące wersje:
BBS01 36V 15A(ograniczenie prądu) 250W
BBS01 36V 18A 350W
BBS02 48V 20A 500W
BBS02 48V 25A 750W

Link do instrukcji: http://www.ebike-discount...+Feb+182013.pdf

Link do filmu: http://www.youtube.com/wa...8ScyHR5mfI3Idsg

Główna zaleta to duży moment obrotowy – mamy w rowerze silnik ze „skrzynią biegów”, tylna przerzutka i całe tylne koło pozostaje bez zmian.
Wady: mniejszy silnik mniej odporny na przeciążenia, tylko jedna tarcza z przodu, czyli mniej biegów.

Dla mnie i chyba dla wszystkich jeżdżących po górkach to bardzo ciekawa propozycja.
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

zwłaszcza że wtedy do zjazdowca można zakombinować wpakować blat od szosówki na 54z na przykład a z tyłu shimano megarange 34/11z. :razz:
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Borsuk coś takiego Ci chodzi po głowie ? http://www.youtube.com/watch?v=r_oHcnqhTQE . Mi też bardzo pasuje taki typ przemieszczania się leśnymi ścieżkami niekoniecznie szybko a wręcz powoli i pod różne takie ciekawe górki i wzniesienia . :mrgreen:
Taka wersja 48V 25A 750W by mnie w 100% zadowoliła . :lol:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Wiadomo jak jest przekazywany napęd z silnika na wolnobieg? WIdać że silnik jest raczej wysokoobrotowy (1000-3000 rpm) i jest przełożenie. WIe ktoś może co to jest? Łancuch, pasek, przekładnia zębata?

Kolego pykacz, jeśli faktycznie wystarczy 48V 25A to zapraszam do siebie na zakupy.
mid-drive
Sterowniki są i orginalny i taki o typowym kształcie.

CO do tej wersji z paskiem. TO albo to przerobiona wersja z innymi mocowaniami i szerszym paskiem ( nie wygląda to tak) albo nie pochodzi to długo. Standardowe kity puszczane znacznie ponad 1000W wedle licznych opisów na forach właśnie w pasku miały słabe miejsce.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

toft napisał/a:
Wiadomo jak jest przekazywany napęd z silnika na wolnobieg?


Przekładnia. Tu widać bebechy: http://www.youtube.com/wa...8ScyHR5mfI3Idsg
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

andrzejIskierka napisał/a:
zwłaszcza że wtedy do zjazdowca można zakombinować wpakować blat od szosówki na 54z na przykład a z tyłu shimano megarange 34/11z. :razz:

Na razie w komplecie dostępna jest tarcza 46z, podobno mają być też większe.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Tak obstawiałem po wyglądzie. Czyli poza przełożeniem jest jak w dc typoszeregu my1016z3 (czyli tych z przekłądnia 9.8:1). Na ucho z filmików jest jednak dość głośno... Proste zęby:(... Sam bym w to poszedł bo mid driwów miałem sporo w różnych konfiguracjach i sobie to chwalę ( przełożenia, brak problemów z tylnym kołem itp itd. zalet jest sporo), Jednak jest to głośniejsze od huba. Dla mnie ostatnio to bardzo ważne bo moja córeczka z którą bardzo często jeżdżę boi się motorów i różnych motorków...:(

PS.

Ob-lukałem dokładnie i parę razy film... Czy to co widać na nim można podciągnąć pod przekładnie dwustopniową? Bo tam w środku jest jakiś ślimak który przekazuje małym kółkiem na duże a potem jest to duże duże z prostymi zębami...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
Ostatnio zmieniony przez toft Nie 22 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

toft napisał/a:
Na ucho z filmików jest jednak dość głośno... (

Na Endless-sphere zachwalają, że jest to cichsze od hubów, ale nie bardzo w to wierzę ;)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

NO imho jest to mało prawdopodobne że jest cichsze. Chyba że porównujemy nakoksowanego wysoko obrotowego huba ruszającego od zera z z mocą 4 i wiecej kw do tego systemu...
Mój my1016z3 zaistalowany nie jako mid-drive ale jako bezpośredni napęd koła jak w e-zip był w mojej ocenie i tak głośniejszy niż huby zarówno dd jak i przedewszystkim przekładniowe (planety syntetyczne).
Natomast spor czichszy niż mid drive przekazywany przez łańcuch....
Faktem jest też że przy mid-drive wązne jest dobre smarowanie....
Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

W tym wynalazku są 2x redukowane obroty . Raz z silnika na obudowę silnika z boku przez tryby skośne w tym koło syntetyczne a drugi raz tego koła właśnie na to drugie z prostymi zębami . Chyba już mi się odechciało . Toż to musi hałasować strasznie .
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Własnie zamówiłem BBS-01 36V 500W (25A). Jak już dotrze to podzielę się wrażeniami.

Wcześniejsze doświadczenie miałem tylko z przednią piastą 36V 250W.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Czekam na wrażenia z jazdy :wink:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Nie za szybko :)
Przesyłka z Chin ma prawo iść nawet 30 dni.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Ja czekam raczej na wrażenia "odsłuchowe" :lol: Skąd kupowałeś ?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

beazee napisał/a:
Nie za szybko :)
Przesyłka z Chin ma prawo iść nawet 30 dni.

Przesyłka idzie szybko, tylko czasem wysyłają po paru tygodniach. Ja zamówiłem BBS-01 36V 350W 18A w GreenBikeKit, wysłali po miesiącu. Przyszedł niekompletny, bez czujnika szybkości. Po następnym miesiącu przysłali mi brakujący czujnik. Teraz mam komplet i niedługo przystąpię do montażu. Nie śpieszy mi się, bo mam problemy ze zdrowiem i na razie nie mogę jeździć.

Wygląda, że działa ok, ale niepokoją mnie spore opory na sprzęgle (chodzi o wolne koło).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group